اخبار گوناگون

استرتژی‌های ترید ارز دیجیتال و فارکس

سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال و جفت ارزهای فارکس، بدون داشتن استراتژی ترید، به احتمال قوی منجر به شکست می‌گردد. در بازار داغ ارزهای دیجیتال و فارکس، هر کس به دنبال یک استراتژی مناسب برای خود می‌گردد تا در نهایت بتواند سود کسب کند. کاربران صرافی bingx بینگ ایکس، با توجه به اینکه علاوه بر معاملات ارز دیجیتال، می‌توانند جفت ارزهای فارکسی را هم معامله کنند، همیشه به دنبال بهترین استراتژی هستند.

استراتژی‌های مختلفی برای ترید ارز دیجیتال و فارکس وجود دارد که از آن جمله می‌توان به آربیتراژ، نقاط طلایی و تقاطع مرگ، محدوده نوسان، فیدینگ، اسکالپینگ و موارد بسیار دیگر اشاره کرد. هر کدام از این استراتژی‌ها در جای خود بسیار پر کاربرد هستند.

ما قصد داریم تا در مورد استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال و فارکس بیشتر صحبت کنیم. شاید با مطالعه این مطلب بتوانید یک یا چند استراتژی را برای خود انتخاب کنید و کسب سود کنید.

بر همین اساس چند پرسش مهم مطرح کرده‌ایم که جزء پرسش‌های اغلب کاربران در صرافی بینگ ایکس و سایر صرافی‌ها است. امیدواریم با مطالعه این مطلب، پاسخ تک تک این پرسش‌ها را دریابید:

  1. انواع استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال و فارکس کدام است؟
  2. استراتژی اسکالپینگ چیست؟
  3. کدام استراتژی ترید، بهترین استراتژی است؟
  4. برای ترید روزانه در صرافی بینگ ایکس و فارکس، کدام استراتژی بهتر است؟

انواع استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال و فارکس

استراتژی در لغت به معنای راهبرد است. داشتن استراتژی در تریدهای مالی به معنای گام بعدی در روند معاملاتی است. اگر این گام با شخصیت تریدر مورد نظر، بیشترین سازگاری را داشته باشد، می‌توان بیشترین سود را از بازار دریافت کرد و متحمل کمترین ضرر ممکن شد.

تریدرهای بازار فارکس و ارزهای دیجیتال، با توجه به اینکه جزء تریدرهای معمولی یا روزانه هستند، استراتژی‌های مختلفی پیش رو دارند که می‌توانند یک یا چند تا از آن‌ها را انتخاب کرده و در تریدهای خود، طبق آن به پیش بروند. برخی از این استراتژی‌ها در بازار فارکس شامل موارد زیر هستند:

  •     استراتژی فارکس روزانه ۵۰ پیپ
  •     استراتژی معاملات هفتگی فارکس
  •     استراتژی معاملات ۱ ساعته فارکس
  •     استراتژی نمودار روزانه فارکس
  •     استراتژی‌های پیرو روند فارکس
  •     استراتژی معاملاتی ۴ ساعته فارکس
  •     استراتژی فارکس ضد روند

اینها تنها نمونه‌های معروف از استراتژی‌های فارکس هستند. اما در دنیای ارزهای دیجیتال نیز استراتژی‌های خاص و معروفی وجود دارد که می‌توان برای نمونه چند تا از آنها را نام برد:

  •     استراتژی معاملات معکوس
  •     استراتژی مومنتوم
  •     استراتژی فیدینگ
  •     اسکالپینگ
  •     نوسان گیری روزانه
  •     استراتژی محدوده نوسان
  •     استراتژی خرید در پایین‌ترین قیمت و هولد ارز دیجیتال
  •     آربیتراژ
  •     نقاط طلایی و تقاطع مرگ
  •     استراتژی معاملات الگوریتمی یا فرکانس بالا

بهترین استراتژی‌های ترید فارکس

برای انتخاب بهترین استراتژی نمی‌توان یک نسخه را برای همه پیچید. استراتژی‌های ترید در دنیای فارکس و ارزهای دیجیتال زیاد هستند. شاید برخی از استراتژی‌هایی که توسط برخی از افراد رد شده‌اند، برای برخی دیگر، بهترین باشند و کار کنند. اما برعکس آن هم وجود دارد. شاید استراتژی‌هایی وجود داشته باشد که مورد تایید بسیاری از تریدرها باشد اما برای عده‌ای، اصلا کار نکند.

انتخاب شیوه و استراتژی ترید باید با توجه به شخصیت، توان، کارایی، انتظارات و خیلی از مسائل دیگر انتخاب شود. برای انتخاب بهترین استراتژی باید چند روش به کار گرفته شود و هر کدام مورد امتحان و ارزیابی قرار گیرد. در صورتی که استراتژی مورد نظر خوب عمل کرد و از آن پاسخ دریافت شد، می‌توان آن را انتخاب کرد.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که برای انتخاب بهترین استراتژی باید در نظر گرفته شود، چارچوب زمانی یا تایم فریم است. سبک معاملاتی باید دارای تایم فریم خاصی باشد به همین دلیل باید یک چارچوب زمانی مناسب برای معاملات در نظر گرفته شود.

تایم‌ فریم‌های مختلفی در طول سالیان دراز در فارکس مورد ارزیابی و امتحان قرار گرفته‌ است. برخی تایم فریم‌ها کوتاه مدت و برخی نیز بلند مدت هستند. بسیاری از تریدرهای موفق در بروکرهای فارکس، چندین سبک و استراتژی برای کسب سود را ارزیابی کرده و از بهترین آن در جهت کسب سود خود استفاده می‌کنند. نمی‌توان همیشه درگیر یا گرفتار یک سبک و استراتژی  بود. باید روش‌های مختلف را امتحان و بهترین را انتخاب کرد.

در این مسیر باید از تریدرهای موفق پیروی کرد. این افراد همیشه و در همه حال از کوچکترین تغییرات به وجود آمده استفاده کرده و استراتژی خود را طبق آن جلو می‌برند.

وقتی صحبت از یک استراتژی خاص برای ترید و معامله به میان می‌آید، باید ۳ عامل مهم در آن بررسی شده و سپس انتخاب شود:

  •     حجم ورود به معامله
  •     مدیریت ریسک
  •     نحوه خروج از معامله

استراتژی اسکالپینگ برای ترید روزانه در فارکس و ارزهای دیجیتال

یکی از استراتژی‌های بسیار معروف در بازار ارز دیجیتال، فارکس و حتی سهام بورس‌ داخلی، استراتژی نوسان گیری یا همان scalping است. این استراتژی مناسب افرادی است که دقت بالایی دارند و دانش و تجربه بالایی در شناسایی بازار دارند. زودتر از همه معاملات مورد نظر خود را باز کرده و پس از سود اندک، سریعا از بازار خارج می‌شوند.

بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقدند که نوسان گیری و استفاده از استراتژی اسکالپینگ، منجر به سودهای بسیار خوبی در این بازار می‌شود. تریدرهایی که این استراتژی را به کار می‌برند، از نوسانات لحظه‌ای بازار سود می‌کنند.

به بیان ساده در این روش، تریدرها با شناسایی نوسانات قیمت یک ارز یا جفت ارز فارکسی، معامله باز می‌کنند و به محض دریافت میزان مشخصی سود از بازار خارج می‌شوند. سودی که از یک معامله ایجاد می‌شود، اندک است اما در طول ۲۴ ساعت، معاملات بسیار زیادی باز و بسته می‌شود که سود حاصل از این نوسان گیری، چشمگیر خواهد بود. در واقع هر چقدر تایم فریم معاملات مورد نظر، کوتاهتر باشد، بهتر است.

تریدرهای حرفه‌ای حداکثر زمانی که صرف یک معامله می‌کنند، بیشتر از ۱ ساعت نیست. حتی برخی از آن‌ها به قدری حرفه‌ای هستند که در عرض چند ثانیه معامله خود را باز کرده و در همان ثانیه‌ها نوسان گیری کرده و از بازار خارج می‌شوند.

با انتخاب استراتژی اسکالپینگ، نمی‌توان دنبال سودهای بالا بود. در واقع افرادی که به دنبال کسب سود بالا از یک ارز هستند، باید آن را برای مدتی hold کنند. در صورت نگهداری ارز بیشتر از ۱ ساعت، استراتژی اسکالپینگ معنا و مفهوم خود را از دست خواهد داد. در این استراتژی، سود بالا مد نظر نیست. چیزی که در اسکالپینگ اهمیت دارد، تعداد معاملات است. چون اگر در هر معامله میزان خیلی کمی هم سود ایجاد شود، در نهایت جمع شده و یک عدد قابل توجه می‌شود.

استفاده از استراتژی اسکالپینگ کار ساده‌ای نیست. این استراتژی برای افرادی مناسب است که در معاملات ارز دیجیتال یا فارکس، مدتی کار کرده و با روند و ساختار بازار، آشنایی کافی دارند.

یکی از مزایای استفاده از استراتژی اسکالپینگ، تایم فریم‌های کوتاه مدت است. اگر تریدر به هر دلیلی در آن تایم فریم و معالمه‌ای که باز می‌کند، دچار ضرر شود، ضرر آن ناچیز است و می‌تواند خیلی سریع از بازار خارج شود. تریدرها با این استراتژی، کنترل بیشتری روی بازار دارند.

بهترین استراتژی برای ترید روزانه در بینگ ایکس BINGX

کاربران صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بینگ ایکس bingx باید برای کسب سود، برنامه ریزی داشته باشند. افرادی که وارد دنیای ارزهای دیجیتال و فارکس می‌شوند، دو دسته هستند. عده‌ای برای کسب سود در دراز مدت، ارز یا جفت ارز خریداری می‌کنند و آن را در حالت hold به صورت دراز مدت نگه می‌دارند. این افراد ممکن است چندین هفته، ماه و حتی چندین سال دست به فروش نزنند. در واقع به این کار، سرمایه گذاری گفته می‌شود.

 عده‌ای  نیزهستند که از طریق خرید و فروش‌های روزانه و به اصطلاح، نوسان گیری، در حال ترید روزانه هستند. به این کار، ترید روزانه گفته می‌شود. افراد در قیمت پایین خرید کرده و در قیمت بالا، به فروش می‌رسانند. این افراد باید استراتژی‌های مخصوص به خود را داشته باشند تا بتوانند از ترید کردن، کسب سود کنند.

افرادی که در دسته دوم جای می‌گیرند و دوست دارند که با ترید روزانه کسب سود کنند، باید استراتژی خرید و فروش روزانه خود را به کار ببندند. البته در استفاده از یک روش و استراتژی، هیچ الزامی وجود ندارد. استراتژی می‌تواند با توجه به موقعیت و شرایط، تغییر کند.

تریدرهای روزانه، طبق استراتژی انتخاب شده یک ارز را خریداری کرده و در نهایت، بعد از ۲۴ ساعت، می‌فروشند. در واقع تریدرهای روزانه، هیچ ارزی را بیشتر از ۲۴ ساعت نگه نمی‌دارند.

بسیاری از کاربران صرافی bingx جزء تریدرهای روزانه هستند. این افراد با دید کاملا باز و با استراتژی‌های خاص خود، ترید روزانه انجام می‌دهند.  اگر یک کاربر بتواند در طول دوران ترید خود ۳ اصل اساسی را مد نظر قرار دهد و آن را رعایت کند، حتما در زمینه ترید ارزهای دیجیتال موفق است. این سه اصل اساسی شامل موارد زیر است:

  1. انتخاب استراتژی مناسب و تغییر درست آن در هنگام تغییر شرایط
  2. انتخاب پلتفرم مناسب برای معامله
  3. انتخاب ارز دیجیتال یا جفت ارز فارکسی مناسب

صرافی بینگ ایکس، تنها صرافی است که می‌تواند علاوه بر معاملات کریپتوکارنسی در آن معاملات بازار فارکس و سهام و شاخص را هم انجام داد. بنابراین تمامی استراتژی‌هایی که می‌توان برای ارزهای دیجیتال پیاده سازی کرد، در بخش فارکس هم کاربرد دارند. این یک فرصت بی نظیر برای کاربران این صرافی است که در کنار معاملات ارز دیجیتال، از بازار فارکس هم کسب سود کنند. با این تفاسیر، اصل دوم  که انتخاب پلتفرم مناسب است، حل شدنی است. اصل سوم نیز با تکیه بر دانش و استفاده از اطلاعات و سیگنال‌های مختلف و همچنین استفاده از سیستم کپی تریدینگ در بینگ ایکس هم قابل حل شدن است.

تنها اصلی که باید به آن توجه ویژه شود تا بتوان به یک تریدر روزانه موفق تبدیل شد، انتخاب استراتژی مناسب است که پیش‌تر به انواع آن اشاره شد.

 و کلام آخر

یهره گیری از استراتژی در دنیای ارز دیجیتال و فارکس، به نفع کاربران است. بسیاری از افراد بدون استراتژی و دانش در این زمینه اقدام به خرید و فروش‌های هیجانی می‌کنند که در انتها، ضررهای هنگفتی می‌دهند و از بازار خارج می‌شوند. استراتژی در ترید، نقش یک فانوس روشن در دل تاریکی شب را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا