اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

کاپیتولاسیون جدید ماینر BTC؟ ۵ نکته ای که در این هفته در بیت کوین باید بدانید

یک متریک هشدار می دهد که ماینرهای بیت کوین با یک لرزش مواجه می شوند، زیرا نزدیک شدن به پایان ماه نوامبر برای BTC است.
بیت کوین برای خروج از نوامبر تیره و تار درست بالای ۱۶۰۰۰ دلار آماده می شود – چه چیزی می تواند در منوی قیمت بیت کوین این هفته باشد؟
در دورانی که ویلی وو تحلیلگر آن را «اهم‌زدایی بی‌سابقه» می‌نامد، بیت کوین پس از از دست دادن بیش از ۲۰ درصد در این ماه، دور از انتظار است.

تأثیر انفجار FTX ناشناخته باقی مانده است و علائم هشداردهنده حتی پس از موج اول ورشکستگی تجارت کریپتو همچنان در جریان است.

به‌ویژه در این هفته، چشم‌ها به ماینرهایی است که شاهد کاهش سود ناشی از کاهش قیمت‌های نقطه‌ای و افزایش نرخ هش هستند.

تحولی در هوا وجود دارد و اگر “کاپیتولاسیون” دیگری در بین معدنچیان رخ دهد، کل اکوسیستم ممکن است در معرض شوک بیشتری قرار گیرد.

از آنجایی که “حداکثر درد” برای دارندگان معمولی وجود دارد، کوین تلگراف نگاهی به برخی از عوامل اصلی موثر بر بیت کوین/دلار آمریکا در کوتاه مدت می اندازد.

 

ماینرهای بیت کوین به دلیل “کاپیتولاسیون” – تحلیلگر

 

مانند دیگران، ماینرهای بیت کوین در هنگام فروش بیت کوین انباشته شده با سود، فشار زیادی را می بینند.

باید دید دقیقاً یک ماینر معمولی چقدر درد مالی دارد، اما یک معیار کلاسیک در حال آماده شدن است تا یک بار دیگر «کاپیتولاسیون» نامیده شود.

تنها چند ماه پس از آخرین چنین دوره ای، Hash Ribbons هشدار می دهد که شرایط دوباره ناپایدار می شود.

Hash Ribbons از دو میانگین متحرک نرخ هش برای استنتاج نتیجه گیری در مورد مشارکت ماینرها در شبکه بیت کوین استفاده می کند. متقاطع خطوط روند نشان دهنده مراحل کاپیتولاسیون و بازیابی است.

برای کریپتو میویسمی، یکی از مشارکت‌کنندگان پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای CryptoQuant، زمان ظهور مجدد پلتفرم اولی نزدیک است.

بنابراین در حال حاضر دشواری بیت کوین برای ماینرها بسیار زیاد است، بنابراین این بدان معناست که؛ هزینه ها بالاتر می رود و انجام تجارت در این نوع محیط سخت تر می شود.

به همین دلیل است که ماینرها با قدرت کامل کار نمی کنند. اگر ماشین‌های ماینینگ نسل جدید کارآمدی داشته باشند، آن‌ها را به کار می‌گیرند، اما همین. تورم بالاست و مردم تاثیر هزینه‌های زندگی را احساس می‌کنند، قیمت بیت‌کوین در حال کاهش است، هزینه استخراج و سختی در حال افزایش است. محیط برای معدنچیان سخت است.

نمودار روبان هش بیت کوین

 

کریپتو میویسمی افزود که تغییر قابل توجهی در سختی استخراج می تواند به این وضعیت کمک کند.

برآوردهای BTC.com برای تعدیل بعدی در ۶ دسامبر، کاهش سختی را در زمان نگارش ۶.۴ درصد نشان می‌دهد. اگر به ثمر بنشیند، این بزرگترین کاهش از جولای ۲۰۲۱ خواهد بود.

BTC.com و دیگران نیز تخمین می زنند که نرخ هش در حال حاضر از سطح رکورد کاهش یافته است، زیرا ماینرها عملیات خود را متوقف می کنند.

 

 

نمای کلی مبانی شبکه بیت کوین

 

BTC/USD به نوسانات ماهانه نزدیک می شود

 

بیت کوین/دلار آمریکا در آخرین بسته شدن شمع در ۲۷ نوامبر توانست ضررهای هفتگی قابل توجهی را از بین ببرد.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که در حدود ۱۶۴۰۰ دلار، بسته شدن هفتگی یک سبیل بالاتر از هفته قبل بود و این جفت همچنان در پایین‌ترین حد دو سال گذشته خود قرار داشت.

 

نمودار شمع ۱ هفته ای بیت کوین/دلار آمریکا

 

با فقدان نوسانی که مشخصه عملکرد قیمت روزانه است، معامله گران و تحلیلگران در مورد مرحله بعدی محتاط هستند.

منابع تحلیلی زنجیره ای Material Indicators هفته گذشته در بخشی از یک توییت نوشت: «این یک تعطیلات آخر هفته طولانی است، بنابراین انتظار داشته باشید که با حرکت به سمت تعطیلات هفتگی و ماهانه، چیزها جالب شوند.

در پست بعدی مجدداً تاکید شد که بسته شدن ۳۰ نوامبر احتمالاً باعث بی ثباتی تازه خواهد شد، به طوری که BTC/USD در حال حاضر ۲۱.۲۵ درصد نسبت به ابتدای ماه کاهش یافته است.

داده‌های Coinglass تأیید می‌کند که این نوامبر ۲۰۲۲ بدترین نوامبر بیت‌کوین از سال نزولی قبلی آن در سال ۲۰۱۸ است.

 

نمودار بازده ماهانه BTC/USD

 

در همین حال، در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، معامله‌گر محبوب کریپتو تونی، ۱۶۰۰۰ دلار را به‌عنوان منطقه‌ای کلیدی برای تلنگر برای ورود به سطوح بالاتر و در عین حال توجه به روند بلندمدت برجسته کرد.

 

نمودار مشروح BTC/USD

 

«اوج های پایین تر همراه با تثبیت در زیر یک منطقه مقاومت اصلی. اگر می‌خواهید با خیال راحت وارد شوید، منتظر یک تلنگر از پایین باشید.» او در آخر هفته خلاصه کرد.

 

 

نمودار مشروح BTC/USD

 

همانطور که کوین تلگراف به طور گسترده گزارش داده است، پایین ترین سطح بازار نزولی بیت کوین در حال حاضر نقطه بحث در حال حاضر است و برخی از اهداف محبوب تر از دیگران شده اند.

یکی از مفسران خوش صدایی که خواستار نزولی بیشتر شد، Il Capo of Crypto، بر این عقیده خود تاکید کرد که ۱۲۰۰۰ دلار می تواند بعدی برای BTC/USD باشد.

او با برجسته کردن رابطه بین حجم معاملات آتی دائمی و قیمت لحظه ای، هشدار داد که ساختار فعلی بازار از سودهای بیشتر حمایت نمی کند.

۱۲۰۰۰-۱۴۰۰۰ محتمل است. ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش برای آلت کوین ها،” او تاکید کرد.

 

در زیر دریای بیت کوین، هدلرها انباشته می شوند

 

بزرگ یا کوچک، جمعیت اکوسیستم بیت کوین در این ماه “به شدت” به BTC آن اضافه می شود.

به عنوان یک علامت مثبت برای کاهش عرضه در آینده – جایی که تقاضا در مقابل بخش بزرگتری از عرضه غیر نقدی قرار می گیرد – به نظر می رسد انباشت در حال افزایش است.

طبق گفته شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode، این شرکت سرمایه گذاران خرده فروشی هستند که بیشتر مسئول روند فعلی هستند.

تعداد سرمایه‌گذاران کوچک‌تر که بسته به موجودی کیف پول، به‌صورت‌های مختلف با عنوان «خرچنگ» و «میگو» شناخته می‌شوند، در حال افزایش هستند.

«میگوهای بیت کوین (< 1 دلار بیت کوین) از زمان سقوط FTX، ۹۶.۲ هزار دلار بیت کوین به دارایی های خود اضافه کرده اند که یک افزایش بیسابقه بی سابقه است. این گروه اکنون بیش از ۱.۲۱ میلیون دلار بیت کوین، معادل ۶.۳ درصد از عرضه در گردش را در اختیار دارد.»

 

نمودار تغییر موقعیت خالص میگوی بیت کوین

در پست دیگری اشاره شد:

خرچنگ ها (تا ۱۰ دلار بیت کوین) نیز در ۳۰ روز گذشته شاهد افزایش ۱۹۱.۶ هزار دلاری بیت کوین بوده اند. این یک رکورد قانع کننده در تمام دوران است و اوج ۱۲۶ هزار دلار بیت کوین در ماه جولای ۲۰۲۲ را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

نمودار تغییر موقعیت خالص بیت کوین “خرچنگ”

 

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، بخشی از افزایش تعداد کیف پول های کوچکتر می تواند ناشی از برداشت کاربران مبادله ای از ذخیره سازی خصوصی باشد.

وو پرچم های ورودی “حداکثر درد”

برای ویلی وو، تحلیلگر منابع آماری محبوب Woobull، معیارهای روی زنجیره نشان می‌دهد که پایین‌ترین سطح کلان بعدی بیت‌کوین قریب‌الوقوع است.

وو با برجسته کردن سه مورد از آنها در این آخر هفته، نشان داد که برای همه مقاصد، بیت کوین دقیقاً همانطور که در بازارهای نزولی قبلی رفتار می کرد، رفتار می کند.

به عنوان مثال، بخشی از عرضه بیت کوین که با زیان تحقق نیافته نگهداری می شود، به پایین ترین حد کلان نزدیک می شود، پدیده ای که تحت پوشش مدل «Max Pain» قرار دارد.

«پایین بیت کوین تحت مدل Max Pain نزدیک می شود. از لحاظ تاریخی، قیمت بیت کوین زمانی به پایین ترین حد چرخه کلان می رسد که ۵۸ تا ۶۱ درصد سکه ها زیر آب (نارنجی) هستند.» وو در کنار نمودار توضیح داد.

 

نمودار مشروح بیت کوین Max Pain

 

در ادامه، وی خاطرنشان کرد که ارزش نسبت MVRV برای BTC/USD نیز منطقه «خرید» را هدف قرار می‌دهد که از لحاظ تاریخی حداکثر پتانسیل سود را به سرمایه‌گذاران داده است.

MVRV ارزش بازار بیت کوین است که بر ارزش واقعی تقسیم می شود – قیمت کل که آخرین بار هر بیت کوین در آن حرکت کرده است. عدد به دست آمده، مناطق خرید و فروش مربوط به افراط قیمتی را تحویل داده است.

تفسیر وو بیان کرد: «نسبت MVRV در عمق منطقه ارزش قرار دارد.»

تحت این سیگنال، ما در حال حاضر در پایین ترین سطح (۱) بودیم تا اینکه آخرین شکست قو سفید FTX ما را به منطقه خرید (۲) بازگرداند.

 

نمودار مشروح بیت کوین MVRV

 

نمودار سوم وو، روز های ارزش تجمعی نابود شده (CVDD)، اخیرا توسط Cointelegraph پوشش داده شد.

او افزود: «از این نمودارها به صلاحدید خود استفاده کنید، ما در زمان بی‌سابقه‌ای از اهرم‌زدایی هستیم» و هشدار داد که «چرخه‌های گذشته لزوماً منعکس‌کننده دوره‌های آینده نیستند».

خلق و خوی کلان توسط اعتراضات چین تکان خورد

برخی از داده‌های کلیدی اقتصادی از ایالات متحده در این هفته منتشر می‌شود، اما تحلیلگران ارز دیجیتال بیشتر بر روی چین متمرکز هستند.

برخی هشدار می دهند که با وضعیت موجود شکننده ای که به روند تورم وابسته است، ناآرامی در کارخانه های جهان می تواند عملکرد بازار را متزلزل کند.

چین در چنگال موجی از اعتراضات علیه سیاست دولت در قبال کووید-۱۹ است و شهرهای متعددی از قرنطینه سرپیچی می کنند تا خواستار پایان «کووید صفر» شوند.

با در نظر گرفتن این موضوع، در صورتی که وضعیت از کنترل خارج شود، دارایی‌های ریسکی می‌توانند با مشکل مواجه شوند.

منطقه حیاتی بیت کوین نمی تواند شکسته شود، بنابراین ما هنوز در این محدوده در حال تحکیم هستیم. مایکل ون دی پوپ، موسس و مدیر عامل شرکت تجاری Eight، توضیح داد:

“اگر این از بین برود، من انتظار دارم که کاهش های جدیدی در بازارها مشاهده شود، احتمالا بسته به شیوع چین و FTX در این هفته.”
حتی رسانه‌های جریان اصلی درباره پیامدهای احتمالی آن روز هشدار می‌دادند، جان تورو، رئیس تجارت در صرافی ایندیپندنت رزرو، به بلومبرگ گفت که “خطر سرایت بالا در مجموعه ارزهای دیجیتال نمایان می‌شود.”

بازارهای سهام آسیایی در آن روز اندکی کاهش داشتند، به طوری که هانگ سنگ هنگ کنگ و شاخص ترکیبی شانگهای به ترتیب ۱.۶ و ۰.۷۵ درصد در زمان نگارش این مقاله افت کردند.

 

نمودار شمع ۱ روزه Hang Seng Index

 

امتیاز: بیت کوین در نفت خام پایین می آید

یکی از تحلیلگران معروف می‌گوید در یک یادداشت کلان مرتبط، بیت‌کوین اکنون در راستای «عملکرد بهتر» از نظر دلار آمریکا قرار دارد.
از نظر نفت خام WTI، قیمت BTC در حال حاضر در پایین ترین سطح کلان قرار دارد – و تاریخ خواستار تجدید حیات است که شامل روند افزایش قابل توجهی در برابر دلار است.

TechDev در آخر هفته تایید کرد: “ما بالاخره به انتهای کانال رسیدیم.”

قدرت خرید نفت خام (انرژی) بیت کوین در آوریل ۲۰۲۱ به اوج رسید. اکنون به نظر می رسد برای یک مرحله دیگر از عملکرد بهتر (و افزایش ارزش دلار) آماده است.

 

نمودار مشروح BTC/WTI

 

نمودار همراه شباهت های خاصی را با عملکرد بیت کوین در آخرین بازار نزولی در اواخر سال ۲۰۱۸ ترسیم کرد.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، در همین حال، TechDev تنها صدایی است که برای مشخص کردن عملکرد قیمت بیت کوین در سال جدید، خواستار تغییرات مثبتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا