اخبار گوناگون

در حوزه سیم و کابل موفقیت مالی را تجربه کردم

یکی از بهترین اتفاقاتی که می تواند برای هر فردی پیش بیاید تجربه موفقیت مالی می باشد که من توانستم با تولید سیم و کابل به آن دست پیدا کنم و در ادامه این مقاله به طور کامل بهترین و پرفروش ترین انواع آن را به حضورتان معرفی خواهیم کرد.

سیم برق آلومینیومی

مهم ترین مشخصه ای که می تواند سیم برق آلومینیومی را نسبت به سیم مسی تفکیک نماید، رنگ آن است. چنانچه روکش سیم های آلومینیومی را برش دهید متوجه خواهید شد که رنگ هادی آن نقره ای است. همچنین وزن سیم آلومینیومی نیز نسبت به سیم های مسی سبک تر بوده و این پارامتر حمل و نقل این سیم را آسان تر می نماید. سیم های آلومینیومی راندمان انتقال برق پایین تری نسبت به سیم مسی دارند لذا استفاده از آن ها برای سیم کشی منزل مناسب نمی باشد.

نوشته های مشابه

نکته مثبت این سیم ها توجیه اقتصادی بالایی است که برای پروژه های بزرگ به همراه می آورند. همچنین در صورت آسیب دیدگی، هزینه تعویض سیم آلومینیومی نسبت به سیم مسی بسیار پایین تر است. شاید یک نکته باعث شود بسیاری از افراد از خرید کابل آلومینیوم ، صرف نظر کنند. آن هم توانایی رسانایی کمتر آن نسبت به فلز مس باشد. این قدرت فقط ۶۱ درصد از کل توان مس برای انتقال الکتریسیته را در بر دارد. این یعنی مقاومت بیشتری دارد که چندان برای یک هادی مناسب نیست.

سیم برق آلومینیومی

سیم و کابل جنتی

اگر اندکی به سطح مقطع سیم و کابل جنتی دقت کنید متوجه می شوید که به دو شکل گرد و مثلثی هستند. این عامل می تواند در کارایی آنها تاثیر بگذارد. عامل مهمی که در موقع انتخاب کابلها اهمیت زیادی دارد کاربرد آنها است که به دو دسته مسلح و غیر مسلح تقسیم می شوند. نمونه های مسلح در برابر ضربه، فشار، رطوبت مقاوم هستند. زیرا دارای روکش هستند، نمونه های غیر مسلح نیز روکش ندارند.

عایقی که در کابلها بکارگیری می شوند با همدیگر فرق دارد. علاوه بر مواد پلی اتیلنی، کاغذهای آغشته به مواد مخصوص و مواد پلاستیکی نیز در این محصولات استفاده می شوند. کابلهای آلومینیومی نسبت به کابلهای مسی وزن سبک تری دارند. باید گفت که حمل و جا به جایی آسان تری دارند. این مزیت موجب می شود کارشناسان در زمینه های مختلفی از آنها استفاده کنند.

سیم و کابل جنتی

سیم کابل جوشکاری

حتما با مشاهده دستگاه جوشکاری متوجه شده اید که سیم کابل جوشکاری نسبت به کابل دیگر وسایل برقی ضخامت بیشتری دارد. علت اصلی این ضخامت بالا در گام اول قطر زیاد هادی کابل است. علت دوم نیز ضخیم بودن روکش کابل است که به مقاومت آن در برابر جرقه های حاصل از جوشکاری کمک می کند. هادی کابل جوشکاری از رشته های مسی با تعداد بالا و قطر کم تشکیل شده است.

این ساختار موجب می شود تا برق به صورت بهینه تر منتقل شده و با مقاومت کمتری رو به رو شود. همچنین استفاده از مس در هادی این سیم راندمان انتقال برق را افزایش می دهد. همچنین از تبدیل شدن انرژی الکتریسیته به حرارت که موجب ذوب شدن کابل می شوند جلوگیری می کند. بسیاری از افراد مبتدی برای خرید سیم کابل جوشکاری سیم هایی با بالاترین ضخامت را خریداری می نمایند.

سیم کابل جوشکاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا