اخبار کسب و کارها

بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال خارجی و ایرانی

شما از تحلیل سایت‌های ارز دیجیتال برای بررسی وضعیت توکن‌های مختلف استفاده می‌کنید؟ چه اطلاعاتی در این سایت‌ها بیشتر مورد توجه‌تان قرار می‌گیرند؟ آیا اساسا باید تحلیل تکنیکال درج شده در این سایت‌ها را مبنای خرید و فروش قرار داد؟

در این سال‌ها تعداد زیادی سایت تخصصی در زمینه بیت کوین و ارزهای دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. برخی از این سایت‌ها به دلیل عملکرد بی‌نظیر در ارائه اطلاعات دست اول از ارزهای دیجیتال، به مرجع قابل اعتماد برای معامله‌گران تبدیل شده‌اند. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال ایرانی و خارجی بپردازیم. دعوت می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

انواع تحلیل در سایت‌های ارز دیجیتال ایرانی

اطلاعاتی که در بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال ایرانی و خارجی در اختیار شما قرار می‌گیرند، در چند دسته کلی قابل تقسیم بندی هستند.

برخی از این اطلاعات تحلیلی، جنبه عمومی دارند و برای رصد وضعیت کلی بازار کریپتوکارنسی مفید هستند؛ اما برخی دیگر به‌صورت تخصصی روی پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال تمرکز می‌کنند. روی‌هم‌رفته انواع تحلیل در سایت‌های ارز دیجیتال را می‌توان در گروه‌های زیر طبقه‌بندی کرد:

  • وضعیت ارزهای دیجیتال در مارکت (ارزش بازار، تعداد توکن‌های عرضه شده، رتبه در بازار، اخبار اختصاصی و …)
  • نمودار قیمت و ابزارهای تحلیل تکنیکال
  • داده‌های درون زنجیره‌ای (حجم معاملات، تعداد هولدرها، خرید و فروش‌های سنگین، رفتار نهنگ‌ها، عملکرد ماینرها و…)
  • تحلیل تکنیکال (ارائه تحلیل تکنیکال اختصاصی یا ایجاد بستری برای به اشتراک گذاشتن تحلیل‌های معامله‌گران)

بهترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال جهانی

قبل از معرفی بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال ایرانی، بد نیست که نیم نگاهی به تعدادی از برترین سایت‌های خارجی در این زمینه بیندازیم. تعداد سایت‌های خارجی که برای استخراج داده‌ها و تحلیل ارزهای دیجیتال در دسترس شما قرار دارند، بسیار زیاد است.

البته تنها تعداد معدودی از آن‌ها به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند. برای دسترسی به امکانات پیشرفته این سایت‌ها معمولا باید پلن‌های اشتراکی آن‌ها را با پرداخت هزینه ماهانه یا سالانه تهیه کنید. از جمله معروف‌ترین سایت‌های تحلیل ارز دیجیتال جهانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Coinmarketcap: یک سایت رایگان برای دسترسی به اطلاعات عمومی و نمودار قیمت ارزهای دیجیتال
  • TradingView: سایتی برای ایجاد استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال و بهره‌مندی از کامل‌ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال
  • Glassnode: سایت اختصاصی برای دسترسی به داده‌های درون زنجیره‌ای ارزهای دیجیتال
  • Messari: سایت اختصاصی برای دسترسی به داده‌های درون زنجیره‌ای ارزهای دیجیتال
  • Dune Analytics: سایت اختصاصی برای تحلیل ارزهای دیجیتال دیفای
  • Into The Block: سایت تخصصی در زمینه ارائه پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال
  • CryptoQuant: ارائه سیگنال اختصاصی توکن‌های مبتنی بر بلاکچین اتریوم با رصد داده‌های درون زنجیره‌ای
  • CryptoCompare: سایت بررسی و مقایسه ارزهای دیجیتال با یکدیگر
  • Cointelegraph: سایت اختصاصی برای اخبار، تحلیل تکنیکال و پیشنهاد واچ لیست ارزهای دیجیتال

بهترین سایت‌های تحلیل ایرانی

در بین سایت‌های ایرانی، چند گزینه وجود دارد که می‌توان به‌عنوان بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال ایرانی روی آن‌ها حساب کرد. در این جا به‌صورت مختصر هر یک از این سایت‌ها را معرفی می‌کنیم.

۱. سایت صرافی ایرانیکارت

ایرانیکارت بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال ایرانی است. در سایت صرافی ایرانیکارت می‌توانید اطلاعات مربوط به بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال را به‌صورت لحظه‌ای مشاهده کنید.

همچنین ضمن مشاهده تحلیل‌ تکنیکال ارزهای دیجیتال، اخبار مهم بازار رمز ارزها را نیز در ایرانیکارت می‌توانید پیگیری کنید. با استفاده از ایرانیکارت، دیگر نیازی به مراجعه به سایت های خارجی مانند کوین مارکت کپ نخواهید داشت.

ایرانیکارت، بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال ایرانی است.

 

۲. سایت صرافی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس یکی دیگر از صرافی‌های ایرانی است که علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال، اطلاعات تحلیلی مهمی از رمز ارزها را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

۳. سایت ارز دیجیتال

سایت ارز دیجیتال، یک پلتفرم مرجع در زمینه اخبار، تحلیل و آموزش ارزهای دیجیتال است. این سایت معمولا تحلیل تکنیکال و داده‌های درون زنجیره‌ای مربوط به بازار رمزارزها را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

۴. سایت صرافی تبدیل

تبدیل نیز یکی از سایت‌های صرافی ایرانی است که علاوه بر معامله رمز ارزها، تحلیل‌هایی را از وضعیت کلی بازار و هر یک از رمز ارزها در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

بهترین تحلیل ارز دیجیتال چه ویژگی دارد؟

با بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال ایرانی آشنا شدیم. بد نیست به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می‌توان پی به معتبر بودن یک تحلیل برد؟ اولین موضوعی که باید در بررسی اعتبار تحلیل تکنیکال در نظر داشته باشید، عدم وجود تعارض منافع است. گاهی اوقات اهداف نامتعارف پشت تحلیل‌هایی است که در فضای مجازی منتشر می‌شوند. به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از توجه به آنچه در تحلیل گفته می‌شود، اعتبار منابع را بررسی کنید. برای این منظور شاید بد نباشد، نتایج تحلیل‌های ارائه شده در گذشته را بررسی کنید.

وقتی پای تحلیل تکنیکال به میان می‌آید، نباید تنها به صحبت کردن درباره اعداد و ارقام اکتفا شود. بلکه باید از ابزارهای موجود مانند اندیکاتورها، الگوهای قیمت و … را برای بررسی نمودار قیمت به‌کار بگیرید. داشتن یک استراتژی مشخص در انتخاب ابزارهای مناسب برای تحلیل تکنیکال بسیار موثر است. به‌عنوان مثال از بین ده‌ها اندیکاتور که در حال حاضر وجود دارند، تحلیلگر باید نهایتا دو یا سه مورد را انتخاب کنید که خروجی دقیق‌تری به دست آورد.

در خصوص داده‌های آن چین که یک ابزار اختصاصی تحلیل ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند، باید صرفا به منابع معتبر اعتنا کنید. هرچند داده‌های درون زنجیره‌ای، اطلاعات ارزشمندی را در بر می‌گیرند؛ اما استخراج این اطلاعات از دل داده‌های موجود نیاز به تخصص در علم داده و تبحر در بازار کریپتوکارنسی دارد.

آیا می‌توان روی تحلیل‌های ارز دیجیتال سایت‌ها حساب باز کرد؟

همه آنچه تا اینجا درباره بهترین سایت تحلیل ارز دیجیتال ایرانی و خارجی بیان کردیم، باید در پاسخ به یک سوال به ما کمک کنند؛ آیا تحلیل سایت‌های ارز دیجیتال قابل اعتماد هستند؟ اگر تمام جنبه‌های تخصصی و احتیاط لازم را برای انتخاب مرجع مناسب در نظر بگیرید، قطعا می‌توانید از تحلیل‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرند، استفاده کنید. البته فراموش نکنید که تحلیل‌های دیگران نباید جایگزین تحلیل شخصی شما شود. بلکه باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا شما را به تصمیم درست برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال برسانند. در سایت صرافی ایرانیکارت، علاوه بر بهره‌مندی از داده‌های تحلیل ارز دیجیتال، می‌توانید بدون نیاز به پرداخت کارمزد نسبت به خرید و فروش ارزهای دیجیتال اقدام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا