ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

شکایت SEC علیه Binance، معامله خرید Gopax را در کره جنوبی متوقف کرد

ناظر مالی این کشور ادعا کرد که در میان اتهامات مربوط به نقض قوانین اوراق بهادار، پذیرش درخواست‌های خرید بسیار دشوار است.

شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه بایننس می تواند به فرصت های تجاری صرافی ارز دیجیتال در کره جنوبی آسیب برساند.

گزارشی که در یک روزنامه کره جنوبی منتشر شد نشان می‌دهد که کمیته خدمات مالی (FSC) – ناظر مالی این کشور – در حال بررسی خرید پلتفرم تجاری رمزنگاری محلی Gopax توسط Binance است .

بایننس در ماه فوریه اکثریت سهام Gopax را به دست آورد و قصد داشت پس از دو سال وقفه دوباره وارد بازار ارزهای دیجیتال کره جنوبی شود.

گزارش شده است که FSC گزارش تغییرات اجرایی Gopax را که در ۷ مارس ارائه شده بود، با استناد به شکایت اخیر SEC به حالت تعلیق درآورده است.

در این گزارش، نامزدی سه عضو بایننس به عنوان مدیران داخلی Gopax، از جمله لئون سینگ پونگ، مدیرعامل بایننس آسیا پاسیفیک شرح داده شده است.

در بررسی قرارداد Gopax، FSC ادعا کرد که با توجه به اتهامات ادعایی در مورد نقض قوانین اوراق بهادار و درخواست‌های بیشتر از SEC برای مسدود کردن دارایی‌های Binance.US، پذیرش درخواست خرید در این مرحله بسیار دشوار است.

یکی از مدیران FSC با بیان اینکه رسیدگی به شکایت SEC مهم است، افزود:

“با احتیاط می توان گفت که گزارش در حال بررسی داخلی است.”

خرید Gopax توسط بایننس فقط به خاطر ورود مجدد صرافی ارز دیجیتال به کره جنوبی نبود، بلکه احیای پلتفرم تجاری مشکل دار کریپتوهای محلی بود.

در نوامبر ۲۰۲۲، Gopax پس از فروپاشی صرافی رمزنگاری FTX و ورشکستگی شرکت خدمات مالی جنسیس دارایی‌های دیجیتال، برداشت‌های اصل و بهره را از سرویس مالی غیرمتمرکز GoFi خود متوقف کرد .

طبق گزارش ها، شرکت مادر جنسیس، گروه ارز دیجیتال، دومین سهامدار بزرگ Gopax و یک شریک تجاری کلیدی بود که محصول GoFi خود را ارائه می کرد. قرارداد خرید توسط Binance وعده داده بود که سرمایه جدیدی را به صرافی Gopax برای برداشت مشتری و پرداخت سود برای GoFi وارد کند.

شکایت SEC علیه Binance، صرافی رمزارز را به ترکیب وجوه مشتریان و نقض قوانین مختلف اوراق بهادار متهم کرد.

SEC سیزده اتهام علیه این صرافی، شرکت های تابعه و مدیر عامل آن، Changpeng Zhao ارائه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا