آموزش ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

بنیاد حقوق بشر: بیت کوین دموکراسی را اصلاح می کند و با فساد مبارزه می کند

الکس گلادشتاین، مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر، استدلال می کند که بیت کوین نشان دهنده آزادی بیان، حقوق مالکیت و بازارهای باز سرمایه است – که قدرت دولت های ظالم را خفه می کند.

الکس گلادشتاین، مدافع بیت کوین و مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر، استدلال می کند که بیت کوین دموکراسی های شکسته را اصلاح می کند و با محدود کردن قدرت خود برای کنترل مردمش با فساد دولتی مبارزه می کند.

در مصاحبه ای در ۲۰ فوریه، گلادشتاین استدلال کرد که ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین می تواند به عنوان سدی در برابر فساد و ظلم عمل کند.

او گفت: «جایی که دموکراسی‌ها از هم پاشیده شده‌اند، من فکر می‌کنم که به وضوح به ارز فیات مربوط می‌شود، و فکر می‌کنم که بیت‌کوین این مشکل را به نوعی برطرف می‌کند.»

گلادشتاین، افسر ارشد استراتژی HRF سازمان غیرانتفاعی از سال ۲۰۰۷ است و به آن خدمت کرده است .

این بنیاد بر ترویج و حمایت از حقوق بشر در سطح جهانی متمرکز است – به ویژه در کشورهایی که مردم آن «تحت حکومت استبدادی» زندگی می کنند.

طبق بیوگرافی گلادشتاین همچنین در رویدادهای دانشگاه Singularity در مورد بیت کوین و آینده پول سخنرانی می کند .

گلادشتاین در طول این مصاحبه گفت که بیت کوین نشان دهنده آزادی بیان، حقوق مالکیت و بازارهای باز سرمایه است، که همگی برای یک دولت ظالم که اغلب به سانسور، مصادره و بازارهای سرمایه بسته نیاز دارند، خفه می شوند.

او بیان کرد:

“این همان چیزی است که چین و روسیه برای زنده ماندن به آن نیاز دارند، آنها به رفع سانسور، بازارهای سرمایه نزدیک و مصادره نیاز دارند. بیت کوین تحمیل آن چیزها بر مردم را برای دولت ها بسیار سخت می کند.”

هم روسیه و هم چین در گذشته خصمانه نسبت به ارزهای دیجیتال بوده اند. دولت چین در سال ۲۰۲۱ تقریباً همه تراکنش‌های رمزنگاری را ممنوع کرد.

با این حال، رژیم صدور مجوز کریپتوهای آتی در هنگ کنگ به گمانه‌زنی‌ها منجر شده است که موضع چین در مورد ارزهای دیجیتال در حال نرم‌تر شدن است.

قانون اصلی رمزارز روسیه، «در مورد دارایی‌های مالی دیجیتال»، استفاده از رمزارز را برای مقاصد پرداخت در سال ۲۰۲۰ به طور رسمی ممنوع کرد.

این قانون روس‌ها را از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال منع نمی‌کرد، اما صرافی‌های رمزنگاری محلی بدون نظارت باقی مانده‌اند .

“من نمی بینم که این قدرت های دیکتاتوری در استاندارد بیت کوین به خوبی عمل کنند. من فکر می کنم که برای آنها واقعاً سخت است.”

بحث گلادشتاین در مورد کریپتو نظرات مشابهی را از دیگران در گذشته تکرار کرده است . ارائه دهنده زیرساخت بیت کوین OpenNode در یک پست در سال ۲۰۲۱ نظرات مشابهی را در مورد مزایای اهدای بیت کوین در فرار از سرکوب های معتبر بیان کرد.

OpenNode در آن زمان نوشت: «یکی از مزایای بیت کوین مقاومت آن در برابر سانسور است.»

بدون هیچ مرجع مرکزی برای تعیین اینکه چه کسی می‌تواند و چه کسی نمی‌تواند از بیت‌کوین استفاده کند، ثابت شده است که ارز منتخب بسیاری از افراد و سازمان‌هایی است که از روش‌های پرداخت سنتی کنار گذاشته شده‌اند.

بر اساس تحقیقات فوریه ۲۰۲۲ توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Elliptic، یکی از بزرگترین دلایل پذیرش جذب سرمایه مبتنی بر بلاک چین، جلوگیری از بسته شدن حساب های سنتی توسط موسسات مالی بود.

گلادشتاین پیش‌بینی می‌کند که در سال‌های آینده «لحظه‌های محرک» بیشتری وجود خواهد داشت که مردم با مشکلات فنی و نقدینگی با خدمات مالی سنتی مواجه می‌شوند، که منجر به روی آوردن افراد بیشتری به BTC به‌عنوان یک جایگزین می‌شود.

او می‌گوید: «اگر درگیری یا خرابی در تجارت یا ارتباطات وجود داشته باشد، با جهنم زیادی از مشکلات مواجه خواهید شد، و تک تک آن‌ها مانند لحظه‌ای است که از روی ناچاری یک بیت‌کوینر جدید ایجاد می‌کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا