اخبار گوناگون

مادلینگ صورت

 چهره افراد از عوامل مهم و تاثیرگذار در زیبایی است. گونه‌های برجسته، صورت‌های استخوانی، چانه و فک‌های زاویه دار، علاوه بر زیبایی ظاهری، چهره‌ای جذاب نیز به وجود می‌آورند. داشتن چهره زیبا و به همراه اجزای متناسب منجر به افزایش اعتماد به نفس و موفقیت روابط اجتماعی خواهد شد.

مادلینگ صورت چیست؟

_

امروزه با مادلینگ صورت و جراحی‌های زیبایی، رسیدن به زیبایی آسان‌تر شده است. از راه‌های زیبایی صورت که این روزها بسیار رواج دارد، زاویه دار کردن صورت و فک است. شاید افرادی را در اطراف خود دیده باشید که چانه‌ای زیبا و V شکل دارند. این مدل چانه تقارن زیبایی در چهره ایجاد می‌کند. باریک بودن فک باعث می‌شود چهره جذاب‌تر و جوان‌تر به نظر بیاید. برای آشنایی با روش‌های گوناگون مادلینگ و زاویه سازی صورت، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
کلینک موتاکس ارائه دهنده خدمات جوانسازی پوست و  مادلینگ صورت در تهران است. برای داشتن صورتی زیبا اینجا کلیک کنید.

انواع روش های زاویه سازی صورت

_

روش‌های متعددی برای انجام زاویه‌ سازی صورت وجود دارد. اما روش مناسب هر شخص بستگی به نظر متخصص معالج او دارد. با مراجعه شما به متخصصین این کار، آن‌ها ساختار فک و صورت، حالت گردن و صورت شما را مورد بررسی قرار می دهند. سپس تست حساسیت و نیز واکنش پوست نسبت به بعضی مواد مانند نخ یا ژل انجام می شود. در پایان با مشورت با کارشناسان و متخصص پشتیبان خود می‌توانید به یکی از روش‌های زیر جهت عمل زاویه‌ سازی صورت اقدام کنید.

زاویه سازی صورت با تزریق ژل

در این روش در ابتدا آناتومی صورت بررسی شده و قسمت‌هایی که در آن ناحیه باید تزریق انجام شود مشخص می‌گردد. با در نظر گرفتن این نکته که از چه نوعی ژل در این روش استفاده می‌گردد، ماندگاری اثر آن بین ۶ تا ۳۶ ماه می‌باشد. حتما باید دقت کنید که به دلیل وجود ژل‌‌های نامرغوب، قبل از انجام لیفت صورت با ژل ، در مراکز معتبر تزریق ژل را انجام دهید. باید تزریق ژل با دقت لازم و به مقدار کافی انجام شود. استفاده از ژل نامرغوب، عوارض جبران ناپذیری به بدن و چهره وارد می‌کند. کلینک موتاکس همواره از لوازم با کیفیت و مورد تایید وزارت بهداشت استفاده می‌کند.

زاویه سازی صورت با تزریق چربی

این کار به شکل سرپایی و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در این روش، چربی اضافی در بدن گرفته شده و پس از آماده سازی آن، به قسمت‌هایی از صورت که مشخص شده، تزریق می‌شود. به طور معمول چربی از شکم خود شخص گرفته می‌شود. در حقیقت این کار هیچ عوارضی ندارد. زیرا چربی از بدن خود افراد گرفته شده و با بدن سازگار می‌باشد. همچنین چربی تزریق شده تا چند سال ماندگاری داشته و هر چند سال یک بار نیاز به تمدید دارد.

زاویه سازی صورت با نخ

در این روش ابتدا فرد متخصص نواحی ورود و خروج نخ روی صورت بیمار را مشخص می‌کند. پس از آن با سوزن نازک و مخصوص، نخ را وارد قسمت مشخص شده کرده و پس از خروج نخ را گره زده و آن را  در زیر پوست مخفی می‌کند. نتیجه این روش به شکل آنی قابل مشاهده است. این روش باعث بالا کشیدن پوست و لیفتینگ می‌شود. همچنین هیچ عارضه‌ای نداشته و باعث ایجاد زخم بر روی صورت نمی‌شود و از نظر متخصصین موتاکس بهترین روش برای مادلینگ صورت می‌باشد.

زاویه سازی صورت با جراحی

_در این روش شخص در اتاق عمل بیهوش می‌شود. پزشک متخصص با برش بخشی از استخوان فک توسط مته و اره، می تواند اندازه فک را کوچکتر کند. همچنین در صورتی که این قسمت عضلاتی حجیم داشته باشد، پزشک بخش هایی از این عضله را بیرون می‌کشد و آن را بخیه می‌زند.

فواید کاربردی در زاویه سازی صورت و فک

مادلینگ صورت با تکنیک‌ها و روش‌های گوناگونی انجام می‌شود، ولی به صورت کلی با انجام این کار از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

  • جوان‌تر به نظر رسیدن چهره
  • باریک به نظر رسیدن خط گونه
  • زاویه‌دار شدن چانه و نیز متقارن شدن آن
  • بهبود تقارن در تمام صورت
  • افزایش اعتماد به نفس در اشخاص
  • برجسته شدن سایر اجزای صورت
  • رفع عوارضی مانند کوتاهی و فرو‌رفتگی فک
  • محو شدن گردی صورت
  • محو کردن لاغری بیش از حد صورت
  • زیباسازی ظاهر صورت از نیم رخ
  • متناسب سازی فک با سایر اجزای صورت

نکته مهم:

در انجام تمام روش‌های بالا مادلینگ و زیبایی صورت با توجه به حساسیت بالای این کار، باید دقت داشته باشید که حتماً برای انجام آن به متخصصان حاذق و باتجربه در حوزه زیبایی و در مراکز و کلینیک های معتبر مراجعه کنید. با مراجعه با افراد ناشی و بی تجربه آسیب های بسیار خطرناک و جبران ناپذیری به صورت خود وارد می کنید. کلینیک زیبایی موتاکس با سابقه درخشان و نمونه کارهای موفق، انتخاب مناسب برای انجام زاویه سازی فک و صورت می‌باشد.

مزایای مادلینگ صورت

کانتورینگ غیر جراحی صورت نتیجه فوق‌ العاده‌ای را از راه ایجاد تناسبات بی نقص صورت و بهبود زیبایی طبیعی به وجود می‌آورد. مزایای مادلینگ صورت عبارتند از:

دوران نقاهت

دوران نقاهت در مادلینگ صورت برعکس عمل‌های تهاجمی کوتاه است و حتی گاهی نیازی به استراحت پس از درمان ندارید. به علاوه نتیجه این  مادلینگ معمولا آنی است.

تغییرات طبیعی

زاویه سازی صورت نتایج موثری دارد که البته برای حفظ نتیجه می‌توان آن را تکرار کرد.  مادلینگ صورت آنقدر ساده و موثر است که مراجعین ترغیب می‌‌شوند این کار را بارها تکرار کنند. هدف چنین درمانی تغییر دادن ظاهر نیست، بلکه باعث بهبود ظاهر فعلی می‌شود.

تزریق راحت همراه با کاهش درد

درمان‌‌هایی شامل تزریق ژل و فیلر تحت بی‌حسی موضعی و با استفاده از کرم بی حس کننده انجام می‌گردد تا افراد دردی را حین درمان احساس نکنند

بهبود خطوط فک از کار افتاده

در حالی که افراد پا به سن می‌گذارند، نظم ساختاری در خط آرواره آن ها از بین می‌رود. این موضوع را می‌توان با تزریق نمودن ژل پوستی جبران کرد.

تقارن خط فک

عدم تقارن در خط فک را هم می‌شود با درمان توسط تزریق ژل پوستی بهبود بخشید.

احتمال عوارض و خطر بسیار پایین

مزیت دیگر این نوع  مادلینگ این است که علاوه بر دوران نقاهت بسیار کوتاه که نیازی به مرخصی ندارد و می توانید کارهای روزمره را انجام دهید.

هزینه‌ مناسب

 هزینه ی مادلینک غیرجراحی نسبت به روش های تهاجمی جراحی کوتاهتر است.

ماندگاری مادلینگ صورت چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری مادلینگ بستگی به روش که انجام می شود متفاوت است:

روش نخ

میزان ماندگاری زاویه صورت با نخ حدود ۱۲ الی ۱۸ ماه است.

روش بوتاکس

در این روش باید هر ۶ ماه برای ترمیم اقدام کنید.

روش ژل

در این روش بستگی به نوع ژل استفاده شده، ۶ ماه تا ۱ سال ماندگاری دارد.

روش چربی

ماندگاری در این روش بستگی به بافت چربی کشیده شده دارد

نمونه ی مادلینگ صورت در کلینیک موتاکس

اقدامات قبل از زاویه سازی صورت

شاید تمامی اقدامات و مراقبت ها به وسیله متخصصین به شما اعلام شود ولی بهتر است که خودتان نیز قبل از این تصمیم اطلاعات کافی داشته باشید:

  • قبل از حضور در مطب و تزریق صورت، حتما غذا میل کنید.
  • سعی کنید بدون آرایش به محل کلینیک یا مطب مراجعه کنید.
  • پوست صورت خود را تمیز کرده و آماده باشید.
  • از مصرف داروهایی مانند ادویل، آسپرین و محصولاتی که در غلظت خون موثر هستند، خودداری کنید.
  • بهتر است از مصرف برخی  نوشیدنی ها نیز پرهیز کنید.

مادلینگ صورت از چه سنی مناسب است؟

انجام هر نوع عمل زیبایی بهتر است در سنین بالای ۱۸ سال انجام پذیرد. برای زاویه سازی صورت  مربعی یا گرد می توان با نظر پزشک متخصص در سنین جوانی اقدام کرده و فرم و زاویه صورت را اصلاح کرد. ولی اگر هدف شما از زاویه سازی حذف پوست اضافه و چربی باشد، بهترین زمان بین سنین ۴۰ تا ۶۰ سال است که این کار مناسب بوده و با کشیدن پوست و حذف چربی می توان تغییرات مناسب را ایجاد کرد.

مراقبت های پس از فرم دهی صورت

بعد از مادلینگ صورت البته بسته به نوع روش درمان، باید مراقبت هایی را انجام دهید:

  • گاهی ممکن است احساس سوزش، التهاب، درد، تورم، قرمزی و سوزن سوزن شدن در ناحیه تزریق داشته باشید.
  • از ماساژ دادن و دست زدن ناحیه درمان شده جدا خودداری کنید. زیرا این کار منجر به جابجایی مواد تزریق شده، بروز خونریزی و عفونت در برخی موارد می گردد.
  • سونا، استخر و جکوزی و وان آب داغ تا هفت روز پس از اتمام کار ممنوع است.
  • نکته مهم در مادلینگ صورت وجود احساس درد در محل چانه و فک است که این احساس در زمان جویدن غذا بیشتر می گردد. لذا بهتر است از غذاهای نرم و آبدار استفاده کنید.
  •  برای جلوگیری از عوارض و همچنین احساس درد، عدم جویدن زیاد و عدم فشار آوردن به فک الزامی است.
  •  تا چندین روز از آرایش کردن صورت به علت ایجاد فشار روی پوست صورت اجتناب کنید.
  • خوابیدن به روی شکم و همچنین قرار گرفتن سر در حالت  پایین تر از سطح بدن به علت وارد آمدن فشار اضافی روی صورت ممنوع است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا