اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

مطالعه NBER: هفتاد درصد از معاملات مبادله ای غیرقابل تنظیم، تجارت شستشو است

محققان دریافتند که در برخی صرافی ها، حجم معاملات شستشو می تواند تا ۸۰ درصد افزایش یابد.

با توجه به تبدیل شدن صرافی ها به دلیل ادامه شکست FTX، یک مقاله تحقیقاتی جدید نشان داد که تقریباً از هر چهار تراکنش در صرافی های غیرقانونی، سه معامله جعلی هستند.

یک مقاله کاری با عنوان “Crypto Wash Trading” اخیرا توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی (NBER) منتشر شده است.

این مقاله با استفاده از الگوهای آماری و رفتاری برای تعیین اینکه کدام تراکنش‌ها مشروع هستند یا خیر، ۲۹ صرافی غیرقانونی را مورد مطالعه قرار داد و به این نتیجه رسید که به طور متوسط بیش از ۷۰ درصد از حجم داخل پلتفرم‌ها، معاملات شستشو هستند.

محققان دریافتند که حجم معاملات شستشوی برخی صرافی ها به ۸۰ درصد از کل حجم معاملات می رسد.

محققان نوشتند که در دوازده «مبادله ردیف ۲»، معاملات شستشو تقریباً ۸۰ درصد از کل حجم معاملات را تشکیل می‌داد.

این تخمین ها تنها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به معاملات شستشوی بیش از ۴.۵ تریلیون دلار در بازارهای نقدی و بیش از ۱.۵ تریلیون دلار در بازارهای مشتقه تبدیل شده است.

به گفته محققان، مشوق های کوتاه مدتی برای تجارت شستشو وجود دارد. این مطالعه نشان داد که تراکنش های جعلی اغلب بر رتبه بندی صرافی ها در وب سایت های داده و آمار مانند CoinMarketCap تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، تراکنش‌های جعلی نیز در کوتاه‌مدت بر قیمت‌های کریپتو در صرافی‌ها تأثیر می‌گذارند.

در همین حال، خرابی FTX همچنان توجه را به خود جلب می کند زیرا کیف پول های مرتبط با Alameda Research حرکت هایی را نشان داده اند و حدود ۱.۷ میلیون دلار دارایی را از طریق میکسرهای کریپتو منتقل کرده اند.

این تحرکات چند روز پس از آزادی سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX با وثیقه ۲۵۰ میلیون دلاری مشاهده شد.

از آنجایی که سقوط FTX به اعتماد مردم به صرافی‌های متمرکز (CEX) لطمه زد، مدیرانی که روی CEX کار می‌کنند، احساسات خود را در مورد اینکه چگونه می‌توانند اعتماد کاربران را جلب کنند ابراز کرده‌اند.

در ۲۵ نوامبر، کوین تلگراف با رهبران مختلف در صرافی های رمزنگاری صحبت کرد و دریافت که بسیاری از این موضوع که صنعت همچنان می تواند پس از FTX را بازیابی کند، مثبت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا