ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

آیا حواله های ارز دیجیتال انتقال پول در آینده جهانی خواهد بود؟

ارزهای دیجیتال وضعیت موجود خدمات حواله را به چالش می کشند. آیا آنها آینده پرداخت های فرامرزی را نیز رقم خواهند زد؟

در این دوره از اقتصادهای جهانی، که در آن مبادلات بین فرهنگی و معاملات بین المللی به طور فزاینده ای رایج است، تقاضا برای انتقال پول بین مرزی کارآمد و قابل دسترس به اوج اهمیت جدیدی رسیده است.

در حالی که ارائه دهندگان حواله سنتی مدت‌هاست که بر بازار تسلط داشته‌اند، ظهور ارزهای دیجیتال نیروی مخربی را معرفی کرده است که وضعیت موجود را به چالش می‌کشد.

با شتاب گرفتن ارزهای دیجیتال، این سوال مطرح می شود: آیا حواله های رمزنگاری آینده نقل و انتقالات پول جهانی را شکل می دهد؟

تسلط خدمات سنتی حواله

این چشم‌انداز پرداخت‌های در حال تحول فرصت‌های جدیدی را باز کرده است و ما را بر آن داشته تا در مواجهه با پیشرفت‌های تکنولوژیکی و تغییر ترجیحات مصرف‌کننده، در مدل‌های سنتی خدمات حواله تجدیدنظر کنیم.

منبع: Unsplash

برای چندین دهه، خدمات مرسوم حواله، مانند وسترن یونیون، گزینه پیشرو برای ارسال و دریافت پول در سراسر مرزها بوده است.

طبق گزارش پورتال Migration Data، حواله های جهانی در سال ۲۰۲۲ به رقم خیره کننده ۶۸۲ میلیارد دلار رسید که پنج کشور برتر هند، چین، مکزیک، فیلیپین و مصر هستند که مقیاس جهانی این مبادلات را نشان می دهد.

این کشورها از سال ۲۰۰۸ به طور پیوسته بزرگترین دریافت کنندگان حواله بوده اند که بر اهمیت انتقال پول برون مرزی در حمایت از اقتصادها و معیشت در سراسر جهان تاکید دارد.

این خدمات شبکه گسترده ای از شعب فیزیکی و مشارکت ها را ایجاد کرده اند که انتقال وجوه به مناطق مختلف در سراسر جهان را تسهیل می کند.

با این حال، علیرغم استفاده گسترده، روش‌های حواله سنتی از مشکلات متعددی رنج می‌برند که کارایی و دسترسی آنها را محدود می‌کند و مانع از پتانسیل کامل جریان‌های حواله می‌شود.

شکست حواله های سنتی

معایب خدمات سنتی حواله هنگام بررسی فرآیندهای وقت گیر درگیر به طور فزاینده ای آشکار می شود.

به عنوان مثال، طبق گفته وسترن یونیون، واریز مستقیم به بانک بسته به کشور، بین ۲ تا ۵ روز کاری طول می کشد.

این تأخیر در پردازش تراکنش‌ها برای افرادی که نیاز فوری به وجوه دارند یا مجبور به انجام تعهدات مالی فوری هستند، چالش‌هایی ایجاد می‌کند.

علاوه بر زمان پردازش تراکنش ها، کارمزدهای مربوطه می توانند به طور قابل توجهی بر هزینه کلی حواله ها تأثیر بگذارند.

در بسیاری از موارد، فرستنده مسئول پرداخت هزینه های مربوط به انتقال است، بنابراین گیرنده کل مبلغ را بدون هیچ کسر دریافت می کند.

با این حال، سناریوهایی وجود دارد که ممکن است گیرنده مجبور به پرداخت هزینه یا بخشی از هزینه ها شود.

برای مثال، اگر گیرنده انتخاب کند که پول را به صورت نقدی در محل نمایندگی Western Union دریافت کند، ممکن است هزینه ای اعمال شود.

این عقب‌نشینی‌ها در خدمات سنتی حواله، به‌ویژه برای افرادی در کشورهای محروم که به شدت به حواله‌های اعضای خانواده خود در خارج از کشور متکی هستند، سنگین است.

برای بسیاری از این دریافت کنندگان، وجوهی که از طریق حواله دریافت می کنند برای نیازهای اولیه، آموزش، مراقبت های بهداشتی و رفاه کلی آنها ضروری است. هر گونه تاخیر یا کسر مبلغ حواله می تواند تاثیر بسزایی در معیشت آنها داشته باشد.

علاوه بر این، کارمزدهای بالای مرتبط با حواله های سنتی، چالش های مالی را که این گیرندگان محروم با آن مواجه هستند تشدید می کند.

کارمزدها به کل مبلغ ارسالی می خورد و وجوه واقعی در دسترس آنها را کاهش می دهد. این وضعیتی را ایجاد می کند که در آن حمایت مالی مورد نظر کاهش می یابد و توانایی آنها برای بهبود شرایط زندگی یا سرمایه گذاری در آینده خود محدود می شود.

پتانسیل حواله های ارز دیجیتال

برخلاف خدمات مرسوم حواله، ارزهای دیجیتال جایگزین قانع‌کننده‌ای هستند که بر بسیاری از محدودیت‌های روش‌های سنتی غلبه می‌کند.

اولاً، ارزهای رمزنگاری شده در سراسر جهان در دسترس هستند زیرا در اینترنت کار می کنند و هر کسی که به اینترنت متصل است، بدون توجه به موقعیت جغرافیایی می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

این قابلیت دسترسی افراد در کشورهای محروم را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به اسناد پیچیده یا دسترسی به خدمات بانکی سنتی، حواله‌ها را به صورت یکپارچه دریافت کنند.

منبع: Unsplash

یکی دیگر از مزایای قابل توجه حواله های رمزنگاری، سرعت تراکنش ها است.

در حالی که روش‌های سنتی ممکن است چندین روز طول بکشد تا وجوه به گیرندگان برسد، انتقال رمزنگاری معمولاً سریع‌تر است، حتی در مواقع ازدحام شبکه.

دلیل این امر این است که ارزهای دیجیتال واسطه‌ها را دور می‌زنند و برای پردازش تراکنش‌های فوری به فناوری بلاک چین تکیه می‌کنند و تضمین می‌کنند که وجوه به سرعت به افراد نیازمند می‌رسد.

علاوه بر این، هزینه‌های مرتبط با حواله‌های سنتی، بار مالی قابل‌توجهی را به‌ویژه برای دریافت‌کنندگان محروم ایجاد می‌کند.

خدمات مرسوم حواله معمولاً هزینه هایی را به طور متوسط ​​حدود ۶.۴٪ دریافت می کنند که مبلغ واقعی دریافت شده توسط گیرنده را کاهش می دهد.

در مقابل، حواله‌های کریپتو شامل هزینه‌های تراکنش کمتری است که توسط بلاک چین‌ها اعمال می‌شود، که عموماً مقرون به صرفه‌تر از خدمات سنتی هستند.

مقرون به صرفه بودن حواله های رمزنگاری شده، گیرندگان را قادر می سازد تا حمایت مالی دریافتی خود را به حداکثر برسانند و توانایی آنها را برای بهبود شرایط زندگی و سرمایه گذاری در آینده خود افزایش دهند.

ارزهای رمزنگاری شده همچنین با حذف نیاز به حساب بانکی، شمول مالی بیشتری را ارائه می دهند .

بسیاری از مردم در کشورهای محروم برای دسترسی به خدمات بانکداری سنتی با موانعی روبرو هستند، اما با رمزنگاری، می‌توانند دارایی‌های دیجیتال را با استفاده از کیف پول‌های خود نگهبانی نگهداری و انتقال دهند.

این آنها را قادر می سازد بدون نیاز به گواهینامه های مالی گسترده یا رعایت حداقل الزامات در سیستم مالی جهانی شرکت کنند.

علاوه بر این، نوسانات ذاتی ارزهای دیجیتال با توانایی تبدیل سریع آنها به ارزهای فیات پایدار یا استیبل کوین کاهش می یابد.

این امر تأثیر نوسانات قیمت را به حداقل می رساند و تضمین می کند که گیرندگان می توانند ارزش حواله های خود را تضمین کنند.

علاوه بر این، حواله‌های ارز دیجیتال، دسترسی به خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) را از طریق کیف پول‌های خودسرپرست فراهم می‌کنند و به افراد اجازه می‌دهند به خدمات بانکی جایگزین مانند تجارت، سهام‌داری و وام‌دهی دسترسی داشته باشند.

این فرصت‌های مالی جدیدی را برای افراد بدون بانک و فاقد بانک‌ها باز می‌کند و به آنها قدرت می‌دهد تا از دارایی‌های دیجیتال خود برای رشد و توسعه اقتصادی استفاده کنند.

چالش های در طول مسیر

بدون شک چالش هایی برای پذیرش گسترده حواله های رمزنگاری وجود دارد.

اینها شامل عدم پذیرش جریان اصلی و آگاهی در بین مشاغل و دولت‌ها، چارچوب‌های نظارتی نامشخص، دانش فنی لازم برای هدایت کیف پول‌های رمزنگاری و فناوری بلاک چین، دسترسی محدود به رمپ‌های داخلی و خارجی قابل اعتماد، نوسان قیمت ارزهای دیجیتال و امنیت است.

نگرانی در مورد هک و کلاهبرداری پرداختن به این موانع برای تسهیل پذیرش گسترده‌تر حواله‌های ارز دیجیتال و باز کردن پتانسیل آن‌ها برای تراکنش‌های بین‌مرزی کارآمد بسیار مهم است.

انقلابی در حواله های مرزی

با توجه به موانع و چالش‌های پیرامون حواله‌های ارز دیجیتال، مانند وضوح مقررات، دسترسی بهتر و اقدامات امنیتی افزایش یافته، جذابیت ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله‌ای برای انتقال پول بین‌مرزی افزایش خواهد یافت.

پتانسیل دگرگون‌کننده حواله‌های کریپتو در توانایی آن‌ها برای ارائه تراکنش‌های سریع‌تر، کارمزدهای کمتر، گنجاندن مالی و کاهش نوسانات نهفته است.

همانطور که افراد بیشتری این مزایا را به طور مستقیم تجربه می کنند، انتظار می رود تغییر به سمت ارزهای دیجیتال به عنوان یک گزینه حواله ارجح تسریع شود و در نهایت آینده انتقال پول جهانی را شکل دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا