اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

Valkyrie از ETF آتی بیت کوین استفاده می کند و از الگوهای رفتاری TradFi الهام می گیرد

پس از بحث اولیه در سال ۲۰۲۱، صندوق سرمایه‌گذاری اکنون در حال سرمایه‌گذاری بر روی میم تیک‌دار ارزشمند برای بیت‌کوین ETF جدید خود است.

صندوق قابل معامله که غالبا با عنوان ETF شناخته می‌شود، یک نوع اوراق بهادار است که فهرستی از چند دارایی باارزش مانند طلا، سهام، نفت، ارزهای دیجیتال، بیت کوین و… را شامل می‌شود. ETF از لغت انگلیسی Exchange Traded Fund گرفته شده است.

Valkyrie Funds در جدیدترین پرونده‌های صندوق معامله‌شده مبتنی بر معاملات آتی (ETF) از یکی از میم‌های محبوب جامعه مالی توییتر، معروف به «fintwit» برای جلب توجه و علاقه استفاده می‌کند.

در ۱۶ می، شرکت سرمایه گذاری درخواست جدیدی برای بیت کوین ارائه کرد. ETF مبتنی بر معاملات آتی با نماد تیک تیک “BTFD” فهرست می شود.

هر دو صندوق بیت کوین محور Valkyrie در معرض مستقیم خود بیت کوین نیستند.

در عوض، آنها در معاملات آتی بیت کوین معامله شده در بورس کالای شیکاگو سرمایه گذاری می کنند.

قراردادهای آتی بیت کوین قراردادهای مالی هستند که به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا در مورد تغییرات قیمت بیت کوین در آینده حدس و گمان کنند.

این قراردادها خریدار را ملزم به خرید یا فروش بیت کوین با قیمت از پیش تعیین شده در تاریخ آینده مشخص می کند.

برخلاف تجارت بیت کوین – که شامل مالکیت و نگهداری خود دارایی دیجیتال است – معاملات آتی بیت کوین به معامله گران این امکان را می دهد تا بدون داشتن مالکیت مستقیم روی قیمت بیت کوین گمانه زنی کنند.

در ابتدا برای صندوق اول در نظر گرفته شده بود، طبق گزارشات ، علامت پیشنهادی توسط شرکت در اکتبر ۲۰۲۱ اصلاح شد.

برخلاف صندوق تسهیلات معاملات بلوکی موجود (BTF)، این صندوق پیشنهادی جدید اهرمی را ارائه می‌کند و به سفته‌بازان این امکان را می‌دهد که قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال غالب را افزایش دهند.

BTF یک ETF فعالانه مدیریت شده است که از طریق نزدک* در دسترس است و عمدتاً در قراردادهای آتی بیت کوین سرمایه گذاری می کند.

*نزدک (به انگلیسی: NASDAQ ) یک بازار بورس سهام در آمریکا است. این بازار در فهرست بورس‌های سهام از نظر ارزش بازار دومین رتبه را در بازار معاملهٔ الکترونیک سهام؛ پس از بورس نیویورک، داراست.

تا این مرحله، بازار شاهد معرفی چهار ETF متمایز مبتنی بر معاملات آتی بیت کوین بوده است. اولین، ProShares Bitcoin Futures ETF، در اکتبر ۲۰۲۱ راه اندازی شد.

تا کنون، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) چندین تلاش برای معرفی ETF های نقدی بیت کوین یا وجوهی که قرار گرفتن مستقیم در معرض ارزهای دیجیتال غالب را فراهم می کنند را تکذیب کرده است و به نگرانی هایی در مورد دستکاری احتمالی بازار در بازار بیت کوین اشاره کرده است.

مدیر دارایی دیجیتال Grayscale در حال حاضر درگیر یک مناقشه حقوقی طولانی با SEC است زیرا به دنبال تبدیل Grayscale Bitcoin Trust به یک ETF بیت کوین است.

این شرکت سرمایه گذاری انتقاد کرد تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای مجوز دادن به ETF های مبتنی بر معاملات آتی به جای ETF های نقطه ای، و آن را غیرمنطقی تلقی کرد.

در ماه مارس، قضات ریاست بر اختلاف بین دو نهاد در دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا بیان کردند.

این دیدگاه که SEC باید توضیح کاملی در مورد درک خود از ارتباط بین معاملات آتی بیت کوین و قیمت نقدی بیت کوین ارائه کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا