اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۲۱ هزار دلار، تحلیلگران را بر آن می دارد تا بررسی کنند که قیمت بیت کوین ممکن است به کجا برسد

قیمت بیت کوین در حال بالا رفتن از سطح بسیار مهم ۲۰۰۰۰ دلاری است و تحلیلگران را به حدس و گمان در مورد اینکه قیمت بیت کوین ممکن است به کجا برسد، سوق می دهد.

بعد از بیت کوین در ۱۳ ژانویه به بالاترین سطح سالانه ۲۱۰۹۵ دلار رسید، بعد به کجا می رود؟

بیت کوین در حال حاضر شاهد افزایش حرکت صعودی پس از گزارش مثبت شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) است که با افزایش قوی در سراسر بازار ارز دیجیتال دنبال شد.

افزایش اخیر در بیت کوین باعث افزایش سطح حجم و تعامل اجتماعی بالاتر در مورد اینکه آیا قیمت در حالت فرار از حالت تقلبی است یا خیر ، ایجاد می کند.

آیا بازار نزولی بیت کوین به پایان رسیده است؟

در حالی که بازار نسبت به هفته گذشته هنوز از نظر فنی در بازار نزولی قرار دارد، احساسات سرمایه گذاران در حال بهبود است.

بر اساس شاخص ترس و طمع، یک معیار خاص برای ارزهای دیجیتال که احساسات را با استفاده از پنج منبع وزنی اندازه گیری می کند، احساسات سرمایه گذاران در مورد بازار به بالاترین حد ماهانه رسید.

شاخص ترس و طمع بیت کوین

قیمت بیت کوین اکنون بالاتر از سطح مهم روانشناختی ۲۱۰۰۰ دلار است و بسیاری از تحلیلگران و معامله گران افکار خود را در مورد اینکه قیمت بیت کوین می تواند در کجا قرار بگیرد را بیان می کنند.

بیایید چند مورد از این دیدگاه ها را بررسی کنیم.

حجم معاملات بیت کوین همچنان یک نگرانی است

قیمت بیت کوین هنوز از سطوح قبل از FTX خود بهبود نیافته است اما در ۱۳ ژانویه برای اولین بار از ۸ نوامبر ۲۰۲۲ به بالای ۲۱۰۹۵ دلار رسید. قبل از تداوم روند صعودی فعلی، حمایت شود.

بر اساس تجزیه و تحلیل Glassnode:

روند صعودی مجددی که از اول ژانویه آغاز شد، بیت کوین را به سطح ۱۸.۶ تا ۱۸.۹ هزار دلار رساند، اما برای ادعای کانال تجاری جدید در حدود ۱۹ تا ۲۱ هزار دلار، عبور از ۱۹ هزار دلار ضروری است.

انتظار می رود مقاومت در اطراف این سطوح وجود داشته باشد زیرا بیت کوین با روند نزولی میان مدت مواجه است. اگر قیمت نتواند از خط روند عبور کند، انتظار داریم به سمت منطقه ۱۶ تا ۱۷ هزار دلاری حرکت کند.

قیمت بیت کوین نسبت به حجم

فقدان حجم معاملات در حدود ۱۸۰۰۰ دلار، ضعف در فعالیت فعلی صرافی زنجیره ای و متمرکز (CEX) را نشان می دهد. به نظر می‌رسد که بیشترین حجم و فعالیت کلی سطح ۱۶۰۰۰ دلار را احاطه کرده است، که نشان می‌دهد کف محکم‌تری نسبت به محدوده قیمت فعلی است.

با حجم کمتر سطوح اطراف بالاتر از ۲۱۰۰۰ دلار، رالی بیت کوین می تواند به ۲۱۰۹۵ دلار محدود شود.

آیا این فقط یک رالی بازار نزولی است؟

بیت کوین همچنان با بادهای مخالفی مواجه است، از جمله اخراج گسترده صرافی ها در اقتصاد کلان، مسائل حقوقی Gemini و Genesis و ایجاد یک کمیته فرعی با تمرکز بر روی رمزارز مجلس نمایندگان آمریکا .

علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی بیت کوین (RSI) در حال حاضر بیت کوین را بیش از حد خرید نشان می دهد. بر اساس تحلیل RSI، ممکن است با اصلاح قیمت، یک روند نزولی شدید شکل بگیرد.

بیت کوین RSI

بازارهای کلان نیز در سطوح مقاومت عمده قرار دارند. شاخص دلار ایالات متحده (DXY) در حمایت کلیدی قرار دارد و این بدان معناست که دارایی های ریسکی مانند بیت کوین ممکن است در صورت بهبود شاخص شروع به فروش کنند.

بیت کوین همچنان با سهام در ارتباط است و شاخص آتی SPX mini نیز نشانه هایی از عقب نشینی را نشان می دهد.

TraderSZ در زیر توضیح می دهد:

$BTC – مقاومت بسیار زیاد در اینجا…dxy در پشتیبانی کلیدی… ES به نظر می رسد می تواند عقب نشینی کند، eth در محدوده متوسط ​​ماکرو… فقط در تمام هفته بالا بوده است بنابراین می تواند مقداری سود کسب کند / عقب نشینی کند … فلش اگر از طرح پیروی کند، محرک من خواهد بود pic.twitter.com/6JziAmBywH

— TraderSZ (@trader1sz) 12 ژانویه ۲۰۲۳

با توجه به سود سرمایه گذاران بیت کوین که توسط TraderSZ پیشنهاد شده است، رسیدن به سطوح بالاتر برای بیت کوین ممکن است دشوار باشد.

تجزیه و تحلیل تاریخی به پایین ترین سطح بیت کوین اشاره می کند

بیت کوین در حال حاضر کمتر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته ای خود است و به گفته تحلیلگر مستقل بازار Rekt Capital، قیمت بیت کوین ممکن است طبق داده های تاریخی به پایین ترین حد خود رسیده باشد. از نظر تاریخی، سطح “صلیب مرگ” ۲۳۵۰۰ دلار پایین است.

چندین ماه بعد و #BTC به منطقه ماکرو Bottoming سقوط کرد همانطور که توسط تمایلات تاریخی قیمت $BTC Death Cross دیکته شده است

طبق این اصول، منطقه عمومی Bottoming Out از ۲۳۵۰۰ دلار (سبز) #Crypto #Bitcoin https://t.co شروع می شود. /۸۵DjLHoZnD pic.twitter.com/iTbCV1CxG3

— Rekt Capital (@rektcapital) 13 ژانویه ۲۰۲۳

در حالی که معامله‌گران و تحلیلگران فنی برای پیش‌بینی دقیق مدت زمان ماندگاری یک بازار صعودی یا نزولی شناخته شده نیستند، تحلیلگر مستقل بازار HornHairs به ​​داده‌های تاریخی سال ۲۰۱۵ اشاره کرد تا تخمین بزند که چقدر طول می‌کشد تا بیت‌کوین به بالاترین حد خود برسد.

بازار گاوی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به مدت ۱۰۶۴ روز به طول انجامید که با بازار صعودی ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ مطابقت داشت که همین تعداد روز ادامه داشت. اگر معامله‌گران بازار نزولی را که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ دنبال می‌شد با بازار فعلی مطابقت دهند، ۱۰۰۱ روز طول می‌کشد تا بیت‌کوین به بالاترین سطح تاریخ خود برسد.

با وجود شرایط فعلی و قدرت شکست قیمت فعلی، بیت کوین ثابت کرده است که بسیاری از تحلیلگران فنی در گذشته اشتباه می کنند.

معامله‌گران ریسک‌گریز ممکن است مراقب افزایش حجم معاملات با قیمت‌های بالاتر به عنوان شاخصی برای بازگشت بیت‌کوین به بازار صعودی باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا