اخبار گوناگون

نقد و بررسی مایکروسافت سرفیس استودیو ۱ و ۲

نقد و بررسی مایکروسافت سرفیس استودیو ۱ و ۲

سرفیس لپ تاپ استودیو لپ تاپی است که برای بازی های ویدیویی، طراحی و هر کار سنگینی که میخواید انجام بدهید طراحی شده است.

نوشته های مشابه

نمیتوان رقابت مایکروسافت و اپل در طراحی را بدون ساخت سری لپ تاپ استودیو متصور شد. اینکه مایکروسافت دقیقاً به کدام سمت می‌رود، کاملاً مشخص نیست، اما استودیو حداقل بهترین سرفیس موجود است و طراحی غیرمعمول آن بیشتر به چشم می آید و برخلاف سرفیس پرو ۸ و سرفیس گو ۳، صفحه نمایش از صفحه کلید جدا نمی شود.

سرفیس لپ تاپ استودیو ۱

اولین چیزی که در مورد لپتاپ استودیو متوجه می‌شوید این است که صفحه‌کلید در حدود یک چهارم اینچ روی یک پایه فرو رفته قرار دارد، جایی که همه پورت های استودیو در آن قرار دارند. زمانی که برای اولین بار آن را از جعبه بیرون می آورید تا حدودی عجیب به نظر می رسد، اما زمانی که استودیو روی یک میز صاف قرار می دهید چیزی جز زیبایی نمیبینید.

پوسته نقره ای منیزیم/آلومینیوم ما را به یاد مک بوک پرو می اندازد، اما سرفیس کمی ضخیم تر از  آن است.

مقایسه با مک بوک پرو نیز از این نظر مناسب است که این یک دستگاه شیک و سبک وزن نیست که به عنوان یک تبلت عمل کند. این یک لپ تاپ قدرتمند است.

اگر تا به حال سعی کرده اید، برای مثال، یک سند پیچیده و چند لایه را در یک برنامه Adobe در iPad ایجاد کنید یا با آن کار کنید و سختتان بوده، به احتمال زیاد از Surface Laptop Studio لذت می برید.

تمام دنیا یک صحنه است

سرفیس لپ تاپ استودیو ظاهری شبیه به یک لپ تاپ دارد. برای انتقال Surface به حالت Stage، نیمه پایینی درب را به سمت جلو بکشید تا صفحه کلید را بپوشاند تا زمانی که احساس کنید با یک کلیک مغناطیسی رضایت بخش در جای خود قفل شده است. لولا از نظر مهندسی یک امر پیچیده است، اما به‌طور شگفت‌انگیزی استفاده از آن آسان است. هرچند برای این کار به دو دست نیاز دارید.

گرافیک اختصاصی

بسیاری از دستگاه‌های Surface بیشتر روی طراحی و سبک بودن مانور می‌دهند اما در مورد Surface Laptop Studio اینطور نیست. این قدرتمندترین دستگاه مایکروسافت است.

مهم نیست که کدام مدل را انتخاب می کنید، یکی از زیباترین صفحه نمایش هایی را خواهید داشت که در کل بازار موجود است. اندازه آن ۱۴ اینچ است و رزولوشن آن ۲۴۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است که به ۱۹۷ پیکسل در هر اینچ می رسد.

جایی که صفحه نمایش لپ تاپ استودیو تقریباً از هر چیز دیگری متمایز است، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز است. در ضمن ویندوز ۱۱ در لپ تاپ استودیو یک تجربه بصری لذت بخش است. چیزی که تقریباً به اندازه عملکرد و صفحه نمایش چشمگیر است، عمر باتری است. استودیو همیشه یک روز کاری کامل دوام می‌آورد و تقریباً ۱۲ ساعت را در تست تخلیه باتری ویدیویی دوام آورد. این ۱۸ ساعتی نیست که مایکروسافت ادعا می کند، اما به هر حال رقیب خودش یعنی XPS 15 را شکست می دهد.

صدا نیز یک ویژگی برجسته در سرفیس لپ تاپ استودیو است. این سرفیس دارای چهار بلندگو، از جمله ساب ووفر، است که صدای آن فوق العاده است.

مقایسه سرفیس استودیو و آی پد

ویندوز ۱۱ چندین گام به جلو و تقریباً به همان میزان به عقب برمی‌دارد. برای مشاهده ویژگی های جدید و برخی از مشکلات، می توانید مرور کلی ویندوز ۱۱ ما را مطالعه کنید. بزرگترین مشکل از دیدگاه Laptop Studio این است که تقریباً هیچ برنامه دسکتاپ برای حالت Studio بهینه نشده است. اینطور نیست که نمی توانید از برنامه هایی مانند Adobe Illustrator یا Lightroom استفاده کنید، اما آنها فاقد جنبه های تبلت پسند در مقایسه با همتایان iOS خود هستند.

چیزی که در مورد iPad عالی است این است که برنامه ها مجبور هستند با ویژگی های منحصر به فرد یک تجربه تبلت کنار بیایند. نکته جالب در مورد Laptop Studio این است که برنامه ها مجبور نیستند با محدودیت های قدرت iPad مقابله کنند. جایی در ترکیب این دو قطب مختلف ایده آل نهفته است، اما هیچ یک از سیستم ها هنوز کامل نیستند.

سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ مایکروسافت، کاربردی تر از همیشه

سرفیس لپ‌ تاپ استودیو ۲ مایکروسافت واقعاً شبیه هیچ لپ تاپ دیگری در بازار نیست. این یک انتخاب خوب است، زیرا برخلاف نسخه قبلی، سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ جدید دارای یک پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core H-class بهبود یافته، آخرین پردازنده‌های گرافیکی RTX 4050/4060 NVIDIA و یک NPU اینتل در ویندوز برای بهینه‌سازی تماس ویدیویی است. سوال بزرگی که من داشتم (و هنوز هم دارم) این است که مایکروسافت چقدر می تواند گرمای تولید شده از بار کاری سنگین را به طور موثر مدیریت کند. سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ دارای “سیستم تهویه بهبود یافته” است و NPU اینتل برخی از بارهای کاری CPU و GPU را هنگام اجرای برنامه های مرتبط با هوش مصنوعی را کاهش میدهد.

مایکروسافت می‌گوید یکی از مهم‌ترین تغییرات خارجی در لپ‌تاپ استودیو، در تاچ پد است. با حساسیت گسترده‌تر و بازخورد لمسی، این شرکت یک تجربه ماوس ایجاد کرد است که هر نوع کاربر، از جمله افراد دارای معلولیت، می‌توانند از آن استفاده کنند. مایکروسافت در رویداد سپتامبر ۲۰۲۳ محصولات جدیدی از جمله آخرین سرفیس لپ‌ تاپ استودیو ۲ را معرفی کرد. در حالی که ظاهر این لپ‌ تاپ شبیه به مدل اصلی ۲۰۲۱ است، سخت‌افزار بسیار خوب، پورت‌های بیشتر و حتی یک پردازنده هوش مصنوعی اختصاصی را در خود جای داده است.

مایکروسافت Surface Laptop Studio 2 را با پردازنده‌های نسل سیزدهم Raptor Lake H Core i7 اینتل ارائه می‌کند.

همچنین یک جهش در بخش گرافیک وجود دارد، جایی که گفته می شود سرفیس لپ تاپ استودیو ۲ تا دو برابر عملکرد گرافیکی MacBook M2 Max را ارائه می دهد. این لپ‌تاپ با پردازنده‌های گرافیکی مجزا سری GeForce RTX 40 انویدیا، که از قدرت DLSS 3.5 بهره می‌برد، با RTX 4050 یا ۴۰۶۰ در دسترس خواهد بود و برای کاربران حرفه‌ای، گزینه Nvidia RTX 2000 Ada نیز وجود خواهد داشت. پردازنده گرافیکی مایکروسافت همچنین یک واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاص داده است که به سرعت بخشیدن به وظایف هوش مصنوعی و پشتیبانی از Copoilot AI companion که به عنوان بخشی از به‌روزرسانی آینده ویندوز در اواخر این ماه ارائه می‌شود، کمک می‌کند.

فروشگاه سرفیس کار تخصصی ترین مرکز فروش محصولات سرفیس مایکروسافت با بیش از ۱۰ سال سابقه در فروش این محصولات وبه عنوان تنها مرکز تخصصی فروش محصولات سرفیس مایکروسافت در خدمت شما عزیزان می‌باشد . در این مجموعه همواره سعی بر این است بهترین راه حل ها برای مشتریان عزیز پیشنهاد شود و تمام محصولات بر اساس نیازهای شما مشتریان عزیز فراهم گردد . امکان خرید آنلاین برای شما دوستان عزیز همواره وجود دارد و همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و پیدا کردن بهترین انتخاب با کارشناسان ما با شماره ۰۲۱۸۸۷۹۴۲۰۰ تماس حاصل فرمایید . امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را در راستای یک خرید خوب با قیمت مناسب به شما عزیزان ارائه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا