اخبار گوناگون

بهترین گارانتی یخچال برای کدام برند می‌باشد؟

گارانتی یخچال توسط سازنده همان برند طراحی و ارائه می‌شود.  به طور معمول گارانتی ۱۲ ماه پس از خرید کالا اعم از خرابی‌ها و نقص‌ها را پوشش می‌دهد. برخی از تولیدکنندگان، قطعات و نیروی کار را در پوشش گارانتی قرار داده‌اند که این موضوع ممکن است برای برخی برندها صدق نکند. پس، هنگامی که قصد خرید دارید مطمئن شوید محصول مد نظر شما گارانتی جامع و مناسبی داشته باشد. در این مقاله برندی که بهترین گارانتی را دارد معرفی خواهیم کرد.

اهمیت وجود گارانتی برای کالا

نوشته های مشابه

هر برندی برای محصول خود بهترین گارانتی را در نظر می‌گیرد. اهمیت وجود گارانتی برای هر کالایی روز به روز بیشتر می‌شود. در سال‌های اخیر با توجه به افزایش قیمت یخچال،  حساسیت مردم هنگام خرید محصول بیشتر شده است. همچنین طول عمر و کیفیت کالا حائز اهمیت است به همین دلیل مشتریان در ازای قیمت پرداختی یخچال، بهترین خدمات و گارانتی طولانی‌تری را درخواست دارند. در ادامه برخی از برندها را از نظر گارانتی مقایسه خواهیم کرد:

یخچال هیمالیا

 شرکت بزرگ هیمالیا در ابتدا فقط در زمینه تولید یخچال و فریزر شروع به فعالیت کرد، اما اکنون با تولید محصولات بیشتر یکی از برندهای محبوب شناخته می‌شود. گارانتی این برند شامل خدمات ۳۰ماهه است و مشتریان می‌توانند در این زمان برای تعمیر یا تعویض قطعات با کارشناسان مربوطه تماس بگیرند.

یخچال دوو

 به هر خانه‌ای که سر بزنید دست کم دو محصول از برند دوو پیدا خواهید کرد. دوو یکی از بهترین و محبوب‌ترین برندها به شمار می‌رود. این برند توسط انتخاب الکترونیک محصولات خود را گارانتی می‌کند. گارانتی محصولات برند دوو شامل ۲۴ ماه کل دستگاه و دستگاه کمپرسور به مدت ۱۲۴ ماه بی قید و شرط تحت گارانتی است و مشتریان اعتماد بیشتری هنگام خرید به محصول دارند.

ایکس ویژن

 قیمت محصولات ایکس ویژن در مقایسه با قیمت محصولات خارجی بسیار اقتصادی و مناسب است. گارانتی این برند توسط شرکت مدیران انجام می‌شود و مدیران بیش از ۵۰ سال سابقه ضامن کیفیت و خدمات پس از فروش محصولات این برند است.  میزان گارانتی این محصول ۳۶ ماه و دارای خدمات پس از فروش است.

 پاکشوما

یخچال و فریزر پاکشوما نیز جزء برندهای معروفی ایرانی است که گارانتی را برای کالاهای خود در نظر گرفته است. این شرکت با چهل سابقه در زمینه تولید لوازم خانگی از معتبرترین مراجع برای خرید یخچال است.

شرایط گارانتی چیست؟

برای دریافت گارانتی کالای خریداری شده مراحل ساده و مهمی را باید پشت سر بگذارید تا با مشکل خاصی روبرو نشوید و محصولی که خریداری کردید از حالت گارانتی خارج نشوند. در ادامه نکات مهمی که در حفظ گارانتی اهمیت دارند را بررسی می‌کنیم:

  • در ابتدا کارتن محصول باید توسط کارشناس مربوطه باز شود و پارگی یا آسیب دیده نباشد.
  • هنگام راه‌اندازی و نصب یخچال باید با پشتیبانی برند تماس گرفته و کارشناس نصب همان برند انجام این کار را برعهده بگیرد. در غیر این صورت، از حالت گارانتی خارج می‌شود.
  • پس از نصب یخچال نوبت به پر کردن فرم گارانتی می‌رسد. مسئول خدماتی که نصب و راه‌اندازی را انجام داده است باید فرمی که دارای هولوگرام مخصوص است را مهر کند تا مدت زمان گارانتی از همان روز شروع شود.

در نهایت، لوازم خانگی و یخچال فریزر‌ها برای سپری کردن امور روزانه تولید شده‌اند و در معرض آسیب بسیار زیادی قرار دارند، پس در حفظ و نگهداری آن‌ها کوشا باشید.  تعمیر و تعویض هرگونه قطعات باید توسط کارشناس تشخیص و تایید شود.

مدت زمان گارانتی یخچال در برندهای مختلف

تفاوت اصلی میان برندهای تولید کننده یخچال و فریزر، مدت زمان گارانتی محصول است. مدت زمانی که برای گارانتی کالا در نظر گرفته می‌شود ارتباط مستقیمی با جذب مشتریان دارد؛ یعنی هرچه زمان بیشتری خدمات پس از فروش و گارانتی وجود داشته باشد، مشتریان بیشتری رغبت به خرید می‌کنند. به طور کلی برندهای مختلف از ۱۸ ماه تا ۳۶ ماه گارانتی برای محصولات در نظر گرفته‌اند. یکی از این برندها اسنوا نام دارد. با توجه به قیمت یخچال و فریزر اسنوا که مناسب و معقول است، ۲۴ ماه گارانتی دارد و حتی برای کمپرسور ۱۲۴ ماه گارانتی ارائه می‌دهد تا مشتریان با خیالی آسوده و بدون نگرانی خرید خود را انجام دهند.

آیا گارانتی قابل تمدید است؟

زمان خریدهای سنتی و حضوری گذشته است و کمتر کسی از این روش برای خرید محصولات خود استفاده می‌کند. عصر ارتباط از راه رسیده و هر برندی وب سایت مخصوص به خود را دارد. به این ترتیب، مشتریان با مطالعه اطلاعات هر برند و مشاهده مدل‌های مختلف، مدل مد نظر خود را پیدا کرده و خرید خود را انجام می‌دهند. هنگامی که گارانتی به اتمام می‌رسد، مراقبت و استفاده از محصول با دقت و حساسیت بیشتری انجام می‌شود؛ زیرا در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل خاص و آسیب دیدگی دستگاه، هزینه‌ها به عهده خریدار است و شرکت سازنده هیچ تعهدی نسبت به تعمیر رایگان آن ندارد. از این رو، اهمیت تمدید گارانتی نمایان‌تر می‌شود. از طرفی وجود گارانتی، مشتریان را از تعمیرکاران حاذق و ماهر مطمئن می‌کند. این تعمیرکاران با آموزش‌های صحیح و ماهرانه به تعمیر یا تعویض قطعات می‌پردازند.  برخی از برندها قابلیت تمدید گارانتی را شامل نمی‌شوند، اما در مقابل برندهای شناخته شده‌ای هستند که امکان تمدید گارانتی را برای مشتریان در نظر گرفته‌اند و این تمدید گارانتی در وب سایت برندها قابل رویت است.

 روند انجام تمدید گارانتی تنها با پر کردن یک فرم به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد. این گارانتی در مدت زمان مشخص و محدودی تمدید می‌شود و با پرداخت هزینه جهت تمدید، می‌توانید از خدمات تعویض و تعمیر رایگان یخچال و فریزر خود بهره ببرید.

چه مواردی باعث باطل شدن گارانتی یخچال می شود؟

برخی از افراد در صورت نداشتن اطلاعات کامل و یا بی دقتی، در همان ابتدا گارانتی محصول خود را باطل می‌کنند. در ادامه به برخی از موارد باطل شدن گارانتی می‌پردازیم:

  1. هنگامی که برای یخچال مشکلی به وجود آید، الزاما مشکل باید توسط کارشناس رفع شود. متاسفانه برخی از افراد که اطلاعات و آموزش کافی ندارند، بدنه یخچال را باز می‌کنند تا نگاهی به قسمت آسیب دیده آن بیندازند. یا حتی در صورت خرابی آن را تعمیر کنند که این کار باعث باطل شدن گارانتی محصول می‌شود.
  2. هنگام نصب و راه‌اندازی یخچال به هیچ عنوان دخالتی نداشته باشید. کالا از زمان روشن شدن و شروع فعالیت باید توسط کارشناس مربوطه انجام شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل مرجوع شود، در غیر این صورت محصول شما گارانتی نخواهد داشت.
  3. باز کردن بسته و کارتن محصول نباید توسط شما انجام گیرد؛ زیرا در صورت آسیب دیدن بدنه یا شکستگی باید توسط کارشناس تایید شود و اقدامات لازم انجام پذیرد.

کلام آخر

در گذشته یکی از آپشن‌هایی که برای خرید محصولات برقی نادیده گرفته می‌شد، گارانتی محصولات بود. با توجه به این که قطعات به وفور در بازار موجود بودند و با قیمت مناسب به فروش می‌رسید کمتر کسی به فکر دریافت گارانتی برای کالای خود بود، اما امروزه به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد یافتن این قطعات کار مشکلی شده است و از طرفی قیمت بسیار بالایی خواهند داشت. امروزه گارانتی حرف اول را می‌زند. گارانتی برای ضمانت کیفیت کالا و خدمات پس از فروش است و اهمیت بسیار زیادی هنگام خرید کالا خواهد داشت.

یخچال و فریزر دوو یکی از محبوب‌ترین برند‌ها به شمار می‌رود که گارانتی را یکی از اصول مهم کار و تولید محصول می‌داند. یکی از عواملی که باعث اختلال در عملکرد محصولات به خصوص کالاهای بزرگ و پرقدرت مانند یخچال و فریزر ایجاد می‌کند، نوسانات برق است. نوسان برق باعث سوختگی و آسیب دیدگی دستگاه می‌شود  و باید از دستگاه محافظ استفاده شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا