اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

فیجی، سیتیتینی رابوکا، نخست وزیر طرفدار بیت کوین را انتخاب کرد

فیجی نخست‌وزیر طرفدار بیت‌کوین را انتخاب می‌کند که نشان‌دهنده آینده‌ای مثبت برای پذیرش بیت‌کوین در این کشور جزیره‌ای اقیانوس آرام است.

نخست وزیر تازه منتخب طرفدار بیت کوین در جزایر اقیانوس آرام فیجی کار خود را آغاز کرد. رهبر جدید، سیتینی رابوکا، در ۲۴ دسامبر دفتر فیجی را به دست گرفت.

لرد فوسیتوآ، یک نجیب تونگا و عضو سابق پارلمان تونگا، در توییتر این خبر را از کشور همسایه خود به اشتراک گذاشت.

Fusitu’a اظهار داشت که او گام به گام به رابوکا توضیح داده است که “چگونه فیجی می تواند مناقصه قانونی بیت کوین را مانند تونگا انجام دهد” و ممکن است دو “لایحه مناقصه قانونی برای اقیانوس آرام در سال ۲۰۲۳” وجود داشته باشد.

بیایید ۲ به ۲ برویم – صورتحساب های مناقصه قانونی BTC برای اقیانوس آرام در سال ۲۰۲۳

— لرد Fusitu’a (@LordFusitua) 29 دسامبر ۲۰۲۲

لرد Fusitu’a در پیام های توییتری به کوین تلگراف توضیح داد که “نظیر نخست وزیر قطعا طرفدار بیت کوین است”.

او درخواست کرد که با من ملاقات کند و ما از سال گذشته از طریق زوم انجام دادیم تا او را گام به گام توضیح دهیم که چگونه می تواند ارز قانونی بیت کوین را اتخاذ کند.

جدول زمانی تونگا برای معرفی بیت کوین به عنوان یک مناقصه قانونی عمومی است و می تواند در فوریه ۲۰۲۳ به پایان برسد.

فیجی به دلیل موقعیت و تاریخچه خود با چالش های اقتصادی و توسعه ای مشابه با تونگا مواجه است. با این حال، با تقریبا ۹۰۰۰۰۰ نفر، جمعیت فیجی بیش از ۹ برابر تونگا است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقتصادی این کشور، پتانسیل بیت کوین برای بهبود شمول مالی در فیجی بسیار مهم است. فیجی که در اقیانوس آرام واقع شده است از بیش از ۳۳۰ جزیره تشکیل شده است.

این کشور به عنوان یک کشور با درآمد متوسط طبقه بندی می شود، اما همچنان با چالش های توسعه ای قابل توجهی از جمله نرخ بالای فقر، دسترسی محدود به خدمات مالی و وابستگی انرژی به سوخت های فسیلی مواجه است.

موقعیت فیجی و تونگا در اقیانوس آرام

 

در واقع، بانک جهانی گزارش می دهد که حواله به فیجی بیش از ۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی آن است. به علاوه، در حالی که استراتژی ملی شمول مالی فیجی رشد قوی در شمول مالی در سال‌های اخیر را گزارش می‌دهد، تنها نیمی از جمعیت زنان به یک حساب بانکی دسترسی دارند.

بیت کوین می تواند به عنوان ابزاری برای بهبود حواله ها و بانکداری افراد بدون بانک، به تبعیت از السالوادور، عمل کند.

علاوه بر این، فیجی ممکن است با استخراج بیت کوین در جزایر آتشفشانی آزمایش کند.

Fusitu’a ادامه داد:

مانند تونگا، نحوه انجام استخراج ملی بیت کوین، به ویژه اینکه چگونه می‌خواهیم استخراج آتشفشان زمین گرمایی را انجام دهیم تا هر دو بتوانند همین کار را انجام دهند، اما همچنین از انرژی عظیم آبی و سایر انرژی‌های رشته‌ای تجدیدپذیر خود استفاده کنند، که ما نمی‌کنیم. “

برنامه توسعه ملی ۲۰ ساله فیجی مستلزم آن است که تا سال ۲۰۳۰ تمام برق این جزایر از منابع تجدیدپذیر تولید شود. این کشور برای دستیابی به این هدف به ۱۲۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر اضافی نیاز دارد. استخراج بیت کوین می تواند اهرمی باشد که قفل سود انرژی های تجدیدپذیر را باز می کند.

رویکرد فیجی به بیت کوین با سایر کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه مانند وانواتو که موضع محتاطانه تری نسبت به ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است، متفاوت است.

تا سال ۲۰۲۱ که استفاده از ارزهای دیجیتال ممنوع شد، به نظر می‌رسید که پروژه رمزنگاری جزیره ساتوشی راه را برای پذیرش دارایی‌های دیجیتال هموار کند.

به طور کلی، انتخاب یک نخست وزیر طرفدار بیت کوین در فیجی یک تحول مداوم است. باید دید که چگونه حمایت به سیاست مشخص تبدیل خواهد شد، اما پتانسیل بیت کوین برای بهبود شمول مالی در فیجی قابل توجه است.

لرد Fusitu’a یکی از همکاران قدیمی کوین تلگراف توضیح داد که بیت کوین می تواند با تضعیف وابستگی به خدمات انتقال پول پرهزینه مانند Western Union به انتقال GDP کمک کند.

«بانکداری خرده فروشی تجاری را با نگهداری بیت کوین از امور مالی شهروندان در کیف پول تلفن/سخت افزار به جای بانک تجاری جایگزین کنید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا