اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

FTX تحت تحقیقات مدنی و جنایی “فعال”

کمیسیون اوراق بهادار باهامیا، واحد اطلاعات مالی نخست وزیر و واحد جرایم مالی همگی در تحقیقات FTX دخیل هستند.
دادستان کل باهاما (AG) و وزیر امور حقوقی رایان پیندر تأیید کرده است که صرافی رمزارز سقوط کرده FTX کانون تحقیقات “فعال و مداوم” مقامات این کشور کارائیب است.

در یک بیانیه ملی که در ۲۷ نوامبر در صفحه فیس بوک دفتر نخست وزیری به صورت زنده ارائه شد، پیندر توضیح داد که “امور بازارهای دیجیتال FTX” هم از سوی “مقامات مدنی و جنایی” و هم از سوی مقامات باهامایی تحت نظارت است. با “تعدادی متخصص و متخصص کار می کنند و در صورت نیاز به این کار ادامه خواهند داد.”

وی افزود: “کمیسیون اوراق بهادار، واحد اطلاعات مالی ما و واحد جرایم مالی نیروی پلیس سلطنتی باهاما به بررسی حقایق و شرایط مربوط به بحران ورشکستگی FTX و هرگونه نقض احتمالی قوانین باهاما ادامه خواهند داد.”

پیندر همچنین فاش کرد که مقامات مربوطه باهامیا سعی خواهند کرد هر شرکت یا افرادی را که در طول تحقیقات مرتکب هر گونه تخلفی شده اند، مورد بازخواست قرار دهند، در حالی که آنها با سایر سازمان های نظارتی و نهادهای مجری قانون در سراسر جهان همکاری خواهند کرد.

«این رویدادها درس‌هایی را که از اوراق بهادار و سایر مقررات مالی در مورد نیاز به همکاری قوی فرامرزی آموخته‌ایم را یادآوری می‌کند. » او گفت که به بهترین وجه یک همکاری نظارتی قوی بین المللی به عموم مردم در سراسر جهان کمک خواهد کرد.

کمیسیون اوراق بهادار باهاما مجوز تجارت دیجیتال FTX (FDM) را به حالت تعلیق درآورد و مدیران آن را در ۱۰ نوامبر سلب کرد.

در ۱۲ نوامبر آنها دستور انتقال تمام دارایی های دیجیتال FDM را به کیف پول دیجیتالی متعلق به کمیسیون برای “ایمن سازی” دادند.

پیندر اشاره کرد که مرجع نظارتی کشور اقدامات حفاظتی بیشتری را انجام داده است که توسط دیوان عالی تایید شده است، اما از توضیح بیشتر خودداری کرد تا زمانی که “اطمینان داشته باشیم که انجام این کار هیچ جنبه ای از تحقیقات در حال انجام را به خطر نمی اندازد.”

پیندر همچنین از این فرصت استفاده کرد تا درخواست اضطراری ۱۷ نوامبر توسط FTX Trading Limited را که «دولت باهامیا» را به دلیل «مدیریت دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های بدهکاران» پس از شروع پرونده‌های ورشکستگی فصل ۱۱ در ایالات متحده، مورد انتقاد قرار دهد.

او این اتهامات را “بسیار تاسف بار” به دلیل ارائه نادرست “اقدام به موقع کمیسیون اوراق بهادار” خواند و در عین حال از تمام اقداماتی که تاکنون توسط رگولاتور کشور برداشته شده است، دفاع کرد.

باهاما شرکت‌های رمزارز را به این کشور جزیره‌ای تشویق کرده است تا به اقتصاد آن کمک کنند، اما از آن زمان به دلیل سقوط FTX متزلزل شده است.

همچنین طوفان دوریان در سال ۲۰۱۹ و همه‌گیری کووید-۱۹ که از سال ۲۰۲۰ شروع شد به شدت آسیب دید و اقتصاد گردشگری آن را به شدت متوقف کرد. با از بین رفتن FTX، مشاغل زیادی در کشور کوچک وجود دارد.

اما، پیندر معتقد است که علیرغم «فاجعه‌های شخصی» مرتبط با فروپاشی FTX، انتظار دارد «سرایت کمی فراتر از حوزه دارایی‌های دیجیتال چه در باهاما و چه در سراسر جهان» رخ دهد.

او به رتبه‌بندی استاندارد اند پورز ۲۲ نوامبر برای باهاما اشاره کرد که چشم‌اندازی باثبات را با استناد به عملکرد بخش گردشگری پیش‌بینی می‌کرد.

پیندر گفت: “Standards and Poor چشم انداز باثباتی را برای اقتصاد ما پیش بینی کرده است که تا حدی بر این فرض استوار است که هیچ تاثیر نامطلوبی بر باهاما از فروپاشی جهانی FTX نخواهد داشت.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا