اخبار گوناگون

کیوسک خودسرویس

شاید اگر آیندگان روزی بخواهند نشانه‌های فناوری در عصر ما را نام ببرند، دستگاه سفارش گیر  آنلاین یکی از اولین نام‌هایی باشد که به ذهنشان می‌رسد. این روزها این کیوسک‌های تعاملی را می‌توانید در فضای هر کسب‌وکار موفق و مدرنی در سراسر جهان مشاهده کنید. این کیوسک‌ها یکی از محبوب‌ترین ابزارهای فناورانه‌ای هستند که هم مشتریان را راضی نگه می‌دارند و هم به رونق کسب‌وکارها کمک می‌کنند. آیا تابه‌حال به دلیل محبوبیت این کیوسک‌ها فکر کرده‌اید؟ چرا کارشناسان توصیه می‌کنند که برای رونق کسب‌وکارتان از این راهکارهای هوشمند کمک بگیرید؟ در این مقاله، درباره نحوه کار کیوسک خودسرویس و مزایای آن می‌خوانید. در نهایت نیز بهترین راه برای انتخاب کیوسک خودسرویس را معرفی می‌کنیم.

کیوسک خودسرویس چگونه کار می‌کند؟

کیوسک خودسرویس راهکاری هوشمند مبتنی بر نوعی فناوری پیشرفته به نام دیجیتال ساینیج است. این کیوسک یک صفحه لمسی دارد که مشتریان یا مراجعان شما از طریق آن محتوای مورد نظر شما را می‌بینند. این محتوا ممکن است بسته به کسب‌وکار شما، فهرست کالا و خدماتی باشد که ارائه می‌دهید.

به عنوان مثال، اگر کیوسک خودسرویس از نوع کیوسک سفارش‌گیر باشد، مشتری با ورود به صفحه اصلی، وارد بخش سفارش محصولات می‌شود و از میان آنها محصول یا خدمت مورد نظر خود را سفارش می‌دهد. پس از آن، رسید کاغذی سفارش خود را دریافت می‌کند تا برای پرداخت آن از کیوسک پرداخت کمک بگیرد یا به بخش صندوق‌داری مراجعه کند.

کیوسک‌های خودسرویس از طریق سامانه مدیریت محتوای دیجیتال ساینیج کنترل می‌شوند. شما می‌توانید با ورود به این سامانه، محتوای کیوسک یا کیوسک‌های خود را تغییر دهید یا اصلاح کنید.

انواع کیوسک خودسرویس

کیوسک‌های خودسرویس را از دو جهت می‌توان تقسیم‌بندی کرد. این دو جهت عبارت‌اند از:

  • روش نصب کیوسک؛
  • فضای مناسب کیوسک.

کیوسک‌ها از لحاظ روش نصب به کیوسک‌های دیواری و استند کیوسک تقسیم‌ می‌شوند. کیوسک‌های دیواری معمولا فضای کمتری اشغال می‌کنند و برای کسب‌وکارهای کوچکتر یا آنهایی که فضای کمتری در اختیار دارند، مناسب هستند. در مقابل، استند کیوسک‌ها یک پایه برای نصب دارند و آنها را می‌توانید در هر جایی از فضای تجاری خود که مشتریان بیشتر در آنجا رفت‌وآمد می‌کنند، به کار ببرید.

کیوسک‌ها از نظر فضایی که در آن نصب می‌شوند نیز قابل دسته‌بندی هستند. از این لحاظ، کیوسک‌ها را به دو دسته کلی کیوسک فضای بسته و کیوسک فضای باز تقسیم می‌کنند. کیوسک‌های فضای بسته تنوع بیشتری دارند و کیوسک‌های فضای باز طوری طراحی شده‌اند که در شرایط آب‌وهوایی مختلف دوام بیاورند.

چرا باید از کیوسک خودسرویس استفاده کنیم؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که برخی از مدیران کسب‌وکار پس از آشنایی با کیوسک خودسرویس از خود می‌پرسند، این است که چرا باید از این کیوسک استفاده کنیم؟ کیوسک‌های هوشمند و تعاملی چه مزایایی دارند که کارشناسان خرید آنها را توصیه می‌کنند؟ در پاسخ به این سؤال، باید به ۶ مزیت مهم کیوسک خودسرویس اشاره کرد.

۱. کاهش زمان انتظار مشتریان یا مراجعان

یکی از مهم‌ترین مشکلات مشتریان کسب‌وکارهای پرطرفدار صف‌های طولانی انتظار است. در کسب‌وکارهایی که به روش سنتی اداره می‌شوند، مشتریان باید برای دریافت محصولات یا خدمات مورد نظر خود برای ساعت‌ها در صف بایستند. در نتیجه، اگر نظر مشتریان این کسب‌وکارها را درباره تجربه خریدشان بپرسید، قطعا به زمان انتظار کلافه‌کننده و طولانی انتظار اشاره می‌کنند.

در دنیای مدرن امروزی، با وجود کیوسک‌های خودسرویسی که کاربردهای مختلفی مانند سفارش‌دهی، پرداخت، نوبت‌دهی، صدور بلیت یا اطلاع‌رسانی دارند، هیچ کسی مجبور نیست برای دریافت کالا یا خدمات مورد علاقه‌اش در صف بایستد.

۲. دسترسی به روش‌های مختلف پرداخت

کیوسک‌های خودسرویس اغلب مجهز به فناوری‌های مختلفی هستند که امکان پرداخت به روش‌های متفاوت را فراهم می‌آورند. این کیوسک‌ها معمولا کارت‌خوان یا بارکدخوان دارند یا از طریق فناوری NFC کار می‌کنند. این فناوری‌ها به پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری، کیف پول الکترونیکی یا سایر روش‌های پرداخت کمک می‌کنند.

۳. افزایش دقت ارائه کالا و خدمات

واقعیت این است که کارکنان شما هر اندازه که دقیق و وظیفه‌شناس باشند، باز هم به دلایلی مانند خستگی ممکن است دچار اشتباه شوند. خوشبختانه، کیوسک‌های خودسرویس این برتری را دارند که امور مختلف مانند سفارش‌گیری، صدور بلیط، نوبت‌دهی و پرداخت را با درصد خطای نزدیک به صفر انجام دهند. این کیوسک‌ها می‌توانند کارکنان شبانه‌روزی و دقیق شما باشند.

۴. بهبود تجربه خرید مشتری

طبیعی است که هر کسب‌وکاری برای موفقیت خود به بهبود تجربه کاربری یا خرید مشتریان فکر کند. در واقع، در دنیای کسب‌وکار، نظر مشتریان شما حرف اول را می‌زند. کیوسک‌ خودسرویس از طریق صفحه لمسی و آیکون‌های جذاب به مشتریان و مراجعان شما کمک می‌کند تا به جای اینکه برای دریافت کالا یا خدمات به کارکنان وابسته باشند، خودشان امور مربوط به خرید و سفارش‌دهی کالا یا خدمات را انجام دهند. این تجربه لذت‌بخش به‌ویژه برای مشتریان نسل جدید اهمیت بسیاری دارد و باعث می‌شود که در دفعات بعدی نیز برای دریافت کالا یا خدمات سراغ شما و کیوسک‌های خودسرویستان بیایند.

۵. تمایز میان رقبا

برای اینکه برندی معتبر و مهم داشته باشید، باید به فکر هوشمندسازی کسب‌وکار خود باشید. فرقی نمی‌کند که صاحب رستورانی بزرگ باشید یا یک آبمیوه‌فروشی، شیرینی‌فروشی یا حتی سالن ورزشی را اداره کنید. به‌هرحال، با استفاده از کیوسک‌های خودسرویس می‌توانید کسب‌وکار خود را هوشمند و مدرن کنید تا به برندی متمایز و معتبر تبدیل شوید.

۶. کاهش هزینه‌ها

مدیران موفق و باهوش می‌دانند که صرف هزینه برای راهکارهای هوشمند در واقع یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است. کیوسک‌های خودسرویس در کنار سایر ابزارهای هوشمند مانند نمایشگرهای صنعتی به شما کمک می‌کنند تا هزینه استخدام منابع انسانی را صرف امور مهم‌تری مانند بهینه‌سازی کسب‌وکار و بهبود کالا و خدمات خود کنید.

از کجا بهترین کیوسک خودسرویس را تهیه کنیم؟

خرید کیوسک خودسرویس به شرطی به توسعه کسب‌وکار شما کمک می‌کند که آن را از برندی معتبر بخرید. یکی از برندهای معتبر ایرانی که می‌توانید برای هوشمندسازی کسب‌وکار خود از آن کمک بگیرید، دیجی سان است. دیجی سان با بیش از یک دهه سابقه طراحی و تولید راهکارهای هوشمند، به شما کمک می‌کند تا همگام با فناوری‌های روز دنیا پیش بروید.

کیوسک‌های خودسرویس دیجی سان از طریق سامانه مدیریت محتوای نت بی کار می‌کنند. این سامانه دیجیتال ساینیج به شما کمک می‌کند تا از هر جا و در هر زمانی به کیوسک‌های خود دسترسی داشته باشید و محتوای آن را کنترل کنید.

برای سفارش کیوسک‌های خودسرویس دیجی سان کافیست با کارشناسان پشتیبانی این استارتاپ دانش‌بنیان تماس بگیرید. آنها ابتدا نیازهای تجاری و محیط کسب‌وکار شما را بررسی می‌کنند. سپس، بهترین راهکارهای هوشمند را به شما پیشنهاد می‌کنند تا رو به آینده‌ای نوین و توسعه‌یافته گام بردارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا