اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

سقوط FTX دولت سنگاپور را در کرسی داغ پارلمان قرار داد

فروپاشی صرافی ارزهای دیجیتال FTX که اکنون ورشکسته شده است، نخست وزیر سنگاپور و دولت حاکم را در یک صندلی داغ قرار داده است. نخست‌وزیر لی هسین لونگ و معاون نخست‌وزیر لارنس ونگ قرار است با پرسش‌های مهمی در مورد شکست خود در حمایت از سرمایه‌گذاران خرد مواجه شوند.

اعضای پارلمان (MP) از حزب مخالف کارگران ۱۵ سوال در مورد سرمایه گذاری Temasek و سقوط FTX مطرح کردند. نمایندگان مجلس اعتبار دولت را در ردیابی میزان سرمایه گذاری های تمسک و صندوق ثروت دولتی GIC سنگاپور زیر سوال بردند.

به گزارش یک روزنامه سنگاپور، بحث‌ها پیرامون سیاست‌های دولت در حین سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال در یک بحث پارلمانی در ۲۸ نوامبر بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نمایندگان اپوزیسیون کمیته ای دوحزبی را توصیه کرده اند تا از تماسک در مورد استراتژی های سرمایه گذاری و رویکردهای مدیریت ریسک سوال کند.

سرمایه‌گذار دولتی سنگاپور Temasek یکی از ۶۹ سرمایه‌گذاری بود که در دور سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیون دلاری صرافی کریپتو FTX در اکتبر ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت ۲۱۰ میلیون دلار در بورس جهانی برای سهام اقلیت ۱% و ۶۵ میلیون دلار دیگر در خواهرش سرمایه‌گذاری کرده بود. شرکت FTX.US با این حال، سرمایه‌گذار تحت حمایت دولت، کل سرمایه‌گذاری ۲۷۵ میلیون دلاری خود را در صرافی ارز دیجیتال «بدون توجه به نتیجه پرونده حفاظت از ورشکستگی FTX» نوشت.

Temasek همچنین فاش کرد که علیرغم هشت ماه بررسی دقیق در سال ۲۰۲۱، قبل از تصمیم به سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیون دلاری در صرافی ارزهای دیجیتال شکست خورده، هیچ علامت قرمز قابل توجهی در امور مالی FTX پیدا نکرد. به غیر از Temasek، Sequoia Capital نیز کل سرمایه گذاری ۲۱۴ میلیون دلاری خود را در صرافی ارز دیجیتال کاهش داد.

تاثیر سقوط FTX گسترده بوده است و بدترین ضربه به میلیون‌ها سرمایه‌گذار خرده‌فروشی وارد شده است که وجوه آن‌ها مورد سوء استفاده قرار گرفته و توسط صرافی ارز دیجیتال برای کاهش ریسک خود استفاده شده است. این فروپاشی همچنین منجر به بحث نظارتی گسترده‌تر و تقاضا برای نظارت بهتر نظارتی بر این نهادهای متمرکز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا