ارزهای دیجیتالاستخراج ارزهای دیجیتال

بیل آکمن به دولت آمریکا هشدار داد: اشتباه را در ۴۸ ساعت برطرف کنید یا با تخریب روبرو شوید

میلیاردر بیل آکمن گفت که مدیریت ارشد SVB یک اشتباه اساسی مرتکب شد و باید اخراج شود.

بیل آکمن، میلیاردر، از دولت ایالات متحده خواسته است که تمام سپرده های بانک سیلیکون ولی (SVB) را ظرف ۴۸ ساعت آینده ضمانت کند، در غیر این صورت خطر تخریب بسیاری از مؤسسات مالی وجود دارد.

آکمن پیشنهاد کرد که نتیجه این است که جهان متوجه می‌شود که یک سپرده بدون بیمه چیست – «یک ادعای نقدینگی غیرقابل تضمین از یک بانک شکست خورده».

او هشدار داد که اگر دولت ایالات متحده نتواند از همه سپرده‌گذاران»حمایت کند ، این برداشت‌ها نقدینگی را از بانک‌های محلی، منطقه‌ای و سایر بانک‌ها تخلیه می‌کند و تخریب این مؤسسات مهم را آغاز می‌کند.

آکمن گفت که تنها راه دیگر برای جلوگیری از این اتفاق، در صورتی است که موسسات مالی بزرگ مانند JPMorgan، Citibank یا Bank of America، سیلیکون ولی را قبل از دوشنبه خریداری کنند.

آکمن استدلال کرد که اگر دولت ایالات متحده برای تضمین سپرده‌های SVB در روز جمعه وارد عمل می‌شد می‌توانست از این امر اجتناب شود، و افزود که ارزش حق امتیاز این بانک طولانی مدت می‌توانست محافظت شود و به یک بانک انتقال داده شود.

 وی خاطرنشان کرد:

«آنها سپرده های کوتاه مدت را در دارایی های بلندمدت با نرخ ثابت سرمایه گذاری کردند. پس از آن، نرخ‌های کوتاه‌مدت افزایش یافت و یک رکود بانکی به وجود آمد. مدیران ارشد خرابکاری کردند و باید شغل خود را از دست بدهند.»

پس از انجام  ترازنامه SVB، آکمن معتقد است که حتی در انحلال، سپرده گذاران در نهایت باید تقریباً “۹۸٪ از سپرده های خود را پس بگیرند.

آکمن اندکی پس از آن توییت کرد و تکرار کرد که شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) باید تمام سپرده های بانکی SVB را تا یکشنبه شب به همراه یک طرح پیشنهادی تضمین کند.

این امر پس از آن صورت می گیرد که باب الیوت، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری Unlimited، گفت که تصمیمات فدرال رزرو و FDIC در مورد آینده SVB ممکن است بر بانک های منطقه ای در سراسر ایالات متحده تأثیر بگذارد و تریلیون ها دلار را در معرض خطر یک بانک قرار دهد.

الیوت اظهار داشت که نزدیک به یک سوم سپرده‌ها در ایالات متحده در بانک‌های کوچک نگهداری می‌شوند و ۵۰ درصد از این سپرده‌ها بیمه شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا