اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

SEC تایلند خواهان بازخورد عمومی در مورد وام های رمزنگاری و ممنوعیت سهام است

تنظیم‌کننده اوراق بهادار تایلند معتقد است که شرکت‌های رمزنگاری نباید اجازه داشته باشند که سپرده‌های کاربران را مستقر کرده و خدمات وام دهی ارائه کنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) در حال آماده شدن برای برگزاری یک جلسه استماع عمومی جدید در مورد ممنوعیت احتمالی سهامداری و خدمات وام دهی در این کشور است.

SEC تایلند در ۸ مارس رسماً اعلام کرد که این مرجع به دنبال نظرات عمومی در مورد پیش‌نویس مقرراتی است که ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) را از ارائه یا مشارکت در هر نوع معامله و وام‌دهی ارزهای دیجیتال منع می‌کند .

طبق سیاست SEC ، اینVASP‌ها نباید اجازه داشته باشند که سپرده های کاربران را مستقر کرده و خدمات وام دهی ارائه دهند تا از آسیب احتمالی به سرمایه گذاران در صورت قطع خدمات جلوگیری شود.

علاوه بر این، پیش‌نویس مقررات انتظار می‌رود که دامنه نظارت بر کسب‌وکارهای دارایی دیجیتال را بیشتر روشن کند، زیرا در حال حاضر نظارت کامل بر آن‌ها وجود ندارد.

SEC اعلام کرد:

“هدف مقررات پیشنهادی حمایت بیشتر از سرمایه‌گذاران، کاهش ریسک‌های مرتبط و جلوگیری از سوء تفاهم است که خدمات دریافت سپرده و وام‌دهی تحت نظارت مشابهی با کسب‌وکارهای دارایی دیجیتال تنظیم‌شده است.”

در این اطلاعیه، رگولاتور اوراق بهادار اشاره کرد که SEC یک جلسه استماع عمومی در مورد اصل مقررات پیشنهادی در سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۲ برگزار کرد.

این پیش‌نویس اساساً VASP‌ها را از پذیرش سپرده‌های کاربران برای وام دادن، سهام‌داری و ارائه پرداخت سود در دارایی های رمزنگاری و تبلیغات چنین خدماتی و هرگونه استفاده بیشتر از این دارایی‌ها منع می‌کند.

این مقام از ذینفعان و طرف های ذینفع دعوت کرده است تا بازخورد و پیشنهادات خود را از طریق وب سایت یا ایمیل SEC تا ۷ آوریل ۲۰۲۳ ارسال کنند.

این خبر در حالی منتشر می شود که SEC تایلند قوانین ارزهای دیجیتال کشور را در پاسخ به بحران جاری در صنعت وام دهی کریپتو تقویت می کند.

بسیاری از وام دهندگان بزرگ صنعت – از جمله Voyager Digital، Celsius Network، Genesis Global، Babel Finance و Hodlnaut – با مشکلات نقدینگی جدی در بحبوحه بازار نزولی کریپتو مواجه شده‌اند که برخی شرکت‌ها را مجبور به بازسازی یا انحلال کسب‌وکار خود کرده است.

جمینی، یک صرافی بزرگ رمزنگاری که توسط تایلر و کامرون وینکلووس تأسیس شده است، با شکایت از SEC ایالات متحده به دلیل تخلفات ادعایی در برنامه “Earn” خود که برای ارائه سود سالانه تا ۸.۰۵٪ به سرمایه گذاران طراحی شده است، مواجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا