اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

نیویورک AG ممنوعیت خرید کریپتو از طریق صندوق های بازنشستگی را تحت فشار قرار می دهد

NYAG توضیح داد که دارایی‌های دیجیتال با فناوری بلاک چین متفاوت است و هیچ مشکلی با شهروندانی که سهام در تجارت‌های مبتنی بر بلاک چین را در حساب‌های بازنشستگی خریداری می‌کنند، ندارد.

شفتگی پیرامون صرافی کریپتو FTX و Sam Bankman-Fried (SBF) اعتقاد قانونگذاران را در مورد نیاز به نظارت شدیدتر در سراسر اکوسیستم کریپتو تایید کرد. لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک (NYAG) به دنبال حمایت از سرمایه گذار در برابر پیامدهای مشابه، ممنوعیت سرمایه گذاری در رمزارزها در طرح های مشارکت تعریف شده و حساب های بازنشستگی فردی (IRA) را توصیه کرد.

جیمز در نامه‌ای خطاب به اعضای کنگره ایالات متحده درخواست قانونی کرد که شهروندان ایالات متحده را از خرید ارزهای دیجیتال و دارایی‌های دیجیتال با استفاده از وجوه خود در IRA منع می‌کند و طرح‌های مشارکتی مانند طرح‌های ۴۰۱(k) و ۴۵۷ را تعریف می‌کند. با این حال، یک نظرسنجی از اکتبر ۲۰۲۲ نشان داد که تقریبا ۵۰٪ از سرمایه گذاران مستقر در ایالات متحده می خواهند ببینند که رمزارز بخشی از برنامه های بازنشستگی ۴۰۱(k) آنها شود.

جیمز همچنین رد دو قانون را مطرح کرد – قانون نوسازی پس‌انداز بازنشستگی پیشنهادی اخیر و قانون آزادی مالی ۲۰۲۲ – که با هدف اجازه سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال انجام می‌شود. جیمز ضمن تاکید بر دخالت SBF در اجرای طرح پونزی و سوء استفاده از وجوه کاربران، چهار دلیل اصلی را برای توضیح درخواست خود مبنی بر حذف دارایی‌های دیجیتال از IRA و طرح‌های مشارکت تعریف‌شده، یادداشت کرد.

اول و مهمتر از همه، NYAG به اهمیت حفاظت از پس انداز بازنشستگی در دراز مدت اشاره کرد. ثانیا، او بر تعهد تاریخی کنگره برای محافظت از بودجه بازنشستگی شهروندان ایالات متحده تأکید کرد. جیمز از روایت هایی از جمله کلاهبرداری و فقدان نرده های محافظ کافی به عنوان سومین دلیل خود برای ممنوع کردن سرمایه گذاری های رمزنگاری استفاده کرد. نگرانی نهایی در مورد نوسانات و عدم قطعیت های نگهداری و ارزش گذاری بود.

از سوی دیگر، NYAG تصریح کرد که بین دارایی های دیجیتال و فناوری بلاک چین تمایز وجود دارد. او معتقد است که شهروندان ایالات متحده باید مجاز به خرید سهام در مشاغل مبتنی بر بلاک چین عمومی در حساب های بازنشستگی باشند.

ملاحظات کلیدی NYAG برای ممنوعیت سرمایه گذاری در رمزارز از طریق صندوق های بازنشستگی

 

یک اقدام فوری در این رابطه اضافه کردن پاراگراف‌هایی به قوانین موجود است – ۲۶ کد ایالات متحده § ۴۰۸: حساب‌های بازنشستگی فردی و ۲۹ قانون ایالات متحده § ۱۱۰۴: وظایف امانتداری – برای منع سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال.

سناتورهای ایالات متحده الیزابت وارن، تینا اسمیت و ریچارد دوربین از Fidelity Investments درخواست کردند که در پیشنهاد بیت کوین خود به پس انداز بازنشستگان تجدید نظر کند و اظهار داشتند:

انحلال اخیر FTX، یک صرافی ارزهای دیجیتال، کاملاً روشن کرده است که صنعت دارایی دیجیتال دارای مشکلات جدی است.
یکی از سخنگویان Fidelity به Cointelegraph گفت که این شرکت “همیشه برتری عملیاتی و حفاظت از مشتری را در اولویت قرار داده است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا