اخبار ارز دیجیتالارزهای دیجیتال

حاکمیت غیرمتمرکز – چگونه یک صرافی به کاربران خود اجازه می دهد فرمان را در دست بگیرند

این صرافی نیمه متمرکز یک دنیای وب گیمی شده را راه اندازی کرده است که در آن کاربران می توانند در فرآیند تصمیم گیری شرکت کنند.

کریپتو نشان دهنده یک انقلاب گسترده تر به سوی جهانی غیرمتمرکزتر است. با این حال، این ماموریت می تواند باعث اصطکاک با روش سنتی انجام تجارت شود.

در نتیجه، پلتفرم‌های کریپتو اکنون به دنبال راه‌هایی برای انتقال به ساختار غیرمتمرکزتری هستند که واقعاً مشتری را از پایه درگیر می‌کند.

سال ۲۰۲۲ نقطه عطفی در نگرش معامله گران ارزهای دیجیتال نسبت به صرافی ها بود که اکنون با نظارت بیشتر مشتریان خود مواجه هستند.

فروپاشی FTX زخم هایی برجای گذاشته است که تنها با وعده های جدید نمی توان آنها را التیام بخشید.

در عوض، شفافیت و تمرکززدایی بیش از هر زمان دیگری برای صرافی ها برای به دست آوردن مجدد و حفظ اعتماد مشتریان خود بسیار مهم است.

درگیر کردن کاربران از پایه

به عنوان بخشی از ماموریت خود برای آماده سازی برای این محیط جدید، صرافی ارزهای دیجیتال Phemex قبلاً ذخایر اثباتی خود را بر اساس یک مدل درخت مرکل که خود تأیید می کند راه اندازی کرده است.

رویکرد اثباتی آنها به کاربران کمک می کند تا بدون نیاز به حسابرس شخص ثالث، تأیید کنند که صرافی دارای ذخایری است که ادعا می کند.

درخت هش، همچنین به عنوان درخت مرکل شناخته می شود، دارای گره های برگ است که با هش رمزنگاری یک بلوک داده برچسب گذاری شده است.

درخت هش، همچنین به عنوان درخت مرکل شناخته می شود، دارای گره های برگ است که با هش رمزنگاری یک بلوک داده برچسب گذاری شده است

 

درخت هش، همچنین به عنوان درخت مرکل شناخته می شود، دارای گره های برگ است که با هش رمزنگاری یک بلوک داده برچسب گذاری شده است.

علاوه بر افزایش شفافیت، Phemex همچنین قصد دارد پلت فرم معاملاتی خود را غیرمتمرکز کند.

هدف آن تحقق یک چشم انداز معتبر Web3 با مشارکت دادن کاربران در تصمیم گیری پلتفرم، محو کردن مرز بین صرافی های متمرکز (CEX) و صرافی های غیرمتمرکز (DEX) و گردآوری بهترین های هر دو جهان در یک پلت فرم است.

به همین دلیل است که Phemex خود را یک صرافی نیمه متمرکز ارز دیجیتال می نامد. با این حال، این فقط یک مبادله نیست.

این پروژه با دادن دسترسی کاربران خود به یک محیط منحصر به فرد Web3 که حول Phemex DAO متمرکز شده است، تجربه کاربر را از زاویه ای غیر متعارف افزایش می دهد.

کلنی Gamified شده Web3

Phemex با استفاده از فناوری‌های پیشرفته Web3 و با الهام از مفهوم Vitalik Buterin در مورد ” Tokens Soulbound “، Phemex Soul Pass را معرفی کرده است.

این توکن امتیازات مختلفی از جمله پاداش، تخفیف در کارمزد و صدایی در تصمیمات پلتفرم اعطا می کند.

علاوه بر این، کاربران می توانند به کلنیGamified شده Web3 به نام Phemexia دسترسی پیدا کنند.

به گفته تیم Phemex، دنیای غوطه ور نشان دهنده “الگوی جدید جامعه سازی و حکومت داری” است.

علاوه بر این، این پلتفرم Phemex DAO را برای ادغام یک ساختار حاکمیتی غیرمتمرکز راه‌اندازی می‌کند و به سازندگان، شرکا و سهامداران این قدرت را می‌دهد تا تصمیمات کلیدی را شکل دهند.

در این دنیا، Phemex Soul Tree نشان دهنده هسته پلت فرم است. ریشه‌های درخت نشان‌دهنده قدرت مدل حکمرانی غیرمتمرکز آن است – هر چه ریشه‌های بیشتری تشکیل دهد، پایه آن قوی‌تر خواهد بود.

شاخه ها و برگ های آنها نشان دهنده تمرکز روی رشد است که Phemexia معتقد است از یک جامعه غیرمتمرکز جامد می آید.

تأثیرگذاری بر فرآیند تصمیم گیری

همه دارندگان Phemex Soul Pass پتانسیل شرکت در مدل حاکمیت Phemex DAO را دارند.

در حال حاضر، صرافی در حال ارائه نقاط سفید Phemex Soul Pass به معامله‌گران و مشارکت‌کنندگان فعال است و کاربران می‌توانند برای فرصت‌های لیست سفید به Phemexia Discord بپیوندند.

اعضای Phemex DAO با توکن‌های حفاظتی Phemex (vePT) می‌توانند اقداماتی را پیشنهاد دهند و در چهار حوزه کلیدی رشد پلتفرم، عملیات، مدیریت خزانه‌داری، و مشارکت‌های خارجی رای دهند.

تصمیمات به صورت دموکراتیک گرفته می شوند و به صورت متمرکز اجرا می شوند و Phemex را تبدیل به یک صرافی نیمه متمرکز می کند.

دارندگان همچنین می توانند با پیروی از دستورالعمل های تعیین شده توسط پلت فرم، پیشنهاداتی برای بهبود ارائه دهند .

منبع: Phemex

استلا چن، مدیر ارشد بازاریابی در Phemex، نقش Phemex DAO را در محیط گسترده تر Phemexia توضیح می دهد:

«از آنجایی که ساختار حاکمیت پلتفرم خود را غیرمتمرکزتر و جامعه محورتر می کنیم، DAO به عنوان دستگاه تصمیم گیری برای تمام Phemexia عمل می کند.

نظارت آن شامل عملیات، مدیریت خزانه‌داری، رشد و همکاری‌های DAO-to-DAO است.»

هدف Phemex آماده‌سازی برای دنیای فردا و حفظ اعتماد کاربران خود است که بر این امر تمرکززدایی فرآیند حاکمیت آن تاکید شده است.

علاوه بر این، معرفی دنیای Web3 همه جانبه و گیمیفی شده تجربه کاربر را به سطح بعدی ارتقا خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا