اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

وام دهنده کریپتو جنسیس برای ورشکستگی فصل ۱۱ پرونده می کند

وام دهنده کریپتو جنسیس گلوبال به آخرین شرکتی تبدیل شده است که پس از فروپاشی FTX، درخواست حمایت از ورشکستگی فصل ۱۱ را در نیویورک ارائه کرده است.

وام دهنده ارزهای دیجیتال جنسیس برای فصل ۱۱ ورشکستگی در ناحیه جنوبی نیویورک ثبت نام کرده است.

طبق بایگانی ۱۹ ژانویه، این شرکت بدهی های ۱ تا ۱۰ میلیارد دلاری و دارایی ها را در همین محدوده برآورد کرده است.

گزارش‌های قبلی ادعا می‌کردند که شرکت در صورتی که قادر به افزایش سرمایه برای جلوگیری از بحران نقدینگی خود نباشد، درخواست حمایت از ورشکستگی را بررسی کرده است.

در یک بیانیه مطبوعاتی در ۱۹ ژانویه، جنسیس گفت که با مشاوران خود درگیر بحث و گفتگو با طلبکاران و شرکت مادر گروه ارز دیجیتال (DCG) برای ارزیابی موثرترین مسیر برای حفظ دارایی‌ها و پیشبرد تجارت بوده است.

جنسیس اکنون یک فرآیند بازسازی تحت نظارت دادگاه را برای پیشبرد بیشتر این بحث ها آغاز کرده است.

در طرح فصل ۱۱ شرکت، یک “فرآیند مسیر دوگانه” در نظر دارد که “فروش، افزایش سرمایه، و/یا یک معامله سهام” را دنبال می‌کند که ظاهراً کسب‌وکار را قادر می‌سازد تا تحت مالکیت جدید ظاهر شود.

مشتقات، معاملات نقدی، کارگزاری-فروشگاهی و کسب و کارهای حضانت جنسیس بخشی از روند فصل ۱۱ نیستند و طبق گفته شرکت به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

همچنین ادعا کرد که بیش از ۱۵۰ میلیون دلار پول نقد در اختیار دارد که معتقد است “نقدینگی کافی برای حمایت از عملیات تجاری جاری خود و تسهیل روند بازسازی را فراهم می کند.”

فرآیند بازسازی توسط یک «کمیته ویژه مستقل» از هیئت مدیره شرکت هدایت می‌شود و جنسیس می‌گوید هدف این فرآیند ارائه «نتیجه بهینه برای مشتریان جنسیس و کاربران Gemini Earn» است.

این شرکت در نوامبر ۲۰۲۲ در بحبوحه تلاطم بازار ناشی از سقوط FTX، برداشت از پلتفرم خود را به حالت تعلیق درآورد.

این حرکت بر کاربران Gemini Earn تأثیر گذاشت، محصولی با بازده برای کاربران صرافی ارزهای دیجیتال Gemini که توسط جنسیس مدیریت می‌شود.

کامرون وینکلووس، یکی از بنیانگذاران جمینی، در توییتی نوشت که ورشکستگی “گامی حیاتی” به سمت کاربران Gemini است که بتوانند دارایی های خود را بازیابی کنند، اما مدعی شد که DCG و مدیر عامل آن بری سیلبرت “به امتناع از ارائه معامله عادلانه به طلبکاران ادامه می دهند” و تهدید به طرح شکایت کردند. مگر اینکه بری و دی سی جی به خود بیایند.”

۶/ مگر اینکه بری و دی سی جی به خود بیایند و پیشنهاد منصفانه ای به طلبکاران بدهند، به زودی علیه بری و دی سی جی شکایت خواهیم کرد.

— Cameron Winklevoss (@cameron) 20 ژانویه ۲۰۲۳

Genesis و Gemini هر دو با اتهاماتی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت نشده از طریق برنامه Earn مواجه هستند.

نگرانی ها در مورد شرکت مادر جنسیس DCG در حال افزایش است زیرا ممکن است مجبور شود بخشی از سرمایه ۵۰۰ میلیون دلاری خود را بفروشد تا بتواند بدهی های جنسیس را جبران کند.

در ۱۷ ژانویه، DCG پرداخت سود سهام را در اقدامی با هدف “کاهش هزینه های عملیاتی و حفظ نقدینگی” متوقف کرد.

طبق گزارش‌ها، فروش رسانه رمزنگاری آن ، CoinDesk نیز در حال ارزیابی است که می‌تواند ۲۰۰ میلیون دلار DCG خالص داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا