اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

استیبل کوین الگوریتمی جدید کاردانو ترس های قدیمی را برای جامعه برمی انگیزد

یکی از اعضای انجمن در توییتر نوشت: «من فکر می‌کردم که ما قبلاً متوجه این موضوع شده‌ایم، استیبل کوین‌های الگوریتمی، نه بهترین گزینه.»

با اعلام جدید که Cardano در راه انتشار یک استیبل کوین الگوریتمی در سال ۲۰۲۳ است، اعضای مختلف جامعه نگرانی‌های خود را ابراز کردند و این پروژه را با Terra USD (UST) مقایسه کردند، که باعث زیان‌های زیادی در فضای کریپتو در سال ۲۰۲۲ شد.

به گفته توسعه دهندگان آن، پروژه استیبل کوین Djed به دلار آمریکا متصل خواهد شد و توسط کاردانو حمایت می شود. جدا از این، از توکن دیگری به عنوان سکه ذخیره خود استفاده خواهد کرد. این پروژه تاکید کرد که بیش از حد وثیقه خواهد بود و دارای ذخایر اثباتی روی زنجیره خواهد بود.

علی‌رغم تضمین‌هایی که تیم داده بود، اعضای مختلف جامعه نگرانی‌های خود را ابراز کردند و برخی UST را که اخیراً از هم پاشیده بود، به گفتگو آوردند.

یکی از اعضای انجمن ظاهراً گیج شده بود که چرا با وجود اینکه Terra نشان می‌داد ممکن است اشتباه کنند، یک استیبل کوین الگوریتمی دیگری منتشر شده است. آنها نوشتند: «من فکر می‌کردم که ما قبلاً متوجه این موضوع شده‌ایم، استیبل کوین‌های الگوریتمی، نه بهترین گزینه.»

در همین حال، یکی دیگر از کاربران توییتر اشاره کرد که ترجیح می دهند به استفاده از Tether ادامه دهند. به گفته این عضو انجمن، استیبل کوین های الگوریتمی قبلا ثابت کرده اند که پایدار نیستند.

با توجه به نگرانی‌های ناشی از ظهور Djed، کوین تلگراف از برخی از پروژه‌های اصلی استیبل کوین پرسید که آیا پروژه‌های استیبل کوین الگوریتمی با وجود مثال نشان داده شده توسط Terra USD، هنوز پتانسیل موفقیت را دارند یا خیر.

تتر در بیانیه‌ای به کوین تلگراف گفت که پروژه‌های استیبل کوین مانند Terra مکانیسم‌هایی برای دستیابی به ثبات دارند، اما در نهایت شکست خوردند. این تیم توضیح داد که:

برخلاف استیبل کوین‌های وثیقه‌ای که هر کوین کاملاً توسط وثیقه پشتیبانی می‌شود، استیبل کوین‌های الگوریتمی تلاش می‌کنند ارزش خود را از طریق عملیات‌های مختلف بازار که اغلب به طور چشمگیری شکسته شده‌اند، حفظ کنند.

در همین حال، سیرکل ناشر USD Coin در بیانیه‌ای به کوین تلگراف گفت که استیبل کوین‌های الگوریتمی با ساختارهای پیچیده وثیقه و مکانیسم‌های تثبیت فن‌آوری مانند دارایی‌های دلاری با ذخیره کامل و تنظیم‌شده ارزش کاربردی ندارند. آنها گفتند:

“فروپاشی Terra در اوایل سال جاری نشان داد که همه استیبل کوین ها برابر نیستند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا