اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

وویجر و بایننس. قرارداد ایالات متحده در بحبوحه تحقیقات امنیت ملی مورد تایید اولیه قرار گرفت

این معامله تایید اولیه را از قاضی ورشکستگی دریافت کرده است اما به تایید طلبکاران و تایید نهایی دادگاه نیاز دارد.

وام‌دهنده ورشکسته رمزنگاری وویجر دیجیتال برای پیشنهاد فروش دارایی‌های خود به Binance.US به قیمت ۱.۰۲ میلیارد دلار تأیید اولیه دادگاه را دریافت کرد.

این تایید در بحبوحه تحقیقات امنیت ملی در مورد Binance.US است که Voyager به دنبال سرعت بخشیدن به آن است.

در ۱۰ ژانویه، قاضی مایکل وایلز از دادگاه ورشکستگی ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک به وویجر اجازه داد تا قرارداد خرید دارایی را منعقد کند و به دنبال تایید طلبکار باشد، اما طبق گفته های دادگاه، فروش تا جلسه دادگاه آینده نهایی نخواهد شد.

این در حالی است که Voyager می‌خواهد بررسی پیشنهاد خود برای فروش دارایی‌ها به Binance.US را تسریع بخشد، که می‌تواند منجر به مسدود شدن یا به تاخیر افتادن معامله شود.

جاشوا ساسبرگ، وکیل وویجر، در طول جلسه دادگاه خاطرنشان کرد که وویجر به سؤالات کمیته سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS) پاسخ داده است و به هر گونه نگرانی که CFIUS دارد که بتواند با این معامله مخالفت کند، رسیدگی خواهد کرد.

ساسبرگ گفت: “ما در حال هماهنگی با بایننس و وکلای آنها هستیم تا نه تنها به این تحقیق رسیدگی کنیم، بلکه به طور داوطلبانه درخواستی برای پیشبرد این روند ارائه دهیم.”

CFIUS یک نهاد بین سازمانی است که سرمایه گذاری های خارجی یا خرید شرکت های آمریکایی را برای نگرانی های امنیت ملی بررسی می کند.

اگر تشخیص دهد که نگرانی‌های امنیت ملی در مورد معامله موجه است، CFIUS می‌تواند معامله را مسدود یا لغو کند یا به طرف‌های درگیر بگوید که برای کاهش نگرانی‌ها، معامله را تغییر دهند.

CFIUS در ۳۰ دسامبر اخطاریه‌ای به دادگاه ارسال کرد که نشان می‌دهد «یک یا چند تراکنش در نظر گرفته شده» توسط وویجر می‌تواند مورد بازبینی قرار گیرد، که منجر به مسدود شدن یا تأخیر احتمالی می‌شود.

طبق گزارش ها، نهاد جهانی بایننس توسط دفتر دادستانی ایالات متحده به دلیل اتهامات پولشویی تحت بازجویی قرار دارد، اما مدیر عامل آن، “CZ” ، اظهار داشته است کهBinance.US یک “نهاد کاملا مستقل” است که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا است.

ژائو یک شهروند کانادایی متولد چین است و CFIUS مجاز به بررسی هر گونه تراکنشی است که می تواند منجر به کنترل خارجی یک تجارت ایالات متحده شود یا به یک شخص خارجی سود سهام بدهد.

کمیته رسمی وویجر از بستانکاران بدون وثیقه – ارگانی که نماینده طلبکارانی است که هیچ منافع امنیتی در وویجر ندارد – از معامله به شکل فعلی آن حمایت کرد و خاطرنشان کرد که این معامله منجر به بازیابی بیشتر برای طلبکاران خواهد شد تا اینکه وویجر خودش دارایی هایش را منحل کند – که این همان چیزی است که اتفاق می افتد. اگر CFIUS تراکنش را مسدود کند.

 این تغییر، همراه با سایر شرایط توافق شده که در APA اصلاح شده منعکس شده است (لینک زیر)، UCC را با معامله راحت کرده و حمایت UCC را جلب کرده است.

— کمیته رسمی وویجر از بستانکاران بدون تضمین (@VoyagerUCC) 10 ژانویه ۲۰۲۳

پیش از این، اعتراض به پیشنهاد خرید Alameda Research، کمیسیون بورس و اوراق بهادار، چهار ایالت ایالات متحده و امین ایالات متحده توسط وام دهنده ورشکسته در ۸ ژانویه رد شد.

وویجر ادعا کرد که این معامله به نفع طلبکارانش است و ایرادها «هر گونه پشتوانه واقعی یا قانونی را برای استدلال های خود ارائه نمی کنند».

وویجر در ۱۹ دسامبر اعلام کرد که با پیشنهاد Binance.US برای به دست آوردن دارایی های آن به مبلغ ۱.۰۲۲ میلیارد دلار موافقت کرده است، پس از اینکه قرارداد ۱.۴ میلیارد دلاری با FTX.US پس از ورشکستگی صرافی ارز دیجیتال شکست خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا