اخبار گوناگون

چگونه کف قیمت لوله مانیسمان کربن استیل را پیدا کنیم؟

کمترین قیمت امروز لوله مانیسمان کربن استیل یکی از مهمترین معیارها برای خرید لوله مانیسمان است. باتوجه به تأثیرگذاری عوامل مختلف نظیر نوسانات بازار آهن آلات و عرضه و تقاضا، قیمت لوله مانیسمان تغییرات روزانه دارد. از این رو روش های آگاهی از آخرین قیمت روز لوله مانیسمان کربن استیل شاه کلید خرید خوب و مطمئن است. در این مطلب به بررسی بهترین روش های اطلاع از قیمت می پردازیم. پس اگر به دنبال خرید لوله مانیسمان و آگاهی از قیمت روز هستید، این مطلب برای شماست.

قیمت لوله کربن استیل مانیسمان به چه عواملی بستگی دارد؟

شاید از خود بپرسید لوله مانیسمان کربن استیل چیست؟ این لوله مانند انواع لوله مانیسمان، ساختاری یکپارچه و بدون درز دارد. همین امر سبب شده تا دوام و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار، ضربه و دما داشته باشد. تفاوت در ترکیبات آلیاژی به ویژه درصد کربن، مهمترین تمایز این لوله با سایر لوله مانیسمان است.

نوشته های مشابه

با توجه به تأثیرگذاری پارامترهای متعدد در ساخت لوله، قیمت لوله مانیسمان کربن استیل نیز به چندین عامل وابسته است. تغییر در هریک از این پارامترها، قیمت خرید و فروش لوله مانیسمان را دستخوش تغییر می کند. در ادامه نیم نگاهی به مهمترین معیارها و عوامل تأثیرگذار بر قیمت لوله بدون درز کربن استیل می پردازیم.

نوع آلیاژ و درصد کربن لوله مانیسمان

بدون تردید مهمترین مشخصه این لوله فولادی، میزان درصد کربن سازنده است. امروزه لوله مانیسمان کربن استیل با درصد پایین کربن، متوسط و یا پرکربن ساخته می شود. با افزایش درصد کربن، مقاومت و استحکام لوله افزایش می یابد. اما شکل پذیری و انعطاف پذیری لوله کاهش یافته و سختی و خشکی آن بالا می رود. تغییر درصد کربن به دلیل تغییر مشخصات مکانیکی، حوزه کاربرد و قیمت لوله مانیسمان کربن استیل را تغییر می دهد.

قطر و ضخامت لوله مانیسمان کربن استیل

قطر خارجی لوله کربن استیل مانیسمان دامنه بسیار بزرگی را در بر می گیرد. این گستردگی در سایز و اندازه سبب شده تا از این لوله برای کاربردهای مختلف سبک تا سنگین استفاده شود. شما می توانید لوله مانیسمان کربن استیل را از قطر یک هشتم اینچ گرفته تا بالای ۴۰ اینچ خریداری کنید.

ضخامت لوله مانیسمان که یا همان ضخامت دیواره لوله نیز دامنه بسیار وسیعی دارد. از ضخامت ۲ میلیمتر برای کارهای سبک تا ضخامت ۱۰ میلیمتر و بالاتر، برای کارهای سنگین در دسترس خریداران است.

طبیعتاً افزایش قطر و ضخامت لوله مانیسمان، مشخصات فنی و مکانیکی نظیر دامنه کاربرد و مقاومت را افزایش می دهد. در نتیجه شاهد افزایش قیمت لوله مانیسمان کربن استیل خواهیم بود.

 مشخصات فنی و رده لوله مانیسمان

هر لوله مانیسمان دارای مشخصات فنی مختلفی از قبیل مقاومت، استحکام، شکل پذیری و اندازه است. لوله مانیسمان رده ۲۰ و لوله مانیسمان رده ۴۰ از پرکاربردترین انواع لوله بدون درز هستند.  (برای مشاهده تفاوت لوله مانیسمان رده ۲۰ و رده ۴۰ اینجا کلیک کنید) تناسب خوب کیفیت و مشخصات فنی دلیل اصلی استفاده گسترده از این نوع لوله هاست. هر چه استحکام و رده لوله بالاتر باشد، به دلیل استفاده از فولاد مرغوب و وزن بیشتر، قیمت بالاتری دارد.

لوله کربن استیل مانیسمان

نوع آلیاژ لوله مانیسمان کربن استیل

آلیاژ به کاررفته در لوله مانیسمان کربن دار هم از حیث متریال و هم از حیث درصد مواد متغیر است. فولادهای کربنی آلیاژ بالا مانند ۱۶Mn، ۵MnV و فولادهای آلیاژی نورد گرم و نورد سرد مانند ۴۰Cr، ۳۰CrMnSi، ۴۵Mn2، ۴۰MnB از مهمترین آن هاست. لوله مانیسمان سازه ای نیز معمولاً از فولاد ۲۰G، ۲۰MnG و ۲۵MnG ساخته می شود. تفاوت در نوع آلیاژ، تفاوت در مشخصات فنی، کاربرد و قیمت لوله مانیسمان کربن استیل را به دنبال دارد.

شیوه ساخت لوله مانیسمان

لوله مانیسمان معمولاً به شیوه نورد گرم و نورد سرد تولید می شود. در نورد گرم تولید لوله از شمش های فولادی در دمای بسیار بالا (حدود ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد) صورت می گیرد. در نورد سرد نیز همان گونه که از نامش پیداست، فرآیند تولید لوله دمای کمتری دارد. تفاوت در شکل پذیری، استحکام، شکنندگی و شفافیت از مهمترین تفاوت های لوله های تولیدی به این روش هاست.

روش ساخت لوله مانیسمان

حوزه کاربرد لوله بدون درز کربن دار

لوله مانیسمان کربن استیل در حوزه ساختمان، خطوط انتقال لوله نفت و گاز، کشتی‌سازی، فاضلاب، ماشین آلات و… کاربرد دارد.  بدون شک هرچه حوزه استفاده سنگین تر و پرفشار تر باشد، نیاز به لوله با مشخصات فنی بالاتر است. در نتیجه نوع استاندارد، نوع لوله و به دنبال آن قیمت خرید لوله مانیسمان کربن استیل تغییر می کند.

نوع لوله مانیسمان کربن استیل و حوزه کاربرد

لوله مانیسمان بر اساس استانداردها و در گرید های مختلفی تولید و به فروش می رسد. استانداردهای ASTM A106، ASTM A53  و ASTM A179 مهمترین استانداردها برای ساخت لوله مانیسمان است. نوع عملیات حرارتی و شیوه ساخت مهمترین تفاوت این نوع استانداردها می باشد.

لوله کربن استیل بدون درز استانداردهای ASTM A106 و ASTM A53  معمولاً در دو گرید A و B ساخته می شود. گرید B مقاومت و استحکام بالاتر و شکل پذیری کمتری دارد.

لوله مانیسمان ASTM A179 ضخامت دیواره کمتری داشته و از فولاد با درصد کربن کم و کشش سرد تولید می‌‌شود. این نوع لوله ها در صنایع مختلف نفتی، غذایی، ماشین آلات و لوله های صنعتی کاربرد دارد.

عوامل مؤثر بر قیمت روز لوله بدون درز کربن استیل

علاوه بر آن چه بیان شد، برخی عوامل باعث نوسانات شدید و روزمره آهن آلات می شود. از جمله:

  • تغییرات نرخ ارز و دلار می تواند قیمت لوله مانیسمان را دست خوش تغییر کند.
  • قیمت جهانی فولاد و آهن آلات از دیگر پارامترهای مؤثر بر تغییر قیمت روزانه است.
  • قیمت لوله بدون درز کربن استیل باتوجه به نوع برند و چهارچوب های شرکت سازنده متغیر است.
  • نرخ تورم و موج افزایش قیمت سبب تغییر و لزوم به روزرسانی در قیمت لوله مانیسمان کربن استیل می شود.
  • تغییر هزینه ارسال و بارگیری لوله باتوجه به تغییرات تعرفه نگهداری و ارسال، عامل مهمی برای تعیین نرخ قیمتی است.

روش های اطلاع از کف قیمت امروز لوله مانیسمان کربن استیل

از جمله روش های رایج برای آگاهی از قیمت روز انواع آهن آلات و لوله مانیسمان عبارتند از:

مراجعه به بنگاه ها و مراکز فروش لوله مانیسمان

امروزه مراکز مختلفی در زمینه خرید و فروش لوله مانیسمان فعالیت دارند. نظیر بازار شادآباد و مرکز آهن تهران. این مراکز از قدمت و سابقه بسیار بالایی برخوردار بوده و حضور فعالی در بازار دارند. اما نیاز است تا برای اطلاع از قیمت به صورت حضوری مراجعه نمود. یا آن که با دفاتر فروش آن ها تماس حاصل کرد.

شرکت و سایت فروش آنلاین لوله مانیسمان کربن استیل

با توجه به افزایش و رشد استفاده از اینترنت، سایت ها و فروشگاه های اینترنتی مختلفی در زمینه فروش لوله فعالیت دارند. سابقه درخشان و فعالیت مستمر و فعال از عوامل کلیدی در انتخاب خدمات این مجموعه هاست. دسترسی آنلاین قیمت و امکان استعلام آخرین و کمترین قیمت امروز لوله مانیسمان کربن استیل از مزایای این سایت هاست. در کنار آن ارائه مشاوره تخصصی نیز می تواند خریدی هوشمندانه و مطمئن را به ارمغان آورد.

شبکه های اجتماعی و کانال قیمت لحظه ای لوله مانیسمان کربن استیل

شبکه های اجتماعی از عضویت در کانال های اطلاع رسانی قیمت روز لوله مانیسمان، راهکار دیگری برای اطلاع قمیت است. کانال های معتبر با فعالیت روزانه می تواند شما را از تغییرات قیمتی به خوبی آگاه کند. بررسی نمودار قیمت لوله مانیسمان کربن استیل نظیر افزایش یا کاهش قیمت لوله مانیسمان از دیگر امکانات این شبکه هاست.

چگونه می توان از قیمت لحظه ای لوله مانیسمان کربن استیل با خبر شد؟

همان گونه که بیان شد، عوامل متعددی بر قیمت لوله مانیسمان تأثیر دارد. در نتیجه آگاهی از قیمت روز و لحظه ای، اهمیت زیادی در خرید بهترین لوله مانیسمان کربن دار دارد. سرویس های ارائه دهنده خدمات آنلاین بهترین انتخاب برای آگاهی از قیمت لحظه ای هستند. مراجعه به سایت و فروشگاه اینترنتی معتبر یا عضویت کانال اطلاع رسانی قیمت روز آهن آلات راهکاری هوشمندانه است. برای مثال می توانید به کانال @jahanmehr_co  در تلگرام مراجعه نمایید.

چگونه کمترین قیمت لوله کربن استیل بدون درز مانیسمان را پیدا کنیم؟

مجموعه فولاد جهان مهر یکی از شرکت های تخصصی و باسابقه در زمینه تامین انواع آهن آلات و مقاطع فولادی است. ارائه کف قیمت لوله مانیسمان رده ۴۰ ، میلگرد ، ورق آهن، تیرآهن، و … در سایزها و برندهای مختلف از جمله خدمات این مجموعه می باشد. امکان مشاوره تخصصی رایگان برای اطلاع از قیمت و یا خرید میلگرد نیز از خدمات این سایت فروش آهن می باشد.

خرید لوله کربن استیل بدون درز

اگر به دنبال کف قیمت لوله کربن استیل مانیسمان بدون درز هستید، می توانید همین حالا با تلفن ۸۸۶۵۴۲۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا