اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

 First Citizens بانک سیلیکون ولی را می گیرد 

این معامله در ۲۶ مارس توسط شرکت بیمه سپرده فدرال اعلام شد.

طبق بیانیه شرکت سپرده و بیمه فدرال، بانک  First Citizens مستقر در کارولینای شمالی قرار است تمام سپرده ها و وام های بانک سیلیکون ولی را خریداری کند .

بر اساس قرارداد خرید و فرض ۲۶ مارس، ۱۷ شعبه سابق بانک سیلیکون ولی به عنوان بانک و شرکت تراست  First Citizens در روز دوشنبه ۲۷ مارس افتتاح خواهند شد و تمامی سپرده گذاران بانک سیلیکون ولی به طور خودکار به سپرده گذاران بانک First Citizens تبدیل خواهند شد.

FDIC در بیانیه ای گفت: «تراکنش امروز شامل خرید حدود ۷۲ میلیارد دلار از بانک پل سیلیکون ولی، دارایی های انجمن ملی با تخفیف ۱۶.۵ میلیارد دلاری بود.»

تقریباً ۹۰ میلیارد دلار اوراق بهادار و سایر دارایی‌ها برای واگذاری توسط FDIC در صندوق وصول باقی خواهد ماند.

علاوه بر این، FDIC حقوق قدردانی از سهام را در سهام مشترک First Citizens BancShares، Inc با ارزش بالقوه تا ۵۰۰ میلیون دلار دریافت کرد.

بانک مستقر در کارولینای شمالی سی امین بانک تجاری بزرگ ایالات متحده است که تا ۱۰ مارس دارای ۱۶۷ میلیارد دلار کل دارایی و ۱۱۹ میلیارد دلار سپرده است.

بانک سیلیکون ولی در ۱۰ مارس پس از انتشار شایعاتی مبنی بر بحران شدید نقدینگی در این بانک که باعث فرار بانک ها شد، سقوط کرد.

سپس FDIC به عنوان گیرنده بانک شکست خورده منصوب شد و سعی کرد بانک سقوط کرده را به حراج بگذارد.

این فرآیند شامل دو مزایده جداگانه برای دارایی‌های SVB بود، یکی برای واحد سپرده‌های سنتی و دیگری برای بانک خصوصی آن، که در عملیات خرده‌فروشی آن قرار داشت و به افراد با ارزش خالص ارائه می‌شد.

مشخص شد که چندین شرکت یا در حال برنامه ریزی هستند یا پیشنهاداتی را برای بانک در حال سقوط ایالات متحده ارائه کرده بودند.

 First Citizens توسط بلومبرگ گزارش شد که در اوایل ۱۸ مارس یک مناقصه SVB را برنامه ریزی کرده بود.

طبق گزارش ها، سه روز بعد، پیشنهادی برای تمام SVB ارائه کرد. در آن زمان، سخنگوی First Citizens از اظهار نظر در مورد شایعات یا گمانه زنی های بازار خودداری کرد .

بانک  First Citizens دارای ۱۰۹ میلیارد دلاردارایی و ۸۹ میلیارد دلار سپرده است.

بانک منطقه‌ای دیگر به نام Valley National Bancorp نیز پیشنهادی برای بانک ورشکسته ارائه کرده است .

در همین حال، رویترز در ۲۴ مارس گزارش داد که سومین بانک منطقه ای ایالات متحده، Citizens Financial Group، در حال آماده شدن برای ارائه پیشنهاد برای بازوی بانکداری خصوصی SVB بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا