اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

چند ضلعی آماده شده برای هارد فورک با هدف کاهش افزایش هزینه گاز: جزئیات جدیدی فاش شد

Polygon به Cointelegraph گفت که هارد فورک در بلوک ۳۸،۱۸۹،۰۵۶، که بدون تأثیر بازیگران متمرکز آغاز می شود، اعمال خواهد شد.

راه حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم، Polygon در تاریخ ۱۷ ژانویه تحت یک هارد فورک قرار می‌گیرد تا مشکلات مربوط به سازمان‌دهی مجدد زنجیره‌ای که بر تجربه کاربر در زنجیره اثبات سهام (POS) Polygon تأثیر گذاشته است، رسیدگی شود.

Polygon رسماً رویداد هارد فورک را در ۱۲ ژانویه در یک پست وبلاگ تأیید کرد که پس از هفته‌ها بحث اولیه در صفحه انجمن پیشنهاد بهبود چند ضلعی (PIP) در اواخر دسامبر منتشر شد.

برای هاردفورک آماده شوید هاردفورک . پیشنهادی برای زنجیره PoS #Polygon ارتقاهای کلیدی شبکه را در ۱۷ ژانویه انجام خواهد داد.

این خبر خوبی برای توسعه دهندگان و کاربران است — و باعث UX بهتری خواهد شد.

شما نیازی به انجام کاری متفاوت نخواهید داشت.

— Polygon (@0xPolygon) 12 ژانویه ۲۰۲۳

یک سخنگوی Polygon همچنین جزئیات بیشتری از هارد فورک را در ۱۴ ژانویه در اختیار کوین تلگراف قرار داد:

هارد فورک برای Block >= 38,189,056 کدگذاری شده است. هیچ بازیگر متمرکز و واحدی قرار نیست آن را آغاز کند. اعتبار سنجی های شبکه باید گره های خود را قبل از بلوک مشخص شده به روز کنند و در حال حاضر این کار را انجام می دهند.

۸۷٪ از ۱۵ رای دهنده تیم Polygon Governance به افزایش تابعBaseFeeChangeDenominator از ۸ به ۱۶ برای کاهش افزایش هزینه گاز و کاهش تابع SprintLength از ۶۴ بلوک به ۱۶ رای مثبت دادند تا مشکل سازماندهی مجدد زنجیره برطرف شود.

تیم Polygon در پرداختن به موضوع اسپایک گاز توضیح داد که از آنجایی که زمانی که فعالیت روی زنجیره به سرعت افزایش می‌یابد، قیمت کارمزد پایه اغلب «افزایش تصاعدی را تجربه می‌کند»، با افزایش مخرج از ۸ به ۱۶، آنها معتقدند «منحنی رشد را می‌توان صاف کرد» و بنابراین “نوسانات شدید” در قیمت گاز دیده میشود.

 

افزایش اخیر قیمت گاز در زنجیره POS Polygon (آبی) در مقایسه با انتظارات مبتنی بر داده های Polygon پس از هارد فورک (قرمز)

در مورد مشکل سازماندهی مجدد زنجیره، Polygon توضیح داد که با کاهش طول اسپرینت، نهایی شدن تراکنش بهبود می‌یابد و به یک تولیدکننده بلوک اجازه می‌دهد تا به طور مداوم بلوک‌ها را در فرکانس ۳۲ ثانیه در مقابل زمان فعلی ۱۲۸ ثانیه اضافه کند.

آنها افزودند: «تغییر بر کل زمان یا تعداد بلاک‌هایی که یک اعتبارسنجی تولید می‌کند تأثیر نمی‌گذارد، بنابراین به طور کلی هیچ تغییری در پاداش‌ها وجود نخواهد داشت».

سازمان‌دهی مجدد زنجیره زمانی اتفاق می‌افتد که یک بلوک از زنجیره بلوکی حذف می‌شود تا فضایی برای زنجیره جدید و طولانی‌تر ایجاد شود تا اطمینان حاصل شود که تمام اپراتورهای گره یک کپی از دفتر کل دارند.

با این حال، سازماندهی مجدد باید تا حد امکان کارآمد انجام شود زیرا خطر حمله ۵۱٪ را افزایش می دهد.

تیم Polygon همچنین تأیید کرد که دارندگان توکن MATIC و نمایندگان نیازی به اقدام ندارند و برنامه ها در طول هارد فورک تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

قیمت توکن Polygon در حال حاضر ۰.۹۷۷ دلار است که ۱۳.۶ درصد از زمان اعلام خبر Polygon در ۱۲ ژانویه افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا