اخبار گوناگون

دریافت سریع حساب وکالتی آنلاین از بهترین کارگزاری

 

به احتمال زیاد شما هم هنگام خرید خودرو از بورس کالا اصطلاح حساب وکالتی را شنیده‌اید چرا که همزمان با شروع پروسه ثبت نام برای خرید خودرو از بورس ما به این حساب نیاز خواهیم داشت اما حساب وکالتی چیست؟ حساب وکالتی مانند تمامی حساب‌های دیگری است که ما تا به حال از آن‌ها استفاده کرده‌ایم با این تفاوت که این حساب برخلاف حساب‌های معمولی از توانایی ما در خرید اطمینان می‌دهد و به نوعی وکالت می‌دهد که دارنده حساب پول کافی برای خرید کالای مورد نظر را دارد.حساب وکالتی حسابی است که برای انجام معامله در بورس کالا حساب مورد نیاز اشخاص است.در حقیقت افتتاح حساب وکالتی برای انجام معاملات در بورس کالا ضروری بوده و به نوعی یک شرط مهم برای ورود محسوب می‌شود البته این اجبار برای خرید و فروش در بورس اوراق بهادار وجود ندارد.

حساب وکالتی چیست؟

حساب وکالتی به حساب معاملاتی شخص متصل است و مشتریانی که قصد خرید کالا در بورس کالا را داشته باشند باید نزد بانک‌ها حساب وکالتی باز کنند در واقع ماهیت حساب وکالتی همانطور که از اسمش مشخص است، به کارگزاری وکالت می‌دهد که شخص با داشتن مبلغ مورد نیاز برای انجام معامله و خرید محصولات از بورس کالا را دارد. در واقع با این حساب فرد به بورس کالا ، وکالت می‌دهد که وجه مورد نیاز سفارش‌های خرید را در حساب بانکی مشتری جهت انجام معامله شفاف و قابل اعتماد مسدود کند. مسدود کردن وجه تنها تا زمان انجام معامله صورت میگرد و پس از آن وجه به حساب کارگزاری منتقل می‌شود. حساب وکالتی به حساب کارگزاری‌های بورس متصل است و همین مساله می‌تواند امکان برداشت وجه مورد نیاز برای انجام معامله در بازار بورس کالا را از حساب مشتری فراهم کند.

افتتاح حساب وکالتی آنلاین در بورس کالا

برای ثبت نام بورس کالا کافی است برای افتتاح حساب وکالتی آنلاین در بورس کالا اقدام کنید. اولین مرحله از مراحل افتتاح حساب وکالتی آنلاین در بورس کالا را باید مراجعه به بانک و افتتاح حساب وکالتی دانست.به دلیل وابستگی این حساب به بورس کالا لازم است که ابتدا برای ثبت نام در سامانه EBGO بورس کالا اقدام کنیم. سامانه EBGO سامانه‌ای است که در آن معاملات بین کارگزاری‌ها و مشتریان بورس کالا انجام و مدیریت می‌شود.

حساب وکالتی خودرو

درج اطلاعات حساب بانکی وکالتی آنلاین در سامانه ثبت نام کد بورس کالا

نحوه افتتاح حساب وکالتی آنلاین بورس کالا به این شکل است که، متقاضیان باید به سامانه EBGO مراجعه کنند. این سامانه که مربوط به مدیریت معاملات بین کارگزاری ها و مشتریان در حوزه بورس کالا است، نقش مهمی در دریافت کد بورس کالا و دریافت معرفی نامه افتتاح حساب وکالتی دارد که در ادامه، به نحوه ثبت نام و افتتاح حساب وکالتی آنلاین بورس کالا از طریق آن، به صورت گام به گام پرداخته خواهد شد. متقاضی دریافت حساب وکالتی با ورود به سامانه EBGO به بخش کارگزاری‌های فعال رفته و درخواست خود را مبنی بر دریافت معرفی‌نامه از کارگزاری مورد نظر خود اقدام می‌کند.

پس از اینکه شخص کارگزاری موردنظر خود را انتخاب کرد با کلیک بر روی گزینه اخذ کد آنلاین بورس کالا درخواست دریافت کد بورسی کالایی را ثبت و تمامی مشخصات مورد نیاز را ثبت می‌کند. با ثبت اطلاعات مورد نیاز در سامانه EBGO  و ثبت درخواست دریافت کد بورسی کالایی به مرحله دریافت معرفی‌نامه از کارگزاری بورس مربوطه می‌رسیم. دریافت معرفی نامه از کارگزاری یک مرحله مهم از افتتاح حساب وکالتی محسوب می‌شود. بعد از اینکه متقاضی نسبت به دریافت معرفی نامه از کارگزاری برای یکی از بانک‌ها اقدام کرد می‌تواند با در دست داشتن  معرفی نامه از کارگزاری به بانک مربوطه مراجعه کند و برای  افتتاح حساب وکالتی اقدامات نهایی را پشت سر بگذارد.

پس از مراجعه به بانک و افتتاح حساب وکالتی شخص فرآیند نهایی افتتاح حساب وکالتی را تکمیل کرده و به حساب وکالتی خود دست یابد و یک شماره حساب وکالتی دریافت خواهد کرد این شماره حساب همان شماره حسابی است که شخص می‌تواند با آن شماره حساب در بورس کالا به معامله بپردازد.

در مرحله آخر متقاضی برای اعلام این شماره حساب به بورس کالا، مجددا به  سامانه EBGO مراجعه کرده و از بخش اعلام شماره حساب وکالتی، مشخصات حساب را در اختیار کارگزاری قرار می‌دهد و در حقیقت به حوزه معاملات در بورس وارد می‌شود.

چگونه معرفی‌نامه حساب وکالتی را دریافت کنیم؟

در معرفی‌نامه شرکت کارگزاری به بانک مورد نظر اعلام می‌کند که دارنده حساب متمرکز از سوی شرکت کارگزاری جهت دریافت خدمات ویژه حساب‌های وکالتی مربوط به معاملات بورس کالای ایران جهت تایید حساب و ثبت آن در سامانه بانکداری متمرکز معرفی می‌شود.در واقع کافی است با ثبت نام در یک کارگزاری معتبر و  دریافت معرفی‌نامه حساب وکالتی از کارگزاری مربوطه با مهر همان کارگزاری به بانک مراجعه و معرفی‌نامه حساب وکالتی خود را ارائه دهیم.پس از تایید بانک و اعطای معرفی‌نامه به سامانه EBGO مراجعه کرده و مشخصات حساب وکالتی که متقاضی افتتاح کرده است را در این سامانه ثبت کرده و نام کاربری و رمز عبور دریافت کند و در نهایت با دریافت کد آنلاین بورس کالا به سامانه معاملاتی بورس کالا وارد شود.در صورتی که در هر کدام از مراحل نیاز به مشاوره و راهنمایی داشته باشید می توانید از پشتیبانی ۲۴ ساعته گروه مالی کاریزما با شماره ۰۲۱۴۱۰۰۰ استفاده کنید.

خرید خودرو از بورس

مشخصات بهترین کارگزاری برای دریافت سریع حساب وکالتی آنلاین

برای انتخاب بهترین کارگزاری بورس کالایی جهت سرمایه گذاری که بتواند ما در معاملات بورس کالا همراهی کند باید چندین نکته مهم را در نظر داشته باشیم. یکی از ویژگی‌های مهمی که برای انتخاب کارگزاری مناسب کالایی باید مدنظر قرار داد این است که کارگزاری مدنظر ما توانایی انجام انواع معاملات کالایی را داشته باشد یعنی کارگزاری موردنظر در زمینه معاملات بازار فیزیکی، مشتقه و بازار مالی فعال باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مطلوب یک کارگزاری کالایی، برخوردار بودن از کارشناسان و پشتیبانان مجرب در هر یک از بازارهای فیزیکی، مشتقه و بازار مالی است. پاسخگو بودن کارشناسان و پشتیبانی از مشتریان در هر زمینه‌ای از بورس کالا که فرد دچار مشکل یا مانعی است می‌تواند کمک قابل توجهی برای مشتری و یک امتیاز بزرگ برای کارگزاری محسوب شود به همین سبب خدمات پشتیبانی و مشاوره کارگزاری کالایی یکی از مهم‌ترین نکاتی است برای انتخاب یک کارگزاری کالایی مناسب باید به آن توجه داشت.

استفاده از حساب وکالتی برای خرید خودرو

به طور کلی برای انجام معاملات در بورس کالا متقاضی به حساب وکالتی نیاز دارد، خرید خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه یکی از الزامات خرید خودرو از بورس کالا افتتاح حساب وکالتی است. یکی از راه‌های آسان برای خرید خودرو، استفاده از سازوکار بورس کالا برای خرید خودرو است. برای خرید خودرو از بورس کالا باید با دو مفهوم کلی بورس کالا و گرفتن کد بورسی نیز آشنا باشیم. در حقیقت با گرفتن کد بورسی، ثبت نام در سجام و سپس ثبت نام در سامانه EBGOباید برای انجام معامله در بورس کالا و در واقع خرید خودرو از بورس اقدام کرد.در حال حاضر عرضه خودرو در بورس کالا پس از فراز و نشیب‌های بسیار همچنان ادامه دارد. خرید خودرو از بورس کالا نه تنها می‌‌تواند روش قرعه‌کشی و سایر روش‌های رانت‌زا را محدود و دلالان را حذف کند بلکه می‌تواند خودرو را  با قیمتی  ارزان‌تر نسبت به بازار به دست خریدار برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا