اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

سرمایه گذاران غیرنهنگ بیت کوین رکورد جدید انباشت بیت کوین را شکستند

آدرس‌های بیت‌کوین که حداکثر ۱۰ بیت‌کوین را در خود جای داده‌اند، پس از فروپاشی FTX، مقادیر بی‌سابقه‌ای از بیت‌کوین را جمع‌آوری کرده‌اند.

داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که برخی از سرمایه‌گذاران غیرنهنگ بیت‌کوین به‌نظر می‌رسد که مشکلاتی با بازار نزولی ارزهای دیجیتال و همچنین ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) در مورد سقوط FTX نداشته‌اند.

بر اساس گزارشی که پلتفرم هوشمند بلاک چین Glassnode در ۲۷ نوامبر منتشر کرد، سرمایه گذاران خرده کوچکتر به طور فزاینده ای نسبت به بیت کوین تمایل نشان داده اند و با وجود بحران جاری بازار شروع به انباشت بیت کوین بیشتری کرده اند.

بر اساس داده‌ها، حداقل دو نوع سرمایه‌گذار خرده‌فروشی بیت‌کوین وجود دارد که پس از فروپاشی FTX، رکورد BTC را جمع‌آوری کرده‌اند.

نوع اول سرمایه گذاران – طبقه بندی شده به عنوان میگو – نهادها یا سرمایه گذارانی را تعریف می کند که کمتر از ۱ بیت کوین (۱۶۵۰۰ دلار) دارند، در حالی که نوع دوم – خرچنگ ها – دسته ای از آدرس هایی هستند که حداکثر ۱۰ بیت کوین (۱۶۵۰۰۰ دلار) دارند.

بنا بر گزارش‌ها، سرمایه‌گذاران «میگو» پس از سقوط FTX در اوایل نوامبر، ۹۶۲۰۰ بیت کوین (۱.۶ میلیارد دلار) به پرتفوی خود اضافه کرده‌اند که «افزایش بی‌نظیر تراز تمام دوران» است. طبق گفته گلس‌نود، این نوع سرمایه‌گذاران مجموعاً ۱.۲۱ میلیون بیت کوین (۲۰ میلیارد دلار) دارند که معادل ۶.۳ درصد از عرضه فعلی ۱۹.۲ میلیون سکه در گردش است.

در این میان، خرچنگ‌ها در ۳۰ روز گذشته حدود ۱۹۱۶۰۰ بیت کوین (۳.۱ میلیارد دلار) خریداری کرده‌اند که این یک «بیشترین رکورد متقاعدکننده» است. بر اساس داده‌ها، نقطه عطف جدید، بالاترین میزان قبلی انباشت بیت کوین را که توسط خرچنگ‌ها در جولای ۲۰۲۲ ثبت شده بود، در اوج ۱۲۶۰۰۰ بیت کوین (۲ میلیارد دلار) خریداری شده در ماه شکسته است.

تغییر موقعیت خالص بیت کوین برای آدرس هایی که حداکثر ۱۰ بیت کوین دارند

 

در حالی که خرچنگ ها و میگوها مقادیر بی سابقه بیت کوین را جمع آوری کرده اند، سرمایه گذاران بزرگ بیت کوین به فروش می پردازند. بر اساس گزارش گلس‌نود، نهنگ‌های بیت‌کوین در ماه گذشته حدود ۶۵۰۰ بیت کوین (۱۰۷ میلیون دلار) در صرافی‌ها منتشر کرده‌اند که بخش بسیار کمی از کل دارایی‌های ۶.۳ میلیون بیت‌کوین (۱۰۴ میلیارد دلار) آنها باقی مانده است.

رفتار میگوها و خرچنگ ها با توجه به آخرین رویدادهای صنعت جالب به نظر می رسد، زیرا صرافی رمزنگاری Sam Bankman-Fried به موضوع یک رسوایی بزرگ صنعتی مربوط به کلاهبرداری ادعایی و اختلاس مالی تبدیل شده است.

از سوی دیگر، برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ بیت‌کوین ادعا کرده‌اند که علی‌رغم بحران ادامه‌دار، همچنان نسبت به بیت‌کوین صعودی هستند و دولت السالوادور شروع به خرید روزانه بیت‌کوین از ۱۷ نوامبر می‌کند. ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر نیز ابراز اطمینان کرد که بیت کوین علیرغم مشکلات فعلی صنعت، «به آن خواهد رسید»، اما ممکن است «زمستان رمزنگاری طولانی» وجود داشته باشد.

پس از سقوط FTX، بیت کوین بلافاصله حدود ۶۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و از حدود ۲۱۰۰۰ دلار به زیر ۱۶۰۰۰ دلار در اواسط نوامبر سقوط کرد. کریپتوکارنسی در چند هفته گذشته اندکی بهبود یافته است و به بالاتر از ۱۷۰۰۰ دلار رسیده است.

بر اساس داده های CoinGecko، در زمان نگارش این گزارش، بیت کوین با قیمت ۱۶۵۰۰ دلار یا حدود ۱.۷ درصد در ۲۴ ساعت گذشته معامله می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا