اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

ChatGPT جایگزین توسعه‌دهندگان نمی‌شود – توسعه‌دهندگان ETHDubai در این زمینه تلاش می‌کنند

آخرین نسخه ChatGPT می‌تواند آسیب‌پذیری‌ها و اکسپلویت‌های قرارداد هوشمند اتریوم را شناسایی کند – اما آیا در آینده جایگزین توسعه‌دهندگان خواهد شد؟

جدیدترین نسخه ChatGPT سر و صدای آنلاین به پا کرده است و امتیازات بالایی را برای تست‌های SAT کسب کرده و آسیب‌پذیری‌ها و سوء استفاده‌ها در قراردادهای هوشمند اتریوم را برجسته کرده است.

به گفته توسعه‌دهنده OpenAI، GPT-4 آخرین نسخه از مدل زبان بسیار تأثیرگذار هوش مصنوعی (AI) است که دارای «عملکرد در سطح انسانی در معیارهای مختلف حرفه‌ای و آکادمیک» است .

جدا از امتیازات برجسته در طیفی از معیارهای مختلف حرفه ای و آکادمیک، GPT-4 همچنین توانایی بررسی قراردادهای هوشمند اتریوم، برجسته کردن آسیب پذیری ها و حتی پیشنهاد راه های بالقوه برای بهره برداری از کد را نشان داده است.

من یک قرارداد زنده اتریوم را در GPT-4 ریختم. در یک لحظه، تعدادی از آسیب‌پذیری‌های امنیتی را برجسته کرد و به مناطق سطحی اشاره کرد که می‌توان از قرارداد بهره‌برداری کرد. سپس روش خاصی را تأیید کرد که من می توانم از قرارداد سوء استفاده کنم.

— Conor (@jconorgrogan) 14 مارس ۲۰۲۳

مدیر کوین بیس، Conor Grogan، گفتگوی سریعی را با ChatGPT به اشتراک گذاشت که در آن چت ربات هوش مصنوعی قبل از تأیید روشی برای سوء استفاده از قرارداد «تعدادی از آسیب‌پذیری‌های امنیتی را برجسته کرد».

شاید جالب‌تر این باشد که توصیه ChatGPT بررسی می‌شود، با توجه به اینکه دقیقاً همان قرارداد هوشمند در سال ۲۰۱۸ از طریق همان روشی که مدل زبان پیشنهاد کرده بود هک شده بود .

در پشت آخرین به‌روزرسانی ChatGPT و پتانسیل آن برای بررسی، پیشنهاد و ارائه بینش به توسعه‌دهندگان قرارداد هوشمند اتریوم، Ezra Reguerra، روزنامه‌نگار Cointelegraph، این موضوع را در گفتگو با شرکت‌کنندگان در کنفرانس ETHDubai این هفته بررسی کرد.

روزنامه نگار کوین تلگراف ازرا رگوئرا در گفتگو با سلمان ارشد توسعه دهنده بلاک چین در کنفرانس ETHDubai

 

سلمان ارشد، توسعه دهنده بلاک چین، ارتباط ChatGPT با بلاک چین را با توجه به تمرکز بر Web3 در فرآیندهای امنیتی و حسابرسی برجسته کرد.

حسابرسان قرارداد هوشمند پرهزینه هستند و ChatGPT روشی به موقع و مقرون به صرفه برای بررسی کد ارائه می دهد:

ابزارهای ChatGPT و AI یک نعمت هستند، آنها دشمنان ما نیستند و برای پایان دادن به حرفه یک توسعه دهنده اینجا نیستند.

ارشد افزود که پایگاه دانش گسترده ChatGPT نقطه قوت آن است، اما همچنان برای منطق تجاری و درخواست های خاص به ورودی انسانی نیاز دارد.

مزیت آن این است که توسعه دهندگان می توانند با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، کار بسیار بیشتری را در زمان بسیار کمتری انجام دهند:

شما می‌دانید که شرکت شما می‌خواهد چه کاری انجام دهد، می‌توانید به ChatGPT بگویید و می‌تواند دستورات شما را کاملاً به یک قرارداد هوشمند، فرآیند حسابرسی، سند یا کاغذ سفید تبدیل کند.

بلاک چین دیگر سید غضنفر نیز ماهیت مشارکتی ChatGPT را برجسته کرد که هنوز برای طیف وسیعی از کاربران بسیار مفیدتر از تهدید بالقوه خودکارسازی فرآیندها و جایگزینی کارگران انسانی است:

«من واقعاً طرفدار ChatGPT هستم. برای اینکه جایگزین شما شود، باید الزاماتی را بیان کنید که در زبان انگلیسی بومی امکان پذیر نیست. به همین دلیل ما زبان های برنامه نویسی را اختراع کردیم.»

غضنفر افزود که ChatGPT یک ابزار مفید برای توسعه دهندگان باقی خواهد ماند و فرآیندهایی مانند خواندن و فشرده سازی اسناد کامل را خودکار می کند.

 ChatGPT برای توسعه دهندگان برای حل مشکلات کدنویسی بسیار مفید است. ابزار مجهز به هوش مصنوعی همچنین قول می دهد برای ممیزی امنیتی قراردادهای هوشمند و پلتفرم های Web3 مفید باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا