اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

پروژه ای که ادعا می کند با هوش مصنوعی کار می کند یک میلیون دلار از کاربران تخلیه می کند

این پروژه، Harvest Keeper، ادعا کرد که فرآیندهای معاملاتی را بهینه می کند و وعده بازگشت ۱۰۱ درصدی سرمایه گذاری در ۲۱ روز را داد.

از آنجایی که هوش مصنوعی (AI) اخیرا به دلیل قابلیت های نمایش داده شده توسط ChatGPT v4 به موضوعی پرطرفدار تبدیل شده است، پروژه ای که ادعا می کند یک برنامه غیرمتمرکز مبتنی بر هوش مصنوعی است، در یک کلاهبرداری مشکوک تقریباً یک میلیون دلار از کاربران خود گرفته است.

پلتفرم امنیتی بلاک چین CertiK اخیراً تأیید کرده است که Harvest Keeper حدود ۹۳۳۰۰۰ دلار از دارایی های کاربران را در زمان نگارش این مقاله به سرقت برده است.

علاوه بر این، طبق گفته CertiK، کاربران همچنین حدود ۲۱۹۰۰۰ دلار از تراکنش‌های فیشینگ یخی در سراسر شبکه‌های اتریوم، BNB Chain و Polygon ضرر کرده‌اند.

این شرکت امنیتی از کاربران خواست تا مجوزهایی را که به پروژه داده بودند لغو کنند و به مردم هشدار داد که از تعامل با وب سایت خود دست بکشند.

Harvest Keeper ادعا می کند که یک پروژه هوش مصنوعی است که «فرایند معاملات را برای حداکثر پرداخت بهینه می کند» و وعده بازگشت ۴.۸۱ درصدی سپرده های کاربران را می دهد.

در وب سایت خود، این پلتفرم وعده بازگشت سرمایه ۱۰۱٪ در ۲۱ روز و ۸٪ پاداش ارجاع را می دهد. این پروژه تقریباً ۳۰۰۰۰ دنبال کننده در توییتر و بیش از ۳۲۰۰۰ دنبال کننده در کانال تلگرام خود دارد.

در همین حال، با افزایش تبلیغات ChatGPT در توییتر، ده‌ها حساب کاربری که ادعا می‌کنند با “CryptoGPT” مرتبط هستند در پلتفرم اجتماعی ظاهر شده‌اند.

در ۱۰ مارس، یک هشتگ مرتبط با یک پروژه توکن به نام “CryptoGPT” در توییتر ترند شد. با آن، چندین حساب کاربری مشابه با برخی از هدایای جعلی تبلیغاتی به وجود آمده است.

ده‌ها اکانت توییتر با نام مشابه نیز این پلتفرم اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده‌اند و برخی از آنها هدایا و ایردراپ‌هایی را ارائه می‌دهند که مشکوک به جعلی هستند.

از آنجایی که جدیدترین نسخه ChatGPT نشان داد که می تواند قراردادهای هوشمند روی اتریوم را ممیزی کند، بسیاری حدس می زدند که آیا در نهایت می تواند جایگزین توسعه دهندگان شود.

با این حال، در رویداد اخیر ETHDubai، توسعه‌دهندگان بلاک چین ابراز اطمینان کردند که تکرار جدید ابزار محبوب هوش مصنوعی جایگزین توسعه‌دهندگان نخواهد شد، بلکه به آنها کمک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا