ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

 بانک کانادا: کانادایی‌ها انگیزه‌های ضعیفی برای استفاده از CBDC دارند

یک مقاله بحث بانک مرکزی نشان داد که اکثر کانادایی‌ها در دسترسی به خدمات مالی مشکل کمی دارند، که دلیل کمی برای استفاده از CBDC به آنها می‌دهد.

طبق یک مقاله جدید از بانک مرکزی کانادا، یک کانادایی معمولی دلیل کمی برای پذیرش یک ارز دیجیتال بانک مرکزی دارد، که می تواند با پذیرش گسترده آن مشکل ایجاد کند.

در مقاله بحث کارکنان که در ۱۰ آگوست منتشر شد، بانک مرکزی به سناریویی فرضی نگاه کرد که در آن وجه نقد عملا حذف شد تا ببیند CBDC بالقوه چه نقشی می تواند در کمک به فقرا داشته باشد.

این نشان داد که اکثر مصرف‌کنندگان برای استفاده از آن «انگیزه‌های ضعیف» خواهند داشت، زیرا کانادایی‌ها با موانع معناداری برای خدمات مالی مانند حساب‌های بانکی یا کارت‌های بدهی و اعتباری مواجه نیستند.

تصویری از مقاله بحث کارکنان

در این گزارش آمده است که ۹۸ درصد از بزرگسالان کانادایی دارای حساب بانکی، ۸۷ درصد دارای کارت اعتباری و ۹۰ درصد از خانوارهای روستایی و شهری در مجموع می توانند به اینترنت با کیفیت بالا دسترسی داشته باشند.

با این حال، مشخص شد که جایگزینی پول نقد با لونی های دیجیتالی همچنین به این معنی است که کانادایی های فن آوری گریز گزینه های پرداخت کمتری خواهند داشت در حالی که کانادایی های وابسته به پول نقد نمی توانند رایج ترین پرداخت ها را انجام دهند.

جذب کم بالقوه CBDC همچنین منجر به این می شود که بازرگانان بعید هستند که بخواهند یک CBDC را بپذیرند که سودمندی آن را بیشتر کاهش می دهد.

“نتایج آخرین نظرسنجی ما نشان می‌دهد که ۹۲ درصد از بازرگانان برنامه‌ای برای بدون نقدینگی ندارند.”

در عوض، این مقاله راه‌های غیرمرتبط با CBDC را ارائه کرد که می‌توانست به افراد کم‌بانک بهتر کمک کند – از جمله بهبود دسترسی به اینترنت، گسترش دسترسی کم‌هزینه به حساب‌های بانکی، افزایش همکاری بازرگانان با جوامع دوردست و ادامه تامین نقدینگی.

این روزنامه تاکید کرد که پیش‌بینی نمی‌کند کانادایی‌ها چه واکنشی نسبت به CBDC نشان خواهند داد و گفت که افراد بیشتری می‌توانند به دلایل مختلف علاقه مند به استفاده از آن باشند.

حتی اگر علاقه بیشتری نسبت به آنچه پیشنهاد می‌شد وجود داشت، این مقاله موانعی را برای کاربران و بازرگانان اضافه کرد تا به طور کلی یک CBDC را اتخاذ کنند .

پول نقد همچنان پادشاه است

این روزنامه همچنین به ضرورت پول نقد اشاره کرد و اشاره کرد که بدون پول نقد هیچ روش پرداخت آفلاینی در شرایط اضطراری مانند آب و هوای شدید یا قطعی برق گسترده وجود نخواهد داشت.

“این نشان دهنده مزایای بالقوه در سراسر سیستم از تشویق نوآوری های پرداخت دیجیتال است که می توانند به صورت آفلاین عمل کنند و همچنین اهمیت حفظ پول نقد را نشان می دهد.”

این روزنامه ادعا کرد که چنین سناریویی بر اهمیت ادامه انتشار وجه نقد و فراهم کردن امکان دسترسی به پول نقد توسط بانک مرکزی کانادا تاکید دارد.

این روزنامه خاطرنشان کرد که بانک مرکزی قبلاً اعلام کرده بود که تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد متعهد به عرضه پول نقد است و CBDC تنها با ظهور جامعه بدون نقد یا استفاده گسترده از CBDC های خارجی یا ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین صادر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا