اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

سولانا به صفوف FTT، LUNA می‌پیوندد که قیمت SOL حدود ۹۷ درصد نسبت به اوج کاهش یافته است – آیا بازگشت مجدد ممکن است؟

قیمت SOL پس از سقوط به بدترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۱ تاکنون، ۲۰ درصد جهش کرد، در حالی که مشخصات فنی سولانا حاکی از امکان صعود بیشتر است.

سولانا، ارز دیجیتالی که زمانی توسط سام بنکمن-فرید پشتیبانی می شد، در ۳۰ دسامبر، یک روز پس از سقوط به پایین ترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۱، مقداری ضرر را جبران کرد.

قیمت سولانا ۹۷ درصد نسبت به اوج نوامبر ۲۰۲۱ کاهش یافت

 

در نمودار روزانه، قیمت SOL به حدود ۱۰.۲۵ دلار بازگشت که بیش از ۲۰ درصد از پایین ترین قیمت روز گذشته خود یعنی تقریباً ۸ دلار افزایش یافت.

 

نمودار قیمت هفتگی SOL/USD

 

با این وجود، بهبود روزانه کمک چندانی به خنثی کردن روند کلی نزولی نکرد – ۹۷ درصد نسبت به رکورد ۲۶۷.۵۰ دلار در نوامبر ۲۰۲۱ و بیش از ۲۰ درصد در هفته گذشته کاهش یافت.

اما در حالی که سال برای بازارها بی رحمانه بوده است، سولانا اکنون به جمع توکن های بدترین عملکرد سال ۲۰۲۲ می پیوندد، یعنی توکن FTX و LUNA که حدود ۹۸ درصد کاهش یافته اند.

 

عملکرد FTT (قرمز) در مقابل LUNA (سبز) در مقابل SOL (آبی) از نوامبر ۲۰۲۱

 

قیمت SOL می تواند ۵۰٪ بهبود یابد

 

با این حال، آخرین بازگشت قیمت سولانا به احتمال افزایش بیشتر در سال ۲۰۲۳ اشاره دارد.
این در درجه اول به دلیل Doji است – یک الگوی شمعی که هنگام باز و بسته شدن دارایی نزدیک یا در همان سطح در یک بازه زمانی خاص شکل می‌گیرد.

SOL در نمودار روزانه خود در ۲۹ دسامبر چیزی را تشکیل داد که به نظر می رسید یک “دوجی استاندارد” باشد.

تحلیلگران سنتی، Doji را به عنوان یک الگوی شمعدانی معکوس بالقوه در نظر می گیرند، زیرا نشان می دهد که خرس ها و گاوها در بن بست هستند.

بنابراین، از منظر فنی، تشکیل Doji در طول یک دوره روند صعودی طولانی می تواند نشان دهنده یک معکوس نزولی در ساخت باشد و بالعکس.

همانطور که در نمودار روزانه زیر نشان داده شده است، Doji شرکت SOL پس از یک دوره روند نزولی طولانی ظاهر شده است. این، همراه با فروش بیش از حد توکن (خوانش شاخص قدرت نسبی، نشان می‌دهد که ممکن است در سال ۲۰۲۳ یک بازگشت صعودی طولانی‌تر اتفاق بیفتد.

نمودار قیمت روزانه SOL/USD با الگوی شمعدان Doji

 

به نظر می رسد هدف صعودی اولیه SOL حدود ۱۵ دلار باشد که بیش از ۵۰ درصد از سطح قیمت فعلی افزایش یافته است. سطح ۱۵ دلار از ۱۳ نوامبر ۲۰۲۲ به عنوان مقاومت عمل کرده است.

مبارزه با اصول منفی

سولانا به عنوان یکی از بدترین ارزهای رمزنگاری شده در سال ۲۰۲۲ ظاهر شده است، با زیان سال تا به امروز نزدیک به ۹۷٪. در مقایسه، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در مدت مشابه تنها ۶۵ درصد کاهش یافته است.

دلایل متعددی می تواند عملکرد ضعیف SOL را در سال ۲۰۲۲ توضیح دهد، مانند یک فدرال رزرو جنگ طلب، خرابی های مکرر سولانا، هک ۲۰۰ میلیون دلاری در یکی از کیف پول های مرتبط با آن و قرار گرفتن در معرض FTX احتمالی است.

در اوایل ماه دسامبر، آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیان‌گذاران آزمایشگاه‌های Solana، توضیح داد که تقریباً ۸۰ درصد از پروژه‌های بلاک چین سولانا به هیچ وجه در معرض FTX نیستند و اظهار داشت که پلتفرم آن‌ها بیشتر از صرافی منقرض شده رمزنگاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا