اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

ماینرهای کریپتو در روسیه با احتکار دستگاه های ASIC از بازار نزولی سرمایه گذاری می کنند

ماینرها در روسیه به دلیل کاهش قیمت دستگاه های استخراج و همچنین انرژی ارزان قیمت احتمالاً به طور فزاینده ای ASIC های کریپتو خریداری می کنند.

به نظر می‌رسد که استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال در روسیه از بحران مداوم استخراج کریپتو ناراحت نشده‌اند، زیرا طبق گزارش‌ها، تقاضای محلی برای سخت‌افزار استخراج در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

خبرگزاری محلی کومرسانت در ۱ دسامبر گزارش داد که برخی از توزیع‌کنندگان سخت‌افزار ماینینگ کریپتو در روسیه با افزایش قابل توجهی در تقاضا برای تراشه‌های مدار مجتمع (ASIC) ویژه برنامه‌های ماینینگ مواجه شده‌اند.

فروشنده محلی Chilkoot گزارش داد که فروش ASIC خود در ماه های نوامبر و اکتبر از کل فروش خود در سه ماهه سوم فراتر رفته است. در طی نه ماه گذشته، توزیع کننده گزارش شده است که ۶۵ درصد سخت افزار بیشتری نسبت به سال ۲۰۲۱ فروخته است.

آرتم ارمین، مدیر توسعه چیلکوت گفت: «ما در حال کار با اشخاص حقوقی هستیم و می بینیم که آنها در یک معامله ۳۰ درصد بیشتر از ابتدای سال تجهیزات خریداری کردند.»

BitRiver، بزرگترین مرکز داده متمرکز بر استخراج رمزارز روسیه، همچنین افزایش قابل توجهی در تقاضا ثبت کرده است و طبق گزارش ها، رشد ۱۵۰ درصدی را در ۱۰ ماه گذشته مشاهده کرده است.

افزایش تقاضای روسیه برای سخت‌افزار استخراج ارزهای دیجیتال در بحبوحه روزهای سخت صنعت ماینینگ رخ می‌دهد و مجموع درآمد استخراج بیت‌کوین در اواخر نوامبر به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر رسیده است. تعدادی از شرکت‌های ماینینگ – از جمله Argo Blockchain و Core Scientific – حتی این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا می‌توانند به دلیل ضررهای عظیم ناشی از بازار نزولی کنونی ارزهای دیجیتال، به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

ماینرها در روسیه احتمالاً به دلیل کاهش قیمت دستگاه های استخراج و همچنین انرژی کم هزینه، به طور فزاینده ای ASIC های کریپتو را احتکار می کنند.

میخائیل برژنف، یکی از بنیانگذاران ۵۱ASIC گفته می شود که استخراج بیت کوین در روسیه با وجود کاهش شدید قیمت بیت کوین در سال جاری همچنان می تواند سودآور باشد. به گفته مدیر اجرایی، هزینه استخراج ۱ BTC با هزینه برق ۰.۰۷ دلار در هر کیلووات ساعت با به روزترین تجهیزات می تواند تقریباً ۱۱۰۰۰ دلار تولید کند. بر اساس داده های CoinGecko، در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت ۱۶۹۷۵ دلار معامله می شود که در سال گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته ولادیسلاو آنتونوف، تحلیلگر مالی BitRiver، بازار استخراج کریپتو صنعتی در روسیه از وضعیت فعلی بازار سود می برد. وی خاطرنشان کرد: تقاضا برای تجهیزات ASIC در بخش عمده فروشی به دلیل کاهش قیمت خرید افزایش یافت که تا حد امکان به قیمت تمام شده تولید نزدیک شده است. به گفته این کارشناس، این بهترین نقطه ورود برای سرمایه گذاری است.

به گفته آنتونوف، ورود معدن در طول یک بازار نزولی به طور بالقوه می تواند “سود قابل توجه ده ها درصد” را در یک دوره سه ساله ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا