اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

کامرون وینکلووس: تا زمانی که بری سیلبرت مدیرعامل DCG باقی بماند، هیچ مسیری رو به جلو وجود ندارد

بر اساس نامه سرگشاده یکی از بنیانگذاران Gemini، معاملات بازگشتی بین Grayscale Bitcoin Trust و صندوق تامینی Three Arrows Capital ظاهراً دارایی ها را افزایش داده است.

کامرون وینکلووس، یکی از بنیانگذاران صرافی ارزهای دیجیتال جمینی، نامه ای سرگشاده به هیئت مدیره گروه ارز دیجیتال یا DCG ارسال کرده و گفته است که مدیر عامل شرکت بری سیلبرت برای اداره شرکت “ناشایست” است.

در نامه ای در ۱۰ ژانویه، Winklevoss ادعا کرد که Silbert و Genesis Global Capital – یکی از شرکت های تابعه DCG – بیش از ۳۴۰۰۰۰ کاربر را که بخشی از برنامه Gemini’s Earn بودند کلاهبرداری کرده اند.

این نامه به دنبال درخواستی در تاریخ ۲ ژانویه در توییتر به سیلبرت بود که در آن بنیانگذار جمینی گفت جنسیس ۹۰۰ میلیون دلار به جمینی بدهکار است و مدیرعامل را متهم کرد که “پشت وکلا، بانکداران سرمایه گذاری و فرآیندها” پنهان شده است. Gemini بعداً به کاربران خود اطلاع داد که برنامه Earn خود را از ۸ ژانویه پایان داده است.

طبق گفته Winklevoss، جنسیس بیش از ۲.۳ میلیارد دلار به Three Arrows Capital وام داده است، حرکتی که در نهایت به محض شکست صندوق تامینی در ژوئن ۲۰۲۲، شرکت کریپتو را با زیان ۱.۲ میلیارد دلاری مواجه کرد.

او ادعا کرد که Silbert، DCG و Genesis “با دقت یک کار را ترتیب دادند. کمپین دروغ‌سازی ساخته شده» که در جولای ۲۰۲۲ آغاز شد تا نشان دهد DCG با گنجاندن یک سفته ۱۰ ساله به عنوان بخشی از دارایی‌هایش، این سرمایه را به جنسیس تزریق کرده است.

Winklevoss مدعی شد که مایکل مورو، مدیر عامل جنسیس، با انتشار اظهارات “کاذب و گمراه کننده” در رسانه های اجتماعی در مورد ارائه سرمایه DCG به جنسیس، در این دوگانگی شریک بوده است.

علاوه بر این، او ادعا کرد که برخی از پرسنل DCG در پشت صحنه کار کرده اند تا کمبود «سرمایه گذاری کافی» در جنسیس را پوشش دهند.

به گفته یکی از بنیانگذاران Gemini، اگر FTX در عرض چند ماه از بین نمی رفت، هر گونه بی نظمی حسابداری که DCG و Silbert بخشی از آن بودند، نادیده گرفته می شد.

او مدعی شد که «معاملات بازگشتی» بین Three Arrows و Grayscale Bitcoin Trust در آنچه که او آن را «معاوضه مؤثر تراکنش‌ها» برای Genesis of Bitcoin نامید، وجود داشته است.
بیت کوین برای GBTC – حرکتی که در آن جنسیس در نهایت شکست خورد و به اندازه کافی از ترازنامه خود گزارش نکرد.

«این ارائه‌های نادرست[…] حیله‌گری بود که به گونه‌ای طراحی شد که به نظر برسد جنسیس حلال است و می‌تواند به تعهدات خود در قبال وام دهندگان عمل کند، بدون اینکه DCG در واقع متعهد به حمایت مالی لازم برای تحقق این امر باشد. DCG می خواست کیک خود را بخورد و آن را هم بخورد.

سخنگوی DCG در بیانیه‌ای به کوین تلگراف، این نامه را یک “شلیک تبلیغاتی ناامیدکننده و غیرسازنده” خواند و مدعی شد که Winklevoss و Gemini “تنها مسئول اجرای Gemini Earn و بازاریابی برنامه برای مشتریان خود هستند.” این شرکت پیشنهاد داد که در صورت لزوم می تواند اقدامات قانونی را دنبال کند.

سیلبرت به برخی از ادعاهای Winklevoss در نامه ای در ۱۰ ژانویه به سهامداران پرداخت و در آن گفت Genesis “رابطه تجاری و وام دهی” با Three Arrows و Alameda Research داشت.

او افزود که DCG هیچ «نقد، ارز رمزنگاری شده یا سایر روش‌های پرداخت» را برای یک سفته ۱.۱ میلیارد دلاری برای بدهی‌های جنسیس دریافت نکرده است.

سیلبرت گفت: “DCG در حال حاضر به Genesis Capital (i) 447.5 میلیون دلار * به دلار و (ii) 4550 BTC (~ 78 میلیون دلار) بدهکار است که در می ۲۰۲۳ سررسید می شود. DCG بین ژانویه تا مه ۲۰۲۲ ۵۰۰ میلیون دلار به دلار با نرخ بهره ۱۰ تا ۱۲ درصد وام گرفت.

برخلاف نامه ۲ ژانویه خود، Winklevoss مستقیماً از هیئت مدیره DCG خواست تا Silbert را حذف کند تا تصمیمی برای کاربران Earn فراهم کند. در پاسخ به آن نامه، سیلبرت ادعا کرد که «دی سی جی ۱.۶۷۵ میلیارد دلار از جنسیس وام نگرفته است» و «هرگز سودی را به جنسیس از دست نداده و در تمام وام‌های معوق جاری است».

وینکلووس گفت: «تا زمانی که بری سیلبرت مدیرعامل DCG باشد، هیچ مسیری وجود ندارد. او ثابت کرده است که برای اداره DCG مناسب نیست و نمی‌خواهد و نمی‌تواند با طلبکاران راه حلی منصفانه و معقول پیدا کند. در نتیجه، جمینی، به نمایندگی از ۳۴۰,۰۰۰ کاربر Earn، از هیئت مدیره درخواست می‌کند تا بری سیلبرت را به عنوان مدیرعامل برکنار کند. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا