اخبار کسب و کارها

ثبت نام kmc x5 کرمان موتور

جک S5 پرفروش‌ترین محصول کرمان موتور و از جمله محبوب‌ترین چینی‌هایی است که تاکنون وارد بازار کشورمان شده است.

کرمان موتور در پی موفقیت این خودرو، سال گذشته تصمیم به عرضه دومین فیس لیفت از این ماشین تحت عنوان «کی ام سی X5» گرفت. در مطلب زیر شرایط فروش این جدیدترین محصول کرمان موتور را توضیح داده و نگاه مختصری به مشخصات فنی آن خواهیم داشت.

نوشته های مشابه

فروش قسطی خودرو KMC X5

آخرین اطلاعیه فروش مربوط به kmc x5 مربوط به اسفند ماه سال ۱۴۰۲ است. در این طرح امکان خرید قسطی ماشین کی ام سی فراهم شده است. مطابق با اطلاعیه کرمان موتور، قیمت کلی ماشین به مبلغ ۱.۳۴۰.۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان تعیین شده است. متقاضیان بایستی ۸۰۰ میلیون تومان از این مبلغ را به صورت پیش‌پرداخت و مابقی آن را در ۶ یا ۸ قسط پرداخت نمایند.

شرایط فروش اقساطی kmc x5 در آینده نزدیک مجددا اعلام خواهد شد.

ثبت نام در طرح فروش نقدی کی ام سی x5

فروش نقدی kmc x5 از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی در اسفند ماه ۱۴۰۲ و قبل‌تر از آن در بهمن ماه ۱۴۰۲ امکان‌پذیر بوده است. در این طرح متقاضیان باید ضمن مراجعه به نمایندگی کرمان موتور، طی یک مرحله کل مبلغ خودرو را به ارزش ۱.۳۴۰.۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان پرداخت نمایند و خودرو خود را در بازه‌ای ۹۰ روزه دریافت نمایند.

شرایط فروش کی ام سی x5 توسط کرمان موتور

بر اساس اطلاعیه‌هایی که کرمان موتور تاکنون منتشر کرده است، شرایط فروش خودرو KMC X5 به شرح زیر است:

  •     زمان تحویل اتومبیل به مدت ۹۰ روز کاری خواهد بود.
  •     به ازای تاخیر در تحویل خودرو، سود ۳ درصد ماهیانه به مشتری تعلق خواهد گرفت.
  •     در تمامی طرح‌های فروش X5 سود مشارکت و سود انصراف از طرح وجود ندارد.
  •     در طرح فروش اقساطی، سند خودرو تا زمان تسویه حساب اقساط در رهن شرکت خواهد بود.
  •     خودروها بدون بیمه بدنه واگذار نمی‌شوند و هزینه بیمه به مبلغ پیش‌پرداخت اضافه خواهد شد.
  •     در طرح اقساطی، روش ثبت نام از طریق مراجعه به نمایندگی و در طرح نقدی، روش ثبت نام از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی است.
  •     کلیه هزینه‌هایی که پرداخت آن‌ها قانونا بر عهده مشتری است (مثل عوارض، بیمه شخص ثالث، مالیات نقل‌وانتقال، مالیات بر ارزش افزوده و …) بر اساس تعرفه‌های سال ۱۴۰۲ محاسبه شده و در صورت تغییر در نرخ‌ها، پرداخت مابه‌التفاوت بر عهده مشتری خواهد بود.

مشخصات kmc x5

حالا که عرضه خودرو کی ام سی X5 به طور رسمی آغاز شده و پیش‌بینی می‌گردد که در ماه‌های آینده بیشتر هم شود، بد نیست نگاهی بیاندازیم به مشخصات kmc x5 و ببینیم که این خودرو آیا می‌تواند جانشین مناسبی برای اتومبیل محبوب جک اس ۵ باشد یا نه؟

X5 با موتوری ۱.۵ لیتری که می‌تواند ۱۷۲ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند به بازار عرضه شده است. این خودرو از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT سود می‌برد و موفق به اخذ استاندارد آلایندگی یورو ۵ شده است.

در جدول زیر مشخصات فنی خودرو kmc x5 آورده‌ایم:

حجم موتور ۱.۵ لیتر
حداکثر قدرت ۱۷۲ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT
شتاب ۰ تا ۱۰۰
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
سیستم تعلیق مک فرسون (MacPherson) در جلو / نیمه مستقل میل پیچشی در عقب
مصرف سوخت (ترکیبی) ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

بررسی آپشن‌های خودرو کی ام سی X5

از جمله امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو کی ام سی x5 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنسول میانی مجهز به سرد کن (coolbox)، نورپردازی داخل بلندگوهای جلو با قابلیت انتخاب از بین ۱۰ رنگ مختلف، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی در ۶ جهت به همراه گرم‌کن و حافظه، مجهز به دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، حافظه آینه های جانبی (متصل به حافظه صندلی راننده)، کروز کنترل، سانروف پانورامیک با قابلیت تشخیص مانع، سیستم ورود بدون کلید + استارت دکمه‌ای، هشدار چشمک زن چراغ عقب در هنگام ترمز ناگهانی ESS، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) و … .

آیا خودرو kmc x5 ارزش خرید دارد؟

آیا خودرو kmc x5 ارزش خرید دارد؟

خودرو کی ام سی x5 محصولی تازه‌وارد است و هنوز نمی‌توان قضاوت دقیقی در مورد توانایی‌های آن داشت. منتهی با بررسی kmc x5 و مشاهده اطلاعات مربوط به آن که توسط واردکننده منتشر شده است، این خودرو از نظر مشخصات فنی تفاوتی با جک s5 نیوفیس نداشته و احتمالا از نظر قابلیت‌های حرکتی و کیفیت نیز سواری مشابهی ارائه دهد.

در عین حال این خودرو از نظر طراحی ظاهری و همچنین امکانات رفاهی و ایمنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به آن‌که مشهورترین عرضه‌کننده ماشین‌های چینی – یعنی کرمان موتور آن را به کشور وارد می‌کند، می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار خوبی در انتظار آن خواهد بود.

جدی‌ترین رقبای فعلی کی ام سی ایکس فایو در بازار ایران عبارتند از ام وی ام X55 پرو (از مدیران خودرو) و تیگارد X35 (از دیار خودرو). قیمت kmc در مقایسه با این رقبا البته قابل قبول است و همین مسئله نیز می‌تواند در فروش آن موثر باشد.

در نهایت اما باید دید که این کراس‌اوور چینی می‌تواند خاطرات خوش جک s5 را تکرار کند یا صرفا به محصولی پر حرف و حدیث اما کم نتیجه برای کرمان موتور تبدیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا