اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

Revolut از نحوه برخورد فین‌تک با پرچم‌های قرمز حسابرسی راضی نیست

گزارش شده است که Revolut در ماه مارس بیانیه ای عمومی صادر کرد و وکلایی را استخدام کرد تا گزارش نادرست نظر حسابرسی توسط BDO را ثابت کند.

بر اساس گزارش‌ها، Revolut فین‌تک دوستدار کریپتو مشکلاتی در رابطه با گزارش سالانه اخیر منتشر شده خود برای سال منتهی به دسامبر ۲۰۲۱ دارد.

Revolut، یک نئوبانک بریتانیایی-لیتوانیایی که به مشتریان امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می دهد، اولین سال سود کامل خود را در ۱ مارس ۲۰۲۳ گزارش کرد.

این شرکت اعلام کرد که درآمدی معادل ۶۳۶ میلیون پوند انگلیس (۷۶۹ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۱ داشته است . که از ۲۲۰ میلیون پوند (۲۶۶ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۰ افزایش قابل توجهی داشت.

گزارش مالی توسط حسابرسان مستقل از شبکه جهانی حسابداری BDO مورد بررسی قرار گرفت و تأیید کرد که صورت‌های مالی Revolut دیدگاهی منصفانه از وضعیت گروه و امور شرکت مادر در تاریخ ۳۱ دسامبر ارائه می‌کند.

حسابرسان تاکید کردند که گزارش صحیح بود به جز اثرات احتمالی مواردی که در مبنای بخش نظرات واجد شرایط گزارش توضیح داده شده است.

در بخش نظرات، BDO استدلال کرد که شرکت حسابداری قادر به دریافت اطلاعات کافی در رابطه با کامل بودن و وقوع برخی درآمدهای خاص برای سال ۲۰۲۱ نبوده است، و اظهار داشت:

«ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در مواردی که سایر اطلاعات به درآمد یا مانده‌های مرتبط اشاره می‌کند، ممکن است به همین دلیل تحریف بااهمیت شود.»

گفته می شود که Revolut به اظهارات BDO پاسخ داده و بر اعتبار گزارش سالانه خود پافشاری کرده است.

فایننشال تایمز در ۳۰ مارس گزارش داد که Revolut بیانیه ای عمومی صادر کرد و وکلایی را در ماه مارس استخدام کرد تا گزارش نادرست نظر حسابرسی توسط BDO را ثابت کند.

این شرکت استدلال کرد که درآمد ۷۶۹ میلیون دلاری “به طور مستقل تأیید شده است” و “مورد سوال نیست”.

به گفته منابع به نقل از FT، ظاهراً بیانیه عمومی از آن زمان توسط Revolut حذف شده است زیرا برخی از اعضای هیئت مدیره ظاهراً احساس کردند که این یک “واکنش بیش از حد” بوده و نشان دهنده عدم درک معنای نظر BDO است.

یکی از منابع گفت:«این بیانیه توسط افرادی نوشته شده است که احتمالاً تفاوت های ظریف نظر حسابرسی را کاملاً درک نکرده اند».

منبع دیگری ادعا کرد که بیانیه حاوی نادرستی است. این منابع همچنین ادعا کردند که ممکن است درآمد واقعی Revolut بیشتر یا کمتر از آنچه در گزارش ذکر شده باشد، باشد زیرا ممکن است برخی از تراکنش‌ها وجود نداشته باشد.

Revolut از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد. این شرکت همچنین به درخواست Cointelegraph برای به اشتراک گذاشتن بیانیه مربوط به بخش نظرات BDO پاسخ نداد زیرا به نظر می رسد حذف شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا