اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

NFTهایی که در FTX break ساخته شده اند و نقص های میزبانی Web2 را برجسته می کنند

NFT های میزبانی شده بر روی پلت فرم FTX تحت تأثیر فروپاشی شرکت قرار گرفتند و به جای هنر اصلی، تصاویر خالی را نشان دادند.

سقوط FTX نقص های بسیاری را در صنعت کریپتو برجسته کرد. اکنون، تأثیرات نابسامانی FTX به فضای توکن غیرقابل تعویض (NFT) نفوذ کرده است و کاربران قادر به مشاهده NFT های میزبان FTX خود نیستند.

مهندس Solana jac0xb.sol در توییتی اشاره کرد که چگونه ابرداده NFT های میزبان FTX اکنون به یک وب سایت بازسازی اشاره می کند که اطلاعاتی در مورد روند ورشکستگی ارائه می دهد. با توجه به jac0xb.sol،و NFT های ساخته شده در FTX با استفاده از یک رابط برنامه نویسی برنامه کاربردی Web2 (API) میزبانی می شوند که در نتیجه تصاویر نمایش داده نمی شوند.

پس از اعلام ورشکستگی صرافی FTX، دامنه FTX.us به طور کامل به صفحه روند ورشکستگی هدایت شد. به همین دلیل، دارندگان NFT هنوز هم می توانند متوجه وجود NFT هایشان شوند. با این حال، تصاویر دیگر قابل مشاهده نیستند، حتی زمانی که آنها را در کیف پول مشاهده می کنید یا آنها را در پلتفرم های معاملاتی NFT فهرست می کنید.

با این کار، jac0xb.sol همچنین به مجموعه‌هایی که هنوز ابرداده‌ها را در سرویس‌های وب آمازون میزبانی می‌کنند، دعوت کرد و نشان داد که «درسی باید آموخت» درباره نحوه میزبانی FTX NFT‌های خود با استفاده از یک سرویس Web2 API. علاوه بر این، برخی از کاربران حتی اظهار داشتند که این موضوع مشکلات شرکت‌های Web3 را برجسته می‌کند که به خدمات متمرکزی مانند AWS یا Google Cloud Platform متکی هستند.

در ۵ آگوست، مدیران NFT موضوعی را مطرح کردند که NFT ها در بلاک چین زندگی نمی کنند. در مصاحبه ای با کوین تلگراف، جاناتان ویکتور، مدیر ذخیره سازی Web3 در Protocol Labs و الکس سالنیکوف، یکی از بنیانگذاران Rarible، توضیح دادند که از نظر فنی، توکن ها در جای دیگری ذخیره می شوند. این دو تاکید کردند که زنجیره‌های اصلی اغلب از نظر اندازه بسیار محدود هستند و ذخیره داده‌ها در بلاک چین هزینه بیشتری دارد.

علیرغم مشکلات ناشی از فروپاشی FTX، صنعت NFT همچنان به آینده این فضا اطمینان دارد. در ۲۲ نوامبر، بازیکنان مختلف در فضای NFT با Cointelegraph صحبت کردند و ابراز اطمینان کردند که فضا در نهایت بهبود خواهد یافت. مدیران تاکید کردند که برای جامعه NFT مهم است که روی آوردن ابزار بیشتر به مجموعه های خود تمرکز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا