اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

اعتصاب شریک با Bitnob برای تسهیل پرداخت های فرامرزی به آفریقا

جک مالرز، مدیرعامل Strike، روی صحنه AfroBitcoin، برنامه‌هایی را برای بهبود پرداخت‌های حواله به آفریقا به لطف شبکه لایتنینگ در بیت کوین اعلام کرد.

برنارد پارا، مدیرعامل Bitnob روی صحنه توضیح داد که این ویژگی نیازی به استفاده از بیت کوین توسط افراد ندارد. ویژگی بدون کارمزد تراکنش در حال حاضر برای آفریقایی‌های نیجریه، غنا و کنیا در دسترس است. در مقایسه، خدمات حواله‌ای مانند وایز کمیسیون اندکی دریافت می‌کنند، در حالی که Western Union می‌تواند بیش از ۱۰ درصد برای انتقال پول دریافت کند.

پرداخت‌های دلاری فوراً به نایرا، سدی یا شیلینگ (به ترتیب ارزهای نیجریه، غنا و کنیا) تبدیل می‌شوند و مستقیماً به بانک‌های گیرندگان، پول موبایل یا حساب‌های بیت‌نوب واریز می‌شوند.

حل پرداخت های فرامرزی به آفریقا با استفاده از بیت کوین می تواند یک تقویت بزرگ برای اقتصادهای محلی باشد. تنها در نیجریه، در سال ۲۰۲۰، ۱۷.۲ میلیارد دلار حواله به این کشور ارسال شده است. با این حال، طبق گزارش بانک جهانی، “به ازای هر ۲۰۰ دلار ارسال در سال ۲۰۲۰، ۱۷.۸ دلار (۸.۹٪) برای فرستنده هزینه داشته است. این تقریباً معادل ۱.۵ میلیارد دلار از دست دادن کارمزد یا تقریباً تولید ناخالص داخلی ساموآ است.

اگر نیجریه با استفاده از ریل های پرداخت بیت کوین هزینه های حواله را حذف کند، نیجریه ای ها در سراسر کشور از نظر مالی سود خواهند برد. در کنیا و غنا نیز وضعیت مشابه است. هزاران نفر از مردم غنا و کنیایی در ایالات متحده زندگی می کنند و مرتباً به خارج از کشور پول ارسال می کنند. کریپتو در آفریقا در سال‌های اخیر افزایش یافته است، وجه یکی از دلایل بسیاری است.

Mallers تجربه کلی را با برنامه Venmo PayPal مقایسه کرد زیرا این یک پرداخت آنی نظیر به نظیر است. Venmo یک برنامه تلفن همراه است که امکان پرداخت فوری و بدون اصطکاک بین مشتریان ایالات متحده را فراهم می کند. مالرز گفت که شبکه لایتنینگ “به تازگی دلار به نایرا و نایرا به دلار رسیده است.”

این پیشرفت در حال حاضر تنها برای آمریکایی‌هایی که برای کسانی که در غنا، کنیا و کشورهای انگلیسی‌زبان نیجریه در آفریقا زندگی می‌کنند، پول ارسال می‌کنند، در دسترس است، اگرچه قرار است این عرضه در سراسر آفریقا ادامه یابد.

این داستان در حال توسعه است و با اطلاعات جدید به روز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا