اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

 فدرال رزرو با بلاک چین متال متصل خواهد شد

این ادغام به کاربران این امکان را می دهد که فوراً پول نقد را برای استفاده در پروتکل های DeFi به استیبل کوین تبدیل کنند.

بر اساس اعلامیه ۱۱ ماه مه تیم متال بلاک چین، سرویس پرداخت فوری فدرال رزرو ، FedNow به بلاک چین متال متصل خواهد شد.

متال یک پلتفرم مبتنی‌بر بلاک چین است که از مکانیسم پرداخت‌های اثبات شده (Proof-of-Processed-Payments) به منظور تامین امنیت و شناسایی کاربران استفاده می‌کند

در این اطلاعیه آمده است که این ادغام به کاربران متال این امکان را می دهد که فوراً وجوه خود را به استیبل کوین تبدیل کرده و دوباره با استفاده از تابع «ارسال/دریافت» FedNow برگردند.

فهرست بلاک چین متال در نمایشگاه ارائه دهنده خدمات FedNow

FedNow یک سیستم پرداخت فوری است که توسط فدرال رزرو ایالات متحده توسعه یافته است.

این امکان را برای پرداخت های شبانه روزی و نزدیک به آنی بین بانک ها فراهم می کند. در حال حاضر، ساکنان ایالات متحده فقط می توانند از طریق برنامه های شخص ثالث مانند PayPal و Venmo یا کیف پول های رمزنگاری شده، پرداخت های فوری را در داخل کشور انجام دهند.

فدرال رزرو اعلام کرده است که این سرویس جدید در ماه جولای راه اندازی خواهد شد .

بلاک چین متال یک شبکه رمزنگاری است که توسط متالیکوس توسعه یافته است و بر اساس یک انشعاب از کد Avalanche است.

Avalanche  یک شبکه بلاک‌چین است که تراکنش‌ها را با سرعت کمتر از یک ثانیه پردازش می‌کند. Avalanche بستر مناسبی برای راه اندازی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و برنامه‌های کد باز است. این شبکه با پردازش ۴۵۰۰ تراکنش در ثانیه، سرعت بسیار بالاتری نسبت به شبکه اتریوم دارد.

این برنامه برای ارائه گزینه های سازگارانه برای توسعه دهندگان مالی غیرمتمرکز (DeFi) ایجاد شده است.

در اطلاعیه ۱۱ مه، توسعه دهندگان متال ادعا کردند که این شبکه بر اساس BSA [قانون رازداری بانکی] انطباق ساخته شده است، به این معنی که دارای ویژگی های تأیید هویت و ضد پولشویی است.

طبق اسناد خود، این شبکه دارای یک زیرشبکه به نام X-Chain است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد قوانینی را برای انتقال دارایی ها وضع کنند.

برای مثال، یک توکن می‌تواند با این قانون صادر شود که «فقط می‌تواند برای شهروندان آمریکایی ارسال شود» یا «تا فردا قابل معامله نیست».

نمی توان تأیید کرد که FedNow از چه معیارهایی برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی می تواند با سیستم پرداخت ادغام شود استفاده می کند.

با این حال، اکثر شبکه‌های بلاک چین از آدرس‌های مستعار به عنوان هویت کاربر استفاده می‌کنند، به این معنی که آن‌ها می توانند با قانون رازداری بانکی مطابقت نداشته باشند.

این ممکن است توضیح دهد که چرا متال یکی از اولین شبکه‌های بلاک چین است که به عنوان ارائه‌دهنده خدمات FedNow فهرست شده است.

مارشال هاینر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل متالیکوس، گفت که اتصال متال به FedNow می تواند تشکیل زنجیره های بانکی به هم پیوسته را امکان پذیر کند و یک اکوسیستم بلاک چین بزرگتر را ایجاد کند که ایمن است و به اوراکل ها متکی نیست. (اوراکل (Oracle) رابطی بین قرارداد هوشمند و دنیای واقعی است. )

این به بانک‌ها اجازه می‌دهد تا با یکدیگر برای پردازش پرداخت‌ها و رسیدگی به تسویه حساب‌ها و در عین حال متصل بودن به سیستم FedNow ارتباط برقرار کنند.

وی اظهار داشت که این امر همچنین به بانک‌ها این امکان را می‌دهد که برای یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و همچنین برای «استیبل کوین‌های صادرشده توسط بانک که می‌توانند در سبدی از ارزهای استیبل کوین تعامل داشته باشند» آماده شوند.

FedNow توسط برخی از سیاستمداران آمریکایی، از جمله ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و رابرت کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، مورد انتقاد قرار گرفته است ، که ادعا کرده اند این اولین گام به سوی CBDC مبتنی بر بلاک چین است که به گفته آنها حریم خصوصی را نقض می کند.

فدرال رزرو ارتباط FedNow با CBDC را رد کرده است.

وقتی از هاینر نظر او را در مورد این مناقشه پرسیدند، این انتقادات از CBDCها را رد کرد.

او گفت: «من معتقدم این بحث بی‌اساس است، چرا که همان سختگیری‌هایی که در مورد سیستم بانکی اعمال می‌شود در مورد CBDC نیز اعمال خواهد شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا