اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

دیوید مارکوس، مدافع بیت کوین: “زمستان رمزنگاری” در سال ۲۰۲۳ به پایان نمی رسد

مدیر سابق متا که به حامی شبکه لایتنینگ بیت کوین تبدیل شده است، نشان می دهد که در پی رسوایی FTX، «یک سال سخت دیگر» برای ارزهای دیجیتال خواهد بود.

یکی از مشهورترین نام‌های این صنعت می‌گوید بیت‌کوین و کریپتو حداقل تا سال ۲۰۲۴ نیاز دارند تا «از سوء استفاده بازیکنان بی‌وجدان نجات پیدا کنند».

در یک پست وبلاگی که در ۳۰ دسامبر منتشر شد، دیوید مارکوس، مدیرعامل و موسس شرکت بیت کوین Lightspark، گاوها را از چشم انداز خود برای سال های آینده ناامید کرد.

مارکوس: “زمستان کریپتو” احتمالا تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

کمتر از دو ماه پس از سقوط FTX، عواقب آن همچنان احساسات و عملکرد قیمت را ناآرام می کند.

برای مارکوس که به خاطر نقش رمزنگاری‌اش در متا و قبل از آن پی‌پال مشهور است، بازیگران بد چیزهای زیادی برای پاسخگویی دارند و شبح آنها پس از سال ۲۰۲۳ در صنعت کریپتو باقی خواهد ماند.

در حالی که تنها یک بار به FTX اشاره کرد، او به آنچه که «بازیکنان بی‌وجدان» نامید اشاره کرد که عملکرد ضعیف بازار را حتی فراتر از سال آینده کاهش می‌دهند.

او خلاصه کرد: «ما در سال ۲۰۲۳ و احتمالاً در سال ۲۰۲۴ نیز از این «زمستان رمزنگاری» خارج نخواهیم شد.»

“چند سال طول می‌کشد تا بازار از سوء استفاده بازیگران بی‌وجدان بهبود یابد و مقررات مسئولانه اجرا شود. اعتماد مصرف‌کننده نیز چند سال طول می‌کشد تا بازسازی شود، اما در نهایت من معتقدم که این امر ثابت خواهد شد. بازنشانی مفیدی برای بازیگران قانونی صنعت در دراز مدت باشد.”

در صورتی که صاحبان سهام باید منتظر “آیین‌های نقره‌ای” خود باشند، این امر می‌تواند الگوهای تاریخی به‌ویژه بیت‌کوین را که در سراسر وجود خود به آن چسبیده است، بیشتر مختل کند.

به طور خاص، چرخه های نصف شدن چهار ساله آن، که تمایل به ایجاد رشد در سال های خاص دارد، ممکن است با چالش روبرو شود.

سال ۲۰۲۴، سال نصف شدن بعدی، به طور فزاینده ای به عنوان یک دوره افزایش قیمت پیش بینی می شود، به طوری که برخی پیش بینی می کنند روند صعودی یک سال زودتر – در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ – شروع شود.

با این حال، حتی اگر بهبود بیش از حد انتظار طول بکشد، مارکوس بر این باور است که پس از این اتفاق، صنعت جدید و قوی‌تری ایجاد خواهد شد.

او ادامه داد: «در کریپتو، طمع سال‌ها فضا را برای برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی باز می‌کند.»

«سال‌های ایجاد یک توکن و کسب میلیون‌ها دلار به پایان رسیده است. موسیقی متوقف شده است. ما به برنامه‌های معمول خود بازگشته‌ایم که باید ارزش واقعی خلق کنیم و مشکلات دنیای واقعی را حل کنیم.»

او توجه ویژه ای به شبکه لایتنینگ بیت کوین داشت که به گفته او “به عنوان موثرترین پروتکل پرداخت باز، قابل همکاری، ارزان و در زمان واقعی جهان، نوید خود را نشان خواهد داد.”

خوش بینی به سالانه کاهش می یابد

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، نام های بزرگ دیگری نیز از چشم انداز بلندمدت کریپتو پس از FTX حمایت کردند.

یکی از پر سر و صداترین غول های سرمایه گذاری ARK Invest بوده است که مدیر عامل آن، کتی وود، در واکنش به رویدادهای نزدیک به دو ماه پیش از سخنان خود کوتاهی نکرد.

در توییتی که به طور گسترده منتشر شد، آمده است: “بلاک چین بیت کوین در طول بحران ناشی از بازیکنان متمرکز غیرشفاف، از سرعت عبور نکرد. جای تعجب نیست که سام بنکمن فرید بیت کوین را دوست نداشت: شفاف و غیرمتمرکز است. او نمی توانست آن را کنترل کند.”

در همین حال، از نظر عملکرد قیمت، نظرات در مورد چگونگی انجام سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ همچنان متفاوت است.

برخی معتقدند که بدترین وضعیت آخرین بازار نزولی بیت کوین به پایان رسیده است، در حالی که برخی دیگر همچنان نسبت به کاهش عمیق تر قیمت بیت کوین به ۱۰۰۰۰ دلار یا کمتر هشدار می دهند.

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که بیت کوین/دلار در ۳۱ دسامبر در حدود ۱۶۵۰۰ دلار معامله می‌شود و با ساعت‌ها تا پایان شمع سالانه ۲۰۲۲، همچنان از نوسانات عمده اجتناب می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا