اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

دو ETF مرتبط با رمزارز بدترین عملکرد را در استرالیا برای سال ۲۰۲۲ داشتند.

شرکت‌های ارزهای دیجیتال ردیابی ETF در طول سال به دلیل مشکلات بزرگ اقتصاد کلان، کاهش قابل توجهی داشته‌اند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبادله‌شده مرتبط با ارزهای دیجیتال (ETF) دو جایگاه برتر را برای بدترین عملکرد ETF در استرالیا در سال به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که همین داستان در ایالات متحده رخ می‌دهد.

BetaShares Crypto Innovators ETF (CRYP) و Cosmos Global Digital Digital Miners Access ETF (DIGA) بازدهی منفی نزدیک به ۸۲% و ۷۲% از سال تا امروز (YTD) تا دسامبر را برای سرمایه گذاران Down Under فراهم کرده است.

BetaShares ETF خود را در اکتبر ۲۰۲۱ در بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) راه‌اندازی کرد، درست چند هفته قبل از اینکه اکثر ارزهای دیجیتال به بالاترین حد خود برسند که هنوز نتوانسته‌اند دوباره به دست بیاورند.

 

CRYP در زمان نوشتن کمی بیش از ۸۱.۸٪ YTD کاهش داشت

 

CRYP قرار گرفتن در معرض شرکت‌های بلاک چین و رمزارزهای فهرست شده عمومی مانند Coinbase و شرکت استخراج Riot Blockchain را فراهم می‌کند.

بزرگترین دارایی فعلی با ۱۲.۳ درصد از پرتفوی آن، شرکت سرمایه گذاری مایک نووگراتز Galaxy Digital است.

DIGA ETF Cosmos عملکرد مجموعه‌ای از شرکت‌های متمرکز بر استخراج بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را از طریق شاخص جهانی ماینرز دیجیتال ردیابی کرد.

DIGA به طور مشابه در زمان ضعیفی در اکتبر ۲۰۲۱ در بورس Cboe استرالیا فهرست شد.

تنها یک سال بعد Cosmos درخواست کرد که ETF به همراه دو نفر دیگر که BTC و Ether را ردیابی می‌کنند، از فهرست Cboe حذف کنند، زیرا کاهش علاقه به ارزهای دیجیتال باعث کاهش ارزش خالص دارایی صندوق‌ها به زیر ۱ میلیون دلار شد.

طبق داده های ETF.com، ETF های مستقر در ایالات متحده نیز الگوی مشابهی را مشاهده کرده اند، به طوری که چهار ETF برتر با بدترین عملکرد مربوط به رمزنگاری هستند. با این حال، این وجوه معکوس و دارای اهرم را مستثنی می کند.

بدترین عملکرد، Viridi Bitcoin Miners ETF (RIGZ) بود که هدف آن قرار گرفتن در معرض ماینرهای رمزنگاری فهرست شده عمومی مانند Riot و CleanSpark است. بازدهی منفی ۸۷ درصدی YTD برای سرمایه گذاران فراهم کرد.

 

RIGZ در سال جاری کمی بیش از ۸۷ درصد کاهش یافته است.

 

VanEck Digital Transformation ETF (DAPP)، Bitwise Crypto Industry Innovators ETF (BITQ) و First Trust SkyBridge Crypto Industry and Digital Economy ETF (CRPT) از نزدیک پشت سر گذاشتند.

همه صنعت کریپتو را از طریق دارایی‌های موجود در شرکت‌های رمزنگاری مانند Jack Dorsey’s Block Inc.، Coinbase، Riot، Galaxy و دیگران ردیابی کردند.

DAPP و BITQ به ترتیب بازدهی YTD منفی نزدیک به ۸۶% و ۸۴.۵% را به سرمایه گذاران دادند در حالی که CRPT در همان زمان نزدیک به ۸۱.۵% کاهش یافت.

با این حال، ضررهای امسال تنها به صنعت کریپتو محدود نشده است. طی سال گذشته، اوراق قرضه، سهام و حتی املاک و مستغلات ایالات متحده بدترین عملکرد خود را در دهه ها و در برخی موارد قرن ها ثبت کرده اند.

پرتفوی سنتی متشکل از ترکیبی معادل ۶۰/۴۰ از سهام و اوراق قرضه بدترین عملکرد را از اواسط رکود بزرگ در سال ۱۹۳۲ به خود دیده است.

سهام MMAA، نام جمعی بازیکنان فناوری بزرگ متا، اپل، مایکروسافت، آمازون و آلفابت (گوگل) در طول سال شاهد کاهش قیمت سهام تا ۷۰ درصد بوده‌اند.

در همین حال، ارزش بازار ارزهای دیجیتال در طول سال حدود ۶۴.۵ درصد کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا