ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

مفهوم shilling و تاثیر آن روی قیمت ارزهای دیجیتال

shilling روشی است که از دیرباز در بازار گرمی موجود بوده است و بسیار رواج داشته و استفاده می شده است. برای توضیح مفهوم آن می توان چنین گفت shilling یعنی تعریف و تمجدید فراوان از یک محصول.

به عبارت دیگر, به حالتی گفته می‌شود که فرد یا افرادی از محصول و خدمات خاصی راضی هستند و از آن تعریف و تمجید می‌کنند و این گونه وانمود می‌کنند که خود مشتری آن محصولات یا خدمات خاص هستند؛ اما در واقع با فروشندگان آن محصولات و خدمات ارتباط نزدیکی دارند و برای بازار گرمی و منافع شخصی خود اقدام به تبلیغات می‌کنند. این قضیه در جهان بیت کوین و ارز دیجیتال هم وجود دارد و عده‌ای با استفاده از این روش به پامپ (pump) کوین‌ها (coin) اقدام می‌کنند.

مردم در جهان فناوری نوینی مانند ارز دیجیتال گاهی نمی‌دانند که دنبال چه هستند و یا عوامل لازم برای موفقیت یک محصول را درک نمی‌کنند. این افراد ممکن است به نظرات دیگران متوسل شوند و اقدام به خواندن وبلاگ‌ها، گوش دادن به ویدیو‌های یوتیوب و غیره کنند و در این میان گرفتار shilling شوند.

تعریف و تمجید‌های این افراد کلاه‌بردار ممکن است باعث جذب افرادی شود که زیاد دقیق نیستند و تخصص کافی ندارند. گاهی وبلاگ‌نویس‌ها و یا شخصیت‌های شبکه‌های اجتماعی مبالغ هنگفتی را برای تعریف و تمجید از یک کوین خاص و پامپ کردن آن دریافت می‌کنند.

سرمایه‌گذاران معمولی که به دنبال ارز دیجیتال خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند، ممکن است تحت تاثیر این قبیل محتوا‌های ناصادقانه قرار بگیرند. در این مقاله، نحوه تشخیص اطلاعات غلط آموزش داده می‌شود و توصیه‌هایی برای اجتناب از افتادن در این مسیر اشتباه داده می‌شود.

سرمایه‌گذاری قبل از تبلیغ یک ارز دیجیتال

وقتی که افراد می‌خواهند در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند، سعی می‌کنند تا آنجا که مکن است به تحقیقات مستقل بپردازند. مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بررسی داده‌ها می‌پردازند و در نهایت مجبورند که گزارش خود را در مورد شرکت‌هایی که پتانسیل بالایی دارند، منتشر کنند. این یعنی که این مدیران ابتدا خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و بعد از آن گزارش خود را بیرون می‌دهند و اقدام به تبلیغ می‌کنند. بازار ارز دیجیتال فاقد یک ساختار سرمایه‌گذاری رسمی این چنینی است و به همین دلیل بسیار در معرض shilling قرار دارد.

شکل‌های مختلفی از shilling وجود دارد و این عمل تنها مربوط به پامپ کردن تعدادی کوین خاص نیست. ارز دیجیتال فناوری بسیار نوینی است و مردم به دنبال بیت کوین بعدی می‌گردند. بنابراین احتمال دارد که یک وبلاگ‌نویس و یا یکی از شخصیت‌های شبکه‌های اجتماعی در شرکت خاصی سهم داشته باشد و اقدام به جذاب کردن پروژه برای سرمایه‌گذاران کند.

در این حالت، خریدن یک کوین خاص توسط افراد زیاد باعث بالا رفتن ارزش آن می‌شود و عاملین بدکار از این موقعیت استفاده می‌کنند و اقدام به فروش موجودی خود می‌کنند. این امر باعث می‌شود که خریداران غافل گرفتار ضرر‌هایی سنگین شوند. پس برای اجتناب از افتادن در دام shilling باید سعی کنید که دنبال تبلیغات نباشید؛ بلکه همواره تحقیق خود را انجام داده و تا آنجا که ممکن است تاریخچه مالی پیدا کنید. در واقع، افرادی باید به تبلیغ یک ارز دیجیتال بپردازند که خود قبلا صادقانه در آن سرمایه‌گذاری کرده باشند.

شناسایی افرادی که زمانی به shilling پرداخته‌اند

ماه برای همیشه پشت ابر‌ها نمی‌ماند. این گفته برای فضای ارز دیجیتال و پدیده shilling مصداق دارد. به بررسی تاریخچه پست‌ها و محتوا‌های افراد تبلیغ‌کننده بپردازید و ببینید چند بار این افراد اقدام به shilling کرده‌اند. این افراد به مرور اعتبار خود را از دست می‌دهند و دیگر نمی‌توانند مردم را برای خرید متقاعد کنند.

نظرات افراد ثالث بی‌طرف را در این میان جویا شوید. مشاورین و افراد خاصی برای این منظور در فضای ارز دیجیتال در حال ظاهر شدن هستند. تحقیق در مورد کارشناسان در این فضا که هر کسی برای خود مطلب بیرون می‌دهد، بسیار حیاتی است. ببینید تیم اجرایی پروژه و مشاوران آن چه افرادی هستند. اگر مشاوران پروژه افراد مشهوری هستند، تردید نکنید که با آنها ارتباط برقرار کنید.

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتالی که افرادی آن را در توییتر تبلیغ می‌کنند و آن را بیت کوین بعدی می‌نامند، موفقیت‌آمیز نخواهد بود. بلکه این گونه پست‌ها در واقع به گمراه کردن افراد می‌پردازند.

محتوای پولی

با تکامل بازاریابی در عصر دیجیتال، محتوای پولی تبدیل به یکی از روش‌های جالب برای ترویج چیز خاصی شده است. این محتوا‌ها ظاهرا بی‌طرف هستند اما اگر دقیق‌تر به آنها نگاه کنیم، می‌بینیم که دسیسه‌آمیز هستند. یک وبلاگ‌نویس ممکن است برای تعریف و تمجید از یک عرضه اولیه خاص پول بگیرد.

Bitpaction را می‌توان به عنوان مثالی در این زمینه نام برد. این عرضه اولیه بسیار مورد تعریف و تمجید وبلاگ‌نویس‌ها و افراد در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که سرانجام در فوریه ۲۰۱۸ شکست خورد و کلاه‌برداری بودن آن مسجل شد.

نظرات آنلاین

افرادی که تجربه خرید آنلاین دارند، نظرات جعلی را خیلی زود تشخیص می‌دهند. از این مهارت می‌توان در فضای ارز دیجیتال نیز استفاده کرد. نظرات غیر واقعی و نظراتی که اثبات نشده‌اند را به راحتی می‌توان تشخیص داد. تحقیق در مورد فردی که نظر می‌دهد نیز مهم است. این فردی که نظر می‌دهد، باید مورد بررسی قرر گیرد و نظرات دیگر او را در مورد محصولات دیگر دید. اگر او تنها در مورد این محصول خاص نظر داده است، قضیه کمی مشکوک است و باید احتیاط کرد.

چیز‌هایی که درست نیستند را باور نکنید

از طریق جستجو برای اثبات نظرات، گزارش‌های مالی و سابقه اعضای یک تیم می‌توان اثر shilling را در فضای ارز دیجیتال خنثی کرد. اگر ما یاد بگیریم که به شیوه موثر به مبارزه با shilling بپردازیم، دیگر این پدیده موجود نخواهد بود.

سعی کنید بهترین متخصصان را در فضای ارز دیجیتال پیدا کنید و از آنها پیروی کنید. متخصصان واقعی موارد مشکوک و کلاه‌برداری‌ها را زود گزارش می‌کنند. به یاد داشته باشید که هر چیزی که باور کردن آن سخت است، به احتمال زیاد درست نیست. نظر شما چیست؟ چه روش‌های دیگری برای تشخیص این قبیل کلاه‌برداری‌ها به ذهنتان می‌رسد؟ نظرات خود را حتما با ما در میان بگذارید.

 منبع: dex.openledger.io

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا