اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

تحقیقات هاروارد: بانک های مرکزی می توانند از بیت کوین برای مقابله با تحریم ها استفاده کنند

متیو فرانتی، دکتری. نامزد دانشگاه هاروارد، اشاره کرد که بیت کوین یک دارایی پوشش ریسک جایگزین بهینه برای بانک های مرکزی است.

یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده در دانشگاه هاروارد نشان می دهد که چگونه بانک های مرکزی می توانند از بیت کوین برای محافظت در برابر تحریم های مالی صادرکنندگان ذخایر فیات استفاده کنند.

مقاله‌ای با عنوان «ریسک تحریم‌های پوششی: ارزهای دیجیتال در ذخایر بانک مرکزی» که توسط متیو فرانتی، دکتری منتشر شد. کاندیدای بخش اقتصاد دانشگاه، پتانسیل بیت کوین را به عنوان یک دارایی پوشش ریسک جایگزین برای بانک های مرکزی برای مقابله با تحریم های احتمالی بررسی کرد.

فرانتی استدلال کرد که بانک های مرکزی شایستگی دارند که مقدار کمی بیت کوین را حتی در شرایط عادی نگهداری کنند. با این حال، زمانی که خطر تحریم وجود دارد، محقق گفت که منطقی است که بخش بزرگی از بیت کوین را همراه با ذخایر طلای خود نگهداری کنیم.

در این مقاله، محقق همچنین خاطرنشان کرد که کشورهایی که با خطر تحریم‌های آمریکا مواجه بودند، سهم ذخایر طلای خود را بسیار بیشتر از کشورهایی که ریسک تحریم کمتری داشتند، افزایش داده‌اند. اگر این بانک‌های مرکزی نتوانند طلای کافی برای محافظت از خطرات تحریم‌ها را به دست آورند، این محقق استدلال می‌کند که ذخایر بیت‌کوین یک جایگزین بهینه است.

جدای از این، محقق معتقد است که خطر تحریم ها ممکن است در نهایت باعث تنوع در ذخایر بانک مرکزی شود و ارزش ارزهای دیجیتال و طلا را تقویت کند. فرانتی نتیجه گرفت که مزایای قابل توجهی در تنوع بخشیدن به ذخایر و تخصیص سهم به بیت کوین و طلا وجود دارد.

استراتژیست های دیجیتال در بانک آمریکا (BofA) تاکید کردند که افزایش همبستگی بین بیت کوین و طلا نشانگر اعتماد سرمایه گذاران به بیت کوین در طول رکود اقتصادی فعلی است. علاوه بر این، استراتژیست های BofA معتقدند که افزایش حق حضانت نیز نشان دهنده کاهش بالقوه فشار فروش است.

در حالی که در بحبوحه سقوط صرافی FTX، حضانت شخصی شروع به برجسته شدن کرده است، برخی از اعضای جامعه استدلال می کنند که این امر بدون خطر نیست. از اشکالات موجود در قراردادهای هوشمند گرفته تا افرادی که دوستشان دارند پس از مرگ به دارایی‌های رمزنگاری شده دسترسی پیدا می‌کنند، اعضای انجمن به مشکلات بالقوه‌ای اشاره کردند که ممکن است در هنگام نگهداری از دارایی‌های دیجیتال خود توسط افراد ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا