اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

کتی وود از ARK: افزایش بحران بانکی بیت کوین “موسسات بیشتری” را جذب خواهد کرد

کتی وود تحت تأثیر قرار گرفت که بیت کوین در واکنش به بحران اخیر بانکی در مقایسه با بازار سهام «به روشی بسیار متفاوت حرکت کرد».

کتی وود، مدیر عامل شرکت ARK Invest معتقد است که در بحبوحه بحران بانکی فعلی، که در طول زمان “موسسات بیشتری” را به بازار BTC جذب می کند، ارزش پیشنهادی بیت کوین به طور کامل نمایش داده می شود.

وود در مصاحبه ای با بلومبرگ در ۲۱ مارس نظرات خود را در مورد افزایش اخیر قیمت بیت کوین به اشتراک گذاشت و اظهار داشت که رفتار قیمت آن در طول بحران “موسسات بیشتری را جذب خواهد کرد.”

او افزود: «این واقعیت که بیت کوین به طور خاص به روشی بسیار متفاوت از بازارهای سهام حرکت کرد، بسیار آموزنده بود.»

کتی وود، مدیر عامل مدیریت سرمایه گذاری ARK می گوید رفتار قیمت بیت کوین در آخرین آشفتگی بانکی، مؤسسات و سرمایه گذاران بیشتری را جذب خواهد کرد

— Bloomberg Crypto (@crypto) 21 مارس ۲۰۲۳

به گفته اولیور لینچ، مدیر عامل صرافی بیت‌ترکس مستقر در سیاتل، ممکن است علاقه سازمانی به بیت کوین قبلاً رسیده باشد.

لینچ در مصاحبه ای در ۲۱ مارس در پادکست The Wolf Of All Streets اشاره کرد که بسیاری از بانک های بزرگ قبل از بحران بانکی اخیر، ارزهای دیجیتال را به عنوان یک محصول سرمایه گذاری خریداری کردند:

«نکته بزرگ این بازار نزولی علاقه نهادی به ارزهای دیجیتال است. اکنون هر بانک بزرگی یک میز ارز دیجیتال قابل توجهی نه فقط برای تجارت، بلکه برای مشارکت نیز دارد»

با این حال، او گفت که هنوز بین موسسات مالی سنتی و شرکت‌های رمزنگاری شکاف وجود دارد، که باعث ایجاد باد مخالف در پذیرش نهادی در چند ماه گذشته شده است.

او گفت: «از لحاظ تاریخی، آن بازیگران بزرگ بزرگ‌ترین محرک‌های نوآوری بوده‌اند. »

کریپتو در مقابل گلدمن ساکس یا کریپتو در مقابل موسسات نیست. این مسابقه ای است که چه کسی می تواند رمزارز را بهتر انجام دهد.

در رابطه با تأثیر منافع نهادی بر قیمت بیت کوین، وود در این مصاحبه توضیح داد که پیش بینی ۱ تا ۱.۵ میلیون دلار قیمت بیت کوین توسط ARK Invest تا سال ۲۰۳۰ بر اساس تحلیل تخصیص بیت کوین سرمایه گذار نهادی انجام شده است، که تخمین می زند اکثر شرکت ها بین ۲.۵ ٪ تا ۶.۵٪ به BTC در پرتفوی سرمایه گذاری آنها تخصیص خواهند داد.

وود افزود: «این نوع تخصیص‌هایی است که آنها به دسته‌های نوظهور دارایی‌ها مانند املاک و مستغلات در دهه ۷۰ و سرمایه‌های کوچک در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ انجام می‌دادند».

ARK Invest تخمین می زند که قیمت بیت کوین به ۱.۵ میلیون دلار توسط سرمایه گذاران نهادی که بین ۲.۵ تا ۶.۵ درصد از پرتفوی خود را به بیت کوین تخصیص می دهند، افزایش می یابد

از سوی دیگر، لینچ معتقد است که پذیرش نهادی «تهاجمی» زمانی رخ خواهد داد که فرصت‌ها به راحتی قابل شناسایی باشند:

“راهی را به آنها نشان دهید که این کار می تواند انجام شود و می تواند به آنها پول درآورد و من به شما تضمین می کنم که آنها مانع این کار نمی شوند. آنها برای استفاده از این فرصت به سمت فلز رکاب خواهند زد.”

پس از فروپاشی بانک های سیلورگیت، بانک سیلیکون ولی و سیگنچر، احساسات مثبت بیت کوین را احاطه کرده است .

بر اساس داده های CoinGecko، بیت کوین از پایین ترین سطح اخیر خود در ۱۱ مارس در مقایسه با افزایش ۲۵.۳ درصدی در بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال در آن زمان ، ۴۳.۶ درصد افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا