اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

علیرغم هشدار صندوق بین المللی پول، زیمبابوه میلیون ها توکن رمزنگاری با پشتوانه طلا را می فروشد

اولین فروش ارز دیجیتال با پشتوانه طلا توسط بانک مرکزی زیمبابوه موفقیت آمیز بود.

بانک مرکزی زیمبابوه علیرغم هشدار صندوق بین المللی پول، ۱۴ میلیارد دلار توکن دیجیتال با پشتوانه طلا به ارزش حدود ۳۹ میلیون دلار زیمبابوه فروخته است.

در ۱۲ می، بانک مرکزی زیمبابوه اعلام کرد که ۱۳۵ درخواست به مبلغ ۱۴.۰۷ میلیارد دلار زیمبابوه برای خرید ارز دیجیتال با پشتوانه طلا دریافت کرده است.

به گفته XE.com ، دلار زیمبابوه به طور رسمی با ۳۶۲ دلار زیمبابوه به یک ایالات متحده معامله می شود – اما در خیابان بسیار بالاتر است – ارزش اسمی موجودی انبار را حدود ۳۸.۹ میلیون دلار می کند.

توکن های رمزنگاری که برای اولین بار در ماه آوریل معرفی شدند، با ۱۳۹.۵۷ کیلوگرم طلا پشتیبانی می شوند و فروش آن از ۸ می تا ۱۲ می ادامه دارد.

نتایج فروش ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

این توکن ها با حداقل قیمت ۱۰ دلار برای افراد و ۵۰۰۰ دلار برای شرکت ها و سایر نهادها فروخته شدند .

حداقل مدت انتساب برای توکن ها ۱۸۰ روز است و می توان آنها را در کیف پول های طلایی یا کارت های طلایی الکترونیکی نگه داشت.

بنا بر گزارش ها، این اقدام بخشی از تلاش برای ثبات اقتصاد کشور و ادامه کاهش ارزش پول محلی در برابر دلار است.

دور دوم فروش توکن دیجیتال برگزار خواهد شد و بانک درخواست کرده است که درخواست ها در این هفته ارسال شود تا تا ۱۸ مه تسویه شود.

به گفته رسانه های محلی، فرماندار RBZ، دکتر جان مانگودیا، اظهار داشت :

“هدف از انتشار توکن‌های دیجیتالی با پشتوانه طلا، گسترش ابزارهای حفظ ارزش موجود در اقتصاد و افزایش تقسیم‌بندی ابزارهای سرمایه‌گذاری و گسترش دسترسی و استفاده از آنها برای عموم است.”

طبق گزارش بلومبرگ در ۹ می، این اقدام به دنبال هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به طرح این کشور آفریقایی برای ارز با پشتوانه طلا است، و استدلال می‌کند که باید در عوض بازار ارز خارجی خود را آزاد کند .

سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت:

«ارزیابی دقیقی باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که منافع حاصل از این اقدام بر هزینه‌ها و خطرات بالقوه از جمله ریسک‌های کلان اقتصادی و ثبات مالی، ریسک‌های قانونی و عملیاتی، ریسک‌های حاکمیتی، هزینه ذخایر ارزی از دست رفته بیشتر است».

زیمبابوه بیش از یک دهه است که با نوسانات ارز و تورم مبارزه می کند. در سال ۲۰۰۹، این کشور پس از یک دوره تورم فوق العاده که پول محلی را بی ارزش کرد، دلار را به عنوان واحد پول خود پذیرفت.

دلار زیمبابوه در سال ۲۰۱۹ برای احیای اقتصاد محلی مجدداً معرفی شد، اما نوسانات دوباره به وجود آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا