ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

SEC از Coinbase به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار ایالات متحده شکایت کرد

شکایت SEC ادعا می کند که کوین بیس به عنوان یک بورس اوراق بهادار، کارگزار و آژانس تسویه حساب ثبت نشده فعالیت می کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه صرافی ارز دیجیتال کوین بیس مستقر در نیویورک به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرده است.

شکایت SEC ادعا می کند که کوین بیس هرگز به عنوان کارگزار، بورس اوراق بهادار ملی یا آژانس تسویه حساب ثبت نکرده است و از طرح افشای بازارهای اوراق بهادار طفره می رود.

SEC ادعا می کند که چندین توکن توسط صرافی کریپتو ارائه شده است، از جمله Solana
، کاردانو،Polygon،Filecoin ،The Sandbox،Axie Infinity،Chiliz (CHZ), Flow (FLOW), Internet Computer،Near ،Dash و Nexo که باید به عنوان اوراق بهادار واجد شرایط شوند.

این دادخواست همچنین ادعا می کند که کوین بیس از سال ۲۰۱۹، تقریباً دو سال قبل از عرضه اولیه عمومی آن در آوریل ۲۰۲۱، به عنوان یک کارگزار امنیتی ثبت نشده فعالیت می کند.

SEC ادعا می کند که برنامه سهام کوین بیس شامل پنج دارایی رمزنگاری قابل استک* است که برنامه سهامداری را به یک قرارداد سرمایه گذاری و بنابراین یک امنیت تبدیل می کند.

*Switch Stacking: بعضی از سوئیچ‌ها این قابلیت را دارند که با هم مرتبط شوند (وصل شوند) و با همدیگر شامل یک واحد (سوئیچ واحد) عمل کنند. این پیکربندی‌ها، استک (Stack) نامیده می‌شوند و برای افزایش سریع ظرفیت یک شبکه بسیار مفید است

کوین بیس قبلاً در حال جنگیدن با SEC بود و ادعا می کرد که محصولات سهامداری آن به عنوان اوراق بهادار واجد شرایط نیستند، علیرغم اینکه کراکن قبلاً با SEC تسویه حساب کرده بود و خدمات سهامداری خود را در ایالات متحده متوقف کرده بود.

گری جنسلر، رئیس SEC، در رسیدگی به آخرین شکایت کوین بیس، گفت که صرافی رمزارز ظاهراً مشتریان خود را از محافظت‌های حیاتی که از تقلب و دستکاری جلوگیری می‌کند محروم کرده است و از افشای مناسب و حفاظت در برابر تضاد منافع اجتناب کرده است.

گوربیر گروال، مدیر بخش اجرای SEC، گفت :

“همانطور که در شکایت ما ادعا شد، کوین بیس کاملاً از کاربرد قوانین اوراق بهادار فدرال در فعالیت های تجاری خود آگاه بود، اما عمدا از پیروی از آنها خودداری کرد.”

پس از اعلام شکایت SEC در ۶ ژوئن، قیمت سهام کوین بیس در پیش از معامله ۱۵ درصد کاهش یافت.

حرکت قیمت سهام کوین بیس 

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه کوین بیس تنها یک روز پس از شکایت رگولاتور اوراق بهادار بایننس به دلیل نقض قانون اوراق بهادار و افزایش سرمایه مشتریان صورت گرفت.

در حالی که بایننس تحت قوانین مختلف اوراق بهادار به ۱۳ مورد تخلف متهم شد، اتهامات علیه کوین بیس بسیاری را در صنعت کریپتو متحیر کرده است، در درجه اول به این دلیل که کوین بیس یک شرکت سهامی عام است.

Changpeng Zhao، مدیرعامل بایننس با بررسی SEC به شکایت Coinbase واکنش نشان داد.

او در توییتی نوشت: اگر مجبورید با همه دعوا کنید، شاید خودتان مقصر باشید. ‍

پل گروال، مدیر ارشد حقوقی در کوین بیس، گفت که اتکای کمیسیون بورس و اوراق بهادار به رویکردی فقط اجرایی و بدون قوانین روشن برای صنعت دارایی های دیجیتال، به رقابت اقتصادی آمریکا لطمه می زند و افزود:

«راه‌حل، قانونی است که اجازه می‌دهد قوانین عادلانه برای جاده‌ها به طور شفاف توسعه داده شود و به طور مساوی اعمال شود، نه دعوا. در عین حال، ما به طور معمول به کار خود ادامه خواهیم داد.»

بسیاری از جامعه رمزنگاری این سوال را مطرح کردند که چگونه کوین بیس در سال ۲۰۲۱ در صورتی که به عنوان یک کارگزار امنیتی ثبت نشده فعالیت می کرد، مجاز به عرضه عمومی شد.

یکی از اعضای کریپتو توییتر، The Wolf، گفت که شکایت SEC از کوین بیس می تواند کمی از سستی بایننس بکاهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا