اخبار گوناگون

با پرش هنرمندان جدید از Stability AI، شکایت حق نسخه برداری Midjourney، شواهد افزایش می یابد

این نبرد همچنان ادامه دارد که هنرمندان شکایتی را که قبلاً توسط مقامات دادگاه علیه شرکت‌های بزرگ هوش مصنوعی که گفته می‌شود قوانین کپی رایت خلاق را نقض کرده‌اند، اصلاح می‌کنند.

شکایت حق چاپ علیه چندین شرکت که ابزارهای هوش مصنوعی (AI) را توسعه می دهند، اصلاح شده است و هنرمندان و تیم های حقوقی آنها همچنان ادعا می کنند که از آثار خلاقانه آنها سوء استفاده شده است.

در ۲۹ نوامبر، گروهی از هنرمندان تجسمی پرونده ای را که قبلاً توسط یک قاضی ایالات متحده متوقف شده بود، اصلاح کردند و هفت هنرمند جدید و جزئیات بیشتری در مورد نقض ادعایی اضافه کردند.

هنرمندان جدید عبارتند از H. Southworth، Grzegorz Rutkowski، Gregory Manchess، Gerald Brom، Jingna Zhang، Julia Kaye و Adam Ellis.

با توجه به اصلاحیه پرونده اقدام کلاسی، Stability AI، Midjourney و DeviantArt، همراه با متهم جدید Runway AI، سیستم‌هایی را تولید کرده‌اند که وقتی از نام هنرمندان به‌عنوان اعلان‌هایی برای هوش مصنوعی استفاده می‌شود، هنری به سبک هنرمندان ایجاد می‌کنند.

شاکیان ادعا می‌کنند که در نتیجه، کاربران هنری تولید کرده‌اند که از آثار خودشان «غیرقابل تشخیص» است. هنرمندان گفتند در حالی که توسعه دهندگان هوش مصنوعی دوست دارند محصولات تصویر هوش مصنوعی خود را با عبارات عالی توصیف کنند، اما واقعیت بدتر است.

“محصولات تصویری هوش مصنوعی در درجه اول به عنوان دستگاه های کپی رایت شویی ارزش گذاری می شوند و به مشتریان نوید مزایای هنر را بدون هزینه های هنرمندان می دهند.”
علاوه بر این، هنرمندان ادعا می‌کنند که Midjourney – یکی از محبوب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای خلق هنر، با تقریباً ۱۶.۴ میلیون کاربر، طبق وب‌سایت خود – حقوقی را که تحت قوانین فدرال علائم تجاری در ایالات متحده است، نقض کرده است.

این ادعاها به وب‌سایت Midjourney اشاره می‌کند که فهرستی حاوی نام بیش از ۴۷۰۰ هنرمند، از جمله برخی از شاکیان، را تبلیغ می‌کند که می‌تواند به عنوان پیام‌های تولیدی مورد استفاده قرار گیرد.

اخیراً، شاکی کلی مک کرنان از این که متوجه شد که برترین نتیجه جستجوی اینترنتی نام آنها اکنون یک تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی است که با Midjourney ساخته شده است، شگفت زده شد.
این دادخواست اصلاح شده استدلال می کند که “بدون مداخله، این آینده تلخی است که در انتظار بسیاری از هنرمندان دیگر است.”

پیش از این، زمانی که قاضی آمریکایی ویلیام اوریک به فقدان شواهد از طرف شاکیان اشاره کرد، بخش‌هایی از این پرونده رد شد .

با این حال، او به شاکیان اجازه داد تا ادعای خود را در نسخه جدید یا به روز شده، همانطور که در تحولات اخیر مشاهده شد، بازگشایی کنند.

این یکی از موارد متعددی است که علیه توسعه دهندگان مختلف هوش مصنوعی در این صنعت مطرح شده است که نقض حق چاپ در قلب شکایات است. موارد دیگر مربوط به شرکت های بزرگ فناوری از جمله گوگل، مایکروسافت و متا است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا