اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

لایه امنیتی DeFi گم شده در نسخه جدید شرکت پیدا شد

علیرغم پیشرفت‌ها در سراسر صنعت، بسیاری از ارزهای دیجیتال امروزی همچنان پروتکل‌های امنیتی مشابه نسخه‌های نسل اول را دارند.

آزمایش‌های توکن‌سازی بلاک چین در سال ۲۰۱۲ با «سکه‌های رنگی» آغاز شد.

با این حال، با وجود نسخه اولیه، بسیاری موافقند که تا سال ۲۰۱۴ بود که پتانسیل کامل توکن‌سازی با انتشار زبان برنامه‌نویسی که به برنامه‌ها و برنامه‌های پیچیده روی اتریوم اجازه می‌داد تا با یکدیگر و با شبکه اتریوم تعامل داشته باشند، به دست آمد.

با توانایی صدور دارایی های سفارشی بدون بار حفظ کل زیرساخت بلاک چین، بیش از ۶۰۰۰۰۰ قرارداد توکن در شبکه اصلی اتریوم مستقر شد و اقتصاد توکن دیجیتالی رو به رشدی را آغاز کرد.

اخطار این است که علیرغم نقش اساسی آنها در صنعت، دارایی های دیجیتال توکن شده هیچ پیشرفتی در زمینه امنیت نداشته اند.

بنابراین، در حالی که توکن‌سازی شاهد پذیرش و رشد گسترده‌ای بوده است، بسیاری از دارایی‌های دیجیتال در برابر نقض‌های امنیتی آسیب‌پذیر هستند.

شالوده شفافیت بلاک چین به این معنی است که فعالیت مالی کاربر به صورت عمومی در دسترس شبکه قرار می گیرد و علاقه مندان به رمزنگاری را در برابر اخاذی، هک یا تبعیض بر اساس اطلاعات شخصی که می توان به دست آورد، مانند سطح ثروت، وابستگی های سیاسی، آسیب پذیر می کند.

به همین دلیل، دارایی های محرمانه برای کاربران با ارزش خالص بالا و مشتریان سازمانی که برای حفظ مزیت رقابتی خود در بازار به حریم خصوصی نیاز دارند، بسیار مهم می شود.

نیاز روزافزون به امنیت بلاک چین بعداً منجر به راه اندازی سکه های حریم خصوصی شد.

طبق تعریف، این سکه ها نوعی ارز دیجیتال هستند که هنگام انجام تراکنش‌ها، ناشناس بودن و محرمانه بودن را برای کاربران فراهم می‌کنند.

برای انجام این کار، این سکه ها به تکنیک های رمزنگاری پیشرفته برای پنهان کردن جزئیات تراکنش مانند فرستنده، گیرنده و مبلغ ارسالی متکی هستند.

در حالی که سکه های حریم خصوصی در تئوری کار می کنند، سطح تخصص فنی مورد نیاز برای اجرای این ویژگی ها برای پذیرش گسترده بسیار پیچیده تلقی می شد.

بنابراین، مشکل بازار پس از آن به راه اندازی دارایی های محرمانه با ویژگی های حریم خصوصی بومی سکه های حریم خصوصی بدون نیاز به تخصص فنی برای انتشار انبوه آنها تبدیل می شود.

ارتقای امنیت در مقیاس صنعتی

با نیاز آشکار به پیشرفت در حریم خصوصی در سطح پایه، شبکه ای که با امنیت در سطح سازمانی کار می کند برای پیشبرد پذیرش ارزهای دیجیتال ضروری تلقی می شود.

برخی از الزامات کلیدی این راه حل عبارتند از توانایی ارائه خدمات به یک پایگاه کاربری گسترده، به ویژه با توجه به ارزش های عظیمی که روزانه در سراسر صنعت مالی غیرمتمرکز (DeFi) انجام می شود، در حالی که به طور همزمان تشخیص دارایی های خاص درگیر را برای یک خارجی غیرممکن می کند.

سایر ویژگی‌های کلیدی شامل غیرقابل ردیابی است که از تعیین هویت فرستنده جلوگیری می‌کند.

عدم پیوند نیز کلیدی است، زیرا تشخیص ارسال بیش از یک تراکنش به یک گیرنده غیرممکن است. علاوه بر این، عدم تمایز دارایی ها، تعیین اینکه کدام دارایی ها در هر معامله ای دخیل بوده اند را دشوار می کند.

در عین حال، حریم خصوصی تضمین می کند که مقدار یک دارایی محرمانه معامله شده فاش نشده باقی می ماند.

در نهایت، مبهم سازی IP نیز باید در نظر گرفته شود، زیرا ردیابی موقعیت جغرافیایی مبدع تراکنش را تقریبا غیرممکن می کند.

به همین دلیل، کارشناسان موافقند که راه حلی مانند این به لایه امنیتی مهمی تبدیل می شود که DeFi در حال حاضر فاقد آن است، زیرا امنیت در سطح سازمانی را ارائه می دهد که برای تراکنش هایی که شامل مقادیر قابل توجهی از دارایی های دیجیتال است ضروری است.

علاوه بر این، لایه امنیتی افزوده شده، حس ایمنی و اطمینان را برای کاربران فراهم می کند و در نتیجه اعتماد و اطمینان را در سطح فردی و تجاری به صنعت DeFi افزایش می دهد.

اعتقاد بر این است که با استقرار این شبکه، موارد استفاده بالقوه به طیف گسترده ای از صنایع، از جمله خدمات مالی، مراقبت های بهداشتی و املاک و غیره گسترش می یابد.

تعیین اولویت جدید

بنیاد جدید حاصل توسط Zano ، یک ارز دیجیتال امن و مقیاس‌پذیر که برای استفاده در برنامه‌های کاربردی تجارت الکترونیک طراحی شده است، به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

Zano به عنوان یک پایه بسیار پیشرفته و ایمن برای فناوری بلاک چین مدرن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

Zano که با پشتوانه‌ای ترکیبی اثبات کار و اثبات سهام همراه با تراکنش‌های محرمانه و ادغام مبالغ پنهان کامل شده است، مجموعه کاملی از اقدامات امنیتی دارایی دیجیتال را ارائه می‌کند.

منبع: زانو

در استدلال در مورد این نسخه، یکی از اعضای تیم به اشتراک گذاشت:

«طبق دانش ما، تمام استانداردهای توکن نسل اول از همان نقاط ضعف ارزهای دیجیتال نسل اول رنج می برند: شفافیت کامل، غیر اختیاری و غیرمجاز. مانند یک پنجره بازشو رضایت کوکی بدون دکمه انصراف. داده‌های تراکنش با جزئیات، به طور بالقوه در معرض خطر هستند و از طریق بلاک کاوشگر مربوطه در دسترس همه هستند.»

بنابراین، با ارائه پایه ای امن تر، تیم Zano در موقعیتی قرار دارد که ساخت کلاس جدیدی از برنامه های غیرمتمرکز و دارایی های دیجیتال را تشویق می کند و از امنیت Zarcanum استفاده می کند.

با این پایه‌ها، Zano به یک انتخاب جذاب برای افراد و سازمان‌هایی تبدیل می‌شود که به دنبال انتشار ارزها و توکن‌های دیجیتالی خود بر روی یک بلاک چین هستند، که به طور قابل‌توجهی امن‌تر از ارزهای دیجیتال نسل اول است.

نمایندگان Zano همچنین به اشتراک گذاشتند:

«با دارایی‌های محرمانه Zano ، هر کسی می‌تواند به راحتی ارزها و توکن‌های دیجیتالی خود را در زنجیره Zano منتشر کند – دارایی‌هایی که با مکانیسم‌هایی محافظت می‌شوند که خود Zano را بسیار امن‌تر از ارزهای دیجیتال نسل اول، یعنی آدرس‌های مخفی، مقادیر پنهان و مبهم سازی IP می‌کنند ».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا