اخبار کسب و کارها

محبوب‌ترین گوشی‌های موبایل سال ۲۰۲۲

هرروز گوشی‌های موبایل با تکنولوژی و طراحی جدیدی به بازار می‌آیند. البته تا قبل از این و طی ۲۰ سال گذشته سرعت تولید و طراحی گوشی‌های جدید، بسیار کند بود. اما در حال حاضر هرکدام از کاربران ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را جستجو می‌کنند که در نمونه‌های قدیمی یافت نمی‌شود. به همین دلیل طراحان و تولیدکنندگان گوشی‌های موبایل نیز تلاش می‌کنند تا هرچه بیشتر کاربران را راضی نگه دارند و برند خود را نسبت به رقبا جلوتر ببرند. حالا که در سال ۲۰۲۲ هستیم، گوشی‌ها تنوع گسترده‌ای پیدا کردند، اما برخی از آن‌ها در برندهای مختلف، محبوبیت بیشتری دارند. در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

آیفون ۱۳ پرو مکس، آقای خاص!

نوشته های مشابه

بله اولین گوشی موبایلی که به بررسی آن می‌پردازیم، از آخرین متولدین در خانواده اپل است که علاقه‌مندان زیادی در تمام دنیا دارد. البته این گوشی پرچم‌دار، در دسته گران‌ترین‌ها نیز قرار دارد و شاید بسیاری از ما قید خرید آن را بزنیم. اما آگاهی از ویژگی‌های آن خالی از لطف نیست. اگرچه این گوشی نقاط قوت بسیار زیادی دارد، اما برخی از آن‌ها بیشتر خودنمایی می‌کنند. یکی از مهم‌ترین نقاط قوت در این محصول، عملکرد آن از نظر قدرت باتری است. به عبارت دیگر با این گوشی می‌توانید یک فیلم ۲۴ فریم بر ثانیه با کیفیت HD را که مدت زمانی معادل با ۳۵ ساعت و ۱۷ دقیقه است، با این گوشی مشاهده کنید و نگران تمام شدن شارژ باتری نباشید.

البته برای درک بهتر قدرت عملکرد باتری باید آن را با یک گوشی از برندی دیگر مقایسه کرد. خوشبختانه کارشناسان این کار را انجام دادند. جالب است بدانید که گوشی گلکسی S22‌ اولترا سامسونگ فقط توان نمایش دادن فیلمی با همین کیفیت به مدت ۲۰ ساعت و ۴۳ دقیقه دارد. بنابراین آیفون پرو مکس ۱۳ چند پله جلوتر است و این محبوبیت حق برند آیفون است.

آنر Magic4 Ultimate، فرزندخوانده خوش عکس هواوی

گوشی‌های آنر نی  این روزها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و هرکدام با قابلیت‌های متفاوت به بازار معرفی می‌شوند. البته به این معنا نیست که در سایر ویژگی‌ها ضعیف باشند؛ بلکه در برخی موارد عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. گوشی آنر Magic4 Ultimate نیز به‌خوبی از تکنولوژی برخوردار است، اما درزمینه عکاسی تجربه کاربری بهتری از خود نشان می‌دهد.

ترکیب دو دوربین ۵۰ و دو دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در قاب پشتی این گوشی به همراه دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی باعث می‌شود که تصاویر و فیلم‌ها با کیفیت بهتری ثبت شوند. علاوه بر آن دو حسگر TOF سه‌بعدی نیز در قاب پشتی و کنار دوربین سلفی به کار رفته تا عملکرد دوربین را بهبود بدهد.

دوربین اصلی مجهز به لرزش گیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری و فوکوس تشخیص فاز خودکار است علاوه بر آن، دوربین ۶۴ مگاپیکسلی نیز به یک لنز ۱۱ میلی‌متری  با دیافراگم f/2.2 مجهز شده است. درنهایت دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هم پوشش ۱۰۰ درجه‌ای دارد  و در کنار آن حسگر سه‌بعدی TOF کیفیت کار دوربین را افزایش می‌دهد. این گوشی هوشمند جذاب نیز ممکن است کمی گران به نظر برسد. به همین دلیل شاید بد نباشد بعد از جستجو درباره شرایط وام کالا برای خرید اقتصادی این گوشی اقدام کنید.

شیائومی 11t

شیائومی ۱۱t ، همه‌چیز تمام

این گوشی در دسته میان رده‌ها قرار دارد، یکی از بهترین محصولاتی است که در سال‌های اخیر توسط برند چینی شیائومی ساخته شده است. در این محصول زیبا و خاص می‌توانید ترکیب نمایشگر OLED  با سرعت فوق‌العاده مطلوب، تراشه‌ای با عملکرد قدرتمند، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری بزرگ با شارژ سریع ۶۷ وات را کنار هم مشاهده کنید. بنابراین تمام این فاکتورها در کنار هم کمک می‌کنند که این گوشی از برند شیائومی یک محصول همه‌چیز تمام و کامل باشد. در عین حال متریال ساخت این گوشی از فلز است تا استحکام کامل داشته باشد و نسبت به رقبا یک سر و گردن بالاتر باشد و ارزش خرید داشته باشد. برای خرید روش‌های زیادی وجود دارد تا هزینه‌ها مدیریت کنید. به‌طور مثال با استفاده از روش موبایل اقساط خریدی ارزان‌تر و اقتصادی‌تری را در پیش خواهید گرفت.

نوکیا مدل ۸۰۰۰ ۴G، دوست مهربان!

اگرچه این روزها گوشی‌های هوشمند حرف اول را می‌زنند؛ اما به این معنی نیست که گوشی‌های با فرمت قدیمی، واقعاً کهنه و از رده خارج‌شده باشند. حتی داشتن یک گوشی هوشمند هم نیاز ما به گوشی‌های قدیمی را از بین نمی‌برد. در عین حال شاید برند نوکیا یکی از بهترین تولیدکنندگان گوشی‌های ساده باشد که تقریبا همه ما با محصولات این برند آشنا هستیم و با تولیدات آن، با دنیای گوشی آشنا شدیم. البته کار کردن با این گوشی‌ها نیز واقعاً ساده است و همه افراد به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. حتی در صورتی که بخواهید پرداخت قبض موبایل خود مانند پرداخت قبض ایرانسل را انجام دهید، با ارسال کد و از طریق پیامک هم می‌توانید کار را با گوشی‌های قدیمی پیش ببرید.

یکی از محصولات محبوب این برند قدیمی و خاک خورده، گوشی نوکیا مدل ۸۰۰۰ ۴G است که شکلی نو به خود گرفته و امکانات جدیدی به کاربران ارائه می‌دهد. این گوشی از اینترنت ۴G پشتیبانی می‌کند و با طراحی کلاسیک به بازار ارائه شده است. علاوه بر آن، مقاومت در بدنه، متریال ساخت محکم و نمای زیبایی دارد. در این گوشی می‌توانید از وجود یک باتری با عملکرد خوب و ماندگاری طولانی مدت آسوده خاطر باشید. علاوه بر آن امکان نصب کارت حافظه‌ی جانبی، پشتیبانی از رادیو FM و نصب دو سیم‌کارت در گوشی وجود دارد. بنابراین با خیال راحت این فیچر فون نوکیا را به کار ببرید و حتی برخی شبکه‌های اجتماعی را روی آن نصب کنید.

گلکسی S21 اف ای سامسونگ ۵G ، همیشه محبوب

زمانی که از برندهای مختلف تولیدکننده گوشی هوشمند حرف می‌زنیم، جای خالی سامسونگ واقعاً حس می‌شود. برندی که مدل‌های مختلفی از انواع گوشی هوشمند تولید کرده تا تقریبا تمام کاربران خود را ارضی نگه دارد. یکی از محصولات میان رده و البته گران این برند، گوشی گلکسی S21 اف ای سامسونگ ۵G است که امکانات ویژه‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد. با در دست داشتن این گوشی می‌توانید از پشتیبانی شارژ بی‌سیم اطمینان خاطر داشته باشید. علاوه بر آن گواهی ضد آب بودن ip67 در این محصول سامسونگ وجود دارد تا بدون دغدغه و با خیال راحت در کوهستان و مناطق مربوط از آن استفاده کنید.

در عین حال ویژگی‌های مهم دیگری مانند دوربین با عملکرد مناسب، نمایشگر سریع AMOLED، تراشه باکیفیت Exynos 2100، اندروید ۱۲ و پشتیبانی نرم‌افزاری تا ۴ نسخه را باید به سایر قابلیت‌های آن اضافه کرد. درنهایت اینکه، اگرچه این گوشی در دسته گوشی‌های میان رده قرار دارد، اما قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که در آن طراحی‌شده و به کار رفته، باعث شده تا فقط یک گام از رقبای پرچم‌دار خود عقب باشد و حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

شیائومی ۱۱ لایت فایو جی NE، مدرن و دقیق

یکی دیگر از محصولات قابل‌توجه برند شیائومی، گوشی شیائومی ۱۱ لایت فایو جی NE است که در نگاه اول متوجه ظاهر سبک و مدرن آن خواهید شد. البته برند شیائومی این مدل گوشی را در دو نسخه متفاوت از نظر سرعت اینترنت ۴G و ۵G منتشر کرده است تا کاربران گزینه دلخواه خود را انتخاب نمایند، اما در سایر ویژگی‌ها تفاوت چندانی باهم ندارند. در عین حال این گوشی در دو نسخه خود دارای وزنی معادل ۱۵۸ گرم است و ضخامتی حدود ۶.۸ میلی‌متر دارد تا ظرافت و سبکی را به معنای واقعی به نمایش بگذارد. صفحه‌نمایش ۶.۵۵ اینچی از نوع OLED را نیز باید به ویژگی‌های دیگر این محصول اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا